Här vare olika bud! Får se hur jag gör, kommer nog kasta mest 10-20g med detta kit, kanske kan två bra kullager till spolen göra tillräcklig skillnad...
Å du Joens, sålde din T3 SV... Kastar verkligen Tatulan med DIY spole bättre?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Import och entusiastprylar!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggHar en Daiwa T3 MX som köptes på nyfikenhet och bara använts sporadiskt till downsize gädda. Nu funderar jag på att pröva den lätta, nätta rullen som en kompletterande abbborrerulle för säg 8-25g.
"Behöver" jag typ en RCS shallow/deep SV spole för den saken? Om jag gör det, finns det någon motsvarande DIY spole, gärna ohålad till bättre pris nånstans?
Han jag sålde min T3 SV till hade en MX med ich enligt honom var det stor skillnad på dem.
Finns DIY på Aliexpress. Annars hade jag nog köpt en SV spole, alternativt en beg T3 SV från Japan för ett billigt pris.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggHar en Daiwa T3 MX som köptes på nyfikenhet och bara använts sporadiskt till downsize gädda. Nu funderar jag på att pröva den lätta, nätta rullen som en kompletterande abbborrerulle för säg 8-25g.
"Behöver" jag typ en RCS shallow/deep SV spole för den saken? Om jag gör det, finns det någon motsvarande DIY spole, gärna ohålad till bättre pris nånstans?
Rullen håller säkert för lättare gäddfiske. 40-45g men upp till 30g är den nog idealisk förSenast ändrad av engqvist; 2018-02-16, 21:42.
Lämna en kommentar:
-
Har en Daiwa T3 MX som köptes på nyfikenhet och bara använts sporadiskt till downsize gädda. Nu funderar jag på att pröva den lätta, nätta rullen som en kompletterande abbborrerulle för säg 8-25g.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av niinmita Visa inläggEdit:
Vet att shrapnel är marknadsförd som snakehead rulle men bay jigging ryogorna känns ungefär likadana tycker jag
På vilket sätt? Har inte bar jigging versionen av ryogan magforce, och i övrigt väldigt lik vanliga ryogan?
Tycker f ö att shrapnel känns rätt ämnad för tyngre fiske. Om du ska fiska 8-16oz beten så är magnetbroms överflödigt
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Junk0ne Visa inläggTill vilken av alla typ 30 snakehead modellerna är den tänkt till? Skulle tex inte ha samma rulle till riktat fiske efter 15 kilos giant snakehead som till fiske efter snakeheads i ett område där dom blir max 1,5 kilo.
Givetvis är rullen framtagen för de större varianterna...
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av niinmita Visa inläggShrapnel är en förstorad bay jigging rulle men den är inte dålig, men sen jag köpte Conquest så är det sällan shrapnel sitter på något av spöna.
Edit:
Vet att shrapnel är marknadsförd som snakehead rulle men bay jigging ryogorna känns ungefär likadana tycker jag
Lämna en kommentar:
-
Shrapnel är en förstorad bay jigging rulle men den är inte dålig, men sen jag köpte Conquest så är det sällan shrapnel sitter på något av spöna.
Edit:
Lämna en kommentar:
-
Ja Shrapnel var jäkla fin när man såg dem första gången men med 2-pinnars centrifugalbroms så är det inte Ryoga längre... "Behövs" en modern, stordrevad Luna 253/300 med vridgavel!
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggFanns inte förra Ryoga i 1016 och 2020? Den senare är något större än Shimano 200 om jag minns rätt... Dvs mellan Shimano 200 och 300 om än närmre den förra än den senare.
1520 har jag inte hört talas om men borde hamna mitt emellan, något mindre än Shimano 200 eller lika må tro? Lite synd om det inte kommer en ny Ryoga 2020 eller t o m lite större än så till gädda å musky men volymerna kanske blir små, synd dock att låta Shimano CC 300/400 härja fritt där!
Med mindre och större menar jag spolens linkapacitet inte rullens omfång.
Men ja, hade varit trevligt om typ amerikanska daiwa kunde utveckla eller återskapa en rundgavlad rulle för musky, gärna i mellanprissegmentet
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
igår, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 701 visningar
0 gillar