Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • niinmita
    replied
    Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
    Tatulan & Zillion är upbyggda på 2 olika sätt , har 2 Tatulor & en mindre modell av Zillion & båda modellerna är riktigt trevliga .
    Synd att gäddfisket är så litet & att man inte tar fram fler rullar som är vara anpassat till vårt fiske .
    Exempelt Daiwa Costal & Zillion HD som bara finns med 7,3 utväxling , hade gärna sett dom med 5,4 & 6,3 också då hade jag köpt Zillion HD för länge sedan .

    Z2020 ska ju vara en som en Ryoga fast i LP format & om det stämmer är det nog svårt att bygga en bättre rulle , det enda negativa jag har sett förutom priset är att den kanske inte känns så ergonomisk & utväxlingen . Väntar med spänning på en recension från niinmita
    Har inte så mycket att säga om Z2020 än, Hunnit fiska med den i ungefär 45 minuter så alldeles för tidigt att säga något..

    Lämna en kommentar:


  • niinmita
    replied


    Bra pris på Shrapnel nu för er som är intresserade

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Ja jag vet inte, du har använt dem, inte jag, men jag fick känslan att nya Zillion (inte TD) är en Tatula i finkostym, bl a med annan spolupphängning.
    Lite som när Curado E blev Curado G om jag minns rätt, dvs man tog en billigare stomme (än E) piffade upp den och så blev den fina E en "ny Curado G"...?

    Z2020 har för övrigt en kastbroms mag-3D, som kanske inte är bättre än mag-Z/V men i vart fall knappast sämre och med fler inställningsalternativ och finns/fanns med 6,4:1 utväxling, en 110 mm vev på det torde ge lagom fart...
    Senast ändrad av anteman; 2016-11-25, 23:18.

    Lämna en kommentar:


  • joens
    replied
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Båda är säkert bra. Fast en Zillion HD är möjligen en uppiffad Tatula om man ska tro Tackletour medan en Z2020 med flera år på nacken, nog var bland det finaste Japan kunde åstadkomma när den kom (i alla fall prismässigt...)
    Så den är klart dyrare men sedan jag såg bilder, läste om den och hur den kastar i Tackletour för några år sedan så ville jag ha den... Får se hur, när eller om det blir... Vill gärna höra vad bl. a niinmita har att säga först...

    Har läst samma och där konstaterades det att det är väldigt lika mellan dem.
    Små skillnader som gör det svårt att motivera prisskillnaden känns det som.

    Lämna en kommentar:


  • Cosmoz 08
    replied
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Båda är säkert bra. Fast en Zillion HD är möjligen en uppiffad Tatula om man ska tro Tackletour medan en Z2020 med flera år på nacken, nog var bland det finaste Japan kunde åstadkomma när den kom (i alla fall prismässigt...)
    Så den är klart dyrare men sedan jag såg bilder, läste om den och hur den kastar i Tackletour för några år sedan så ville jag ha den... Får se hur, när eller om det blir... Vill gärna höra vad bl. a niinmita har att säga först...
    Tatulan & Zillion är upbyggda på 2 olika sätt , har 2 Tatulor & en mindre modell av Zillion & båda modellerna är riktigt trevliga .
    Synd att gäddfisket är så litet & att man inte tar fram fler rullar som är vara anpassat till vårt fiske .
    Exempelt Daiwa Costal & Zillion HD som bara finns med 7,3 utväxling , hade gärna sett dom med 5,4 & 6,3 också då hade jag köpt Zillion HD för länge sedan .

    Z2020 ska ju vara en som en Ryoga fast i LP format & om det stämmer är det nog svårt att bygga en bättre rulle , det enda negativa jag har sett förutom priset är att den kanske inte känns så ergonomisk & utväxlingen . Väntar med spänning på en recension från niinmita

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
    Är det någon som hittat något spännande att importera nu när det är Blackfriday ;-)

    Är själv sugen på en Daiwa Zillion HD eller Z2020 om man kan göra ett fynd ;-)

    Båda är säkert bra. Fast en Zillion HD är möjligen en uppiffad Tatula om man ska tro Tackletour medan en Z2020 med flera år på nacken, nog var bland det finaste Japan kunde åstadkomma när den kom (i alla fall prismässigt...)
    Så den är klart dyrare men sedan jag såg bilder, läste om den och hur den kastar i Tackletour för några år sedan så ville jag ha den... Får se hur, när eller om det blir... Vill gärna höra vad bl. a niinmita har att säga först...

    Lämna en kommentar:


  • Knug87
    replied
    Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
    Var snudd på skitnära att beställa en Conquest 301 från Söders men velade för länge så dom tog slut .

    Har inte hittat någon Z2020 till något bättre pris ;-(
    Sjukt lätt att "råka" köpa saker..sitter och kallsvettas här men vafan det kommer nya pengar hittar jag nån Z2020 så hojtar jag till

    Lämna en kommentar:


  • Cosmoz 08
    replied
    Ursprungligen postat av Knug87 Visa inlägg
    vettefan om det blev så mycket black friday över det hela men beställde precis shimano jackall poison adrena 7,6 xh samt en conquest

    Conquesten var på svensksidan och nedsatt men spöet var nedsatt även tidigare så inge black friday där inte har du hittat någon bra deal på Z2020?
    Var snudd på skitnära att beställa en Conquest 301 från Söders men velade för länge så dom tog slut .

    Har inte hittat någon Z2020 till något bättre pris ;-(

    Lämna en kommentar:


  • Knug87
    replied
    Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
    Är det någon som hittat något spännande att importera nu när det är Blackfriday ;-)

    Är själv sugen på en Daiwa Zillion HD eller Z2020 om man kan göra ett fynd ;-)
    vettefan om det blev så mycket black friday över det hela men beställde precis shimano jackall poison adrena 7,6 xh samt en conquest

    Conquesten var på svensksidan och nedsatt men spöet var nedsatt även tidigare så inge black friday där inte har du hittat någon bra deal på Z2020?
    Senast ändrad av Knug87; 2016-11-25, 12:54.

    Lämna en kommentar:


  • Cosmoz 08
    replied
    Är det någon som hittat något spännande att importera nu när det är Blackfriday ;-)

    Är själv sugen på en Daiwa Zillion HD eller Z2020 om man kan göra ett fynd ;-)

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 668 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 334 svar
266 224 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Nito, 2015-07-22, 18:53
15 svar
2 327 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Fisketrassel  
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
882 svar
141 826 visningar
16 gillar
Senaste inlägg Kulfisk
av Kulfisk
 
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
1 046 svar
196 163 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Villespinn91  
Arbetar...
X