Ursprungligen postat av Peet
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Import och entusiastprylar!
Collapse
X
-
-
-
Det är alltid lite vanskligt att plocka hem begagnade rullar, minst 8-10 år, från ett land 800+ mil bort.
Det finns inga garantier gällande skicket men hittills har jag inte gått på några större nitar trots väldigt många års importerande.
Senaste alstren ligger numera i delar och väntar på delar. Den ena är på väg ihop igen.
Är själv ganska förtjust i första generationens Conquests stativ.
Millionaire-serien är egentligen precis lika fin i bara mässingen.
Skicket går inte klaga på.
Det finns något litet skav i eloxeringen och det var lite fläckar på stålet.
Trots att rullen gått i saltvatten ser den ruskigt bra ut.
Alphas F har varit i ultraljudet och vänt.
Nu är den smord, dagen till ära med fett från Shimano. Jag för för mig att deras drevfett (kommer inte ihåg namnet)
passar väldigt bra till en rulle av Alphas storlek och typ.
Alla drev och smådelar som nya. Minimalt skav på stativets vevgavel men inte ens nära att gå igenom ytbehandlingen, det är ju ingen Revo MGX trots allt.
Stativet har några typiskt japanska småskav men det är sådant man är fullt medveten om när det köps begagnat.
Nu saknas lite slirbromslameller och en smådel till 200BB sen är dessa två entusiastrullar klara för sjön!Senast ändrad av JontaK; 2017-03-20, 22:29.
Lämna en kommentar:
-
Tom 3999:- nu för tiden :-)
Lämna en kommentar:
-
Just den rullen har jag oxå på min lista för 2017. Även om min 14/CC 201 och 201DC är grymma, så känns nog min Zillion Type R skönast i handen. Daiwa gjorde helt rätt att uppdatera denna goding!
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg@engqvist : kartongen ser lite sliten ut. //T
PS: Bra köp!
Ja tonyex. Den har fått små törnar i kanten. Men rullen har klarat sig fint.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg[ATTACH=CONFIG]92539[/ATTACH]
Lite nytt spännande på gång nu. Dels den gamla alphas som finns hemma hos jonta för genomgång. Men även en helt ny rulle kom hem nyligen också.
Daiwa SV 103
Helt enkelt den gamla riktiga zillion som är uppdaterad med sv spole och bättre lameller. Övrigt nästan identisk med gamla zillion. En rulle för oss tjurhuvuden som tyvärr inte imponeras av daiwas alla nya finesser.
Efter lite studerande har jag kommit fram till att 103SV skiljer sig på YTTERST få delar jämfört med ur-Zillion och att Alphas SV är extremt lik både gamla Alphas och Pixy.
Dessa äldre rullar är några av de mest lyckade i sina klasser enligt mig, stora förändringar är alltså inte nödvändiga annat än det det finns konkreta vinster att hämta. SV-spolen är ett smart och välkommet tillskott men att Daiwa behållit den gamla, bombsäkra frikopplingen är minst lika viktigt.
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggFin rulle JontaK, bör funka utmärkt på ett ABU Volatile 7'9"... Berätta sen hur den kastar..
Skämt åsido, 200BB kommer sitta på ett custombygge troligen byggt på MHX Musky. Runt 7-7'8" och ska kasta upp till cirka 100 gram.
Vilka komponenter det blir har jag inte luskat ut än...
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
igår, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 701 visningar
0 gillar