Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • jaesaren
    replied
    Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
    sthmls skärgård är väl inte direkt saltare vatten? Vad jag läst är det det närmaste sötvatten vi kan komma och forfarande kalla det bräck om man läser lite om salinitet.

    Så frågan är om det inte fungerar i ett av världens största bräckta vatten, varför en klassa den som saltwater fine då östersjön är ca 1/4 så salt vad jag fick fram som lägsta klassningen av saltvatten.

    Annars finns det inte mycket rullar kvar då alla verkar bara vara saltwater fine inklusive chronarch och zillion...
    Du har säkert helt rätt! Ska definitivt kika närmare på den! Har även spanat in en Aldebaran BFS --> http://japantackle.com/casting-reels...aranbfsxg.html som enligt mig är ruskigt läcker! Någon med erfarenhet av dessa rullar Antares, Aldebaran, Metanium etc.?

    /Alex

    Lämna en kommentar:


  • Monkey
    replied
    sthmls skärgård är väl inte direkt saltare vatten? Vad jag läst är det det närmaste sötvatten vi kan komma och forfarande kalla det bräck om man läser lite om salinitet.

    Så frågan är om det inte fungerar i ett av världens största bräckta vatten, varför en klassa den som saltwater fine då östersjön är ca 1/4 så salt vad jag fick fram som lägsta klassningen av saltvatten.

    Annars finns det inte mycket rullar kvar då alla verkar bara vara saltwater fine inklusive chronarch och zillion...
    Senast ändrad av Monkey; 2017-02-03, 22:14.

    Lämna en kommentar:


  • F Sjöborg
    replied
    Ursprungligen postat av jaesaren Visa inlägg
    Har kikat på den tidigare men efter att läst runt på diverse forum verkar vissa ha problem med denna i kombination med frekvent fiske i saltare vatten! Nu menar jag inte att sthlms skärgård är extremt salt som i många av dessa fall men känner ändå ett visst obehag. För dom pengarna vill jag ha en rulle som håller länge!

    /Alex
    budget?

    Metanium- /chronarch- MGL
    Aldebaran 2015
    Aldebaran BFS 2016

    Om du vill ta klivet till Daiwa

    Steez i alla former. Södersportfiske har ju Steez SV TW inne...det va kärlek direkt kan jag säga.
    Alphas AIR
    Alphas SV

    Lämna en kommentar:


  • jaesaren
    replied
    Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
    Om jag var på jakt efter en ny rulle till det lättare fisket vore valet självklart det skulle bli en sådan här. eller räcker inte saltwater fine för sthmls skärgård?

    Om jag inte hade en chronarch ci4+ och en exsence dc hade jag nog redan haft en men jag fiskar för lite lätt för att motivera ett inköp.

    /Apan
    Har kikat på den tidigare men efter att läst runt på diverse forum verkar vissa ha problem med denna i kombination med frekvent fiske i saltare vatten! Nu menar jag inte att sthlms skärgård är extremt salt som i många av dessa fall men känner ändå ett visst obehag. För dom pengarna vill jag ha en rulle som håller länge!

    /Alex

    Lämna en kommentar:


  • Monkey
    replied
    Om jag var på jakt efter en ny rulle till det lättare fisket vore valet självklart det skulle bli en sådan här. eller räcker inte saltwater fine för sthmls skärgård?

    Om jag inte hade en chronarch ci4+ och en exsence dc hade jag nog redan haft en men jag fiskar för lite lätt för att motivera ett inköp.

    /Apan
    Senast ändrad av Monkey; 2017-02-03, 21:31.

    Lämna en kommentar:


  • jaesaren
    replied
    Har torrvevat en tatula och det fanns ingen kärlek mellan oss! Men absolut, ska kika närmare på den också!

    Ska väl kanske tillägga att det redan finns en conquest 101 och en exsence dc hemma. Men skulle nu vilja ha något annat! Kanske något lite lättare....

    /Alex
    Senast ändrad av jaesaren; 2017-02-03, 21:29.

    Lämna en kommentar:


  • RUSTY HOOK
    replied
    Ursprungligen postat av jaesaren Visa inlägg
    Nu är det dags igen! Letar ny multirulle för lättare beten och behöver hjälp här i import träsket! Har en förkärlek till Shimano så mest tittat åt detta håll!

    Har en del krav som jag vill rullen ska uppfylla!
    -Kasta beten mellan 10-20 gram till horisonten med en medium fast legend tournament bass klinga
    -Måste tåla fisket i Stockholms skärgård

    Vad skulle ni själva kika efter?

    /Alex
    Kanske den legendariska Tatulan skulle va nåt då....

    Lämna en kommentar:


  • jaesaren
    replied
    Nu är det dags igen! Letar ny multirulle för lättare beten och behöver hjälp här i import träsket! Har en förkärlek till Shimano så mest tittat åt detta håll!

    Har en del krav som jag vill rullen ska uppfylla!
    -Kasta beten mellan 10-20 gram till horisonten med en medium fast legend tournament bass klinga
    -Måste tåla fisket i Stockholms skärgård

    Vad skulle ni själva kika efter?

    /Alex

    Lämna en kommentar:


  • Gössermann
    replied
    Jag kan starkt rekommendera Johshuya Fishing Tackle Store i centrala Tokyo vid tågstationen (JR) Shibuya (vägbeskrivning har du i Cosmoz länk nedan). Massor av grejor i två våningar! Det mesta är billigare i japan, men inte fiskegrejor. Men de har en massa roliga och, för oss svenskar, exotiska beten. I porten bredvid finns Tackelberry som har en del begagnade grejor. Kanske hittar du vad du söker där.

    Lämna en kommentar:


  • Big_Sal
    replied
    Grymt! Skall kolla upp! /hälsningar från Kastrup!

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 668 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 334 svar
266 224 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Nito, 2015-07-22, 18:53
15 svar
2 327 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Fisketrassel  
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
882 svar
141 826 visningar
16 gillar
Senaste inlägg Kulfisk
av Kulfisk
 
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
1 046 svar
196 163 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Villespinn91  
Arbetar...
X