Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• F Sjöborg
    replied
    Ursprungligen postat av danaxe Visa inlägg
    Rullar, spolar och div mindre hårda paket ser jag ofta postas här...
    Drar ni även hem spön från USA / Japan om det är något speciellt ni vill ha?

Crankbaits är min favoritmetod för borre, jag säger inte att det är bäst alltid men det är vad jag snöat in på helt enkelt.
    Jag forskade lite efter vilket spö jag ska sikta in mig på för djupcrank efter borre.

Med djupcrank menar jag här 3 - 6meter eller 10 - 20 fot.
    Kastvikten kommer gå från 1/2oz - 1oz

I VARTENDA tråd, på vartenda forum jag tittar får samma spö otaliga hyllningar, +1's, ingen verkar vara det minsta missnöjd och alla tipsar om just detta spö så... jag måste ha det!

Det är inget superhemligt 800$ spö från några obskyra japaner utan:
    Dobyns 805 cb rm

Hur får man hem detta på bästa, billigaste sätt... gärna helt också

Tips, trix eller rent av länk till shop mottages tacksamt.
    Tacklewarehouse kan ha det. Finns inga direkta hemligheter. Bara å beställa, försäkrat. Sen är det bara å skicka vidare fakturan till fogden när du åker på tull

Om du kan tänka dig andra spön så känner jag en snubbe som kränger ett st croix LTB Big cranker för en billig peng.

Lämna en kommentar:

• danaxe
    replied
    Tips och råd sökes!

Rullar, spolar och div mindre hårda paket ser jag ofta postas här...
    Drar ni även hem spön från USA / Japan om det är något speciellt ni vill ha?

Crankbaits är min favoritmetod för borre, jag säger inte att det är bäst alltid men det är vad jag snöat in på helt enkelt.
    Jag forskade lite efter vilket spö jag ska sikta in mig på för djupcrank efter borre.

Med djupcrank menar jag här 3 - 6meter eller 10 - 20 fot.
    Kastvikten kommer gå från 1/2oz - 1oz

I VARTENDA tråd, på vartenda forum jag tittar får samma spö otaliga hyllningar, +1's, ingen verkar vara det minsta missnöjd och alla tipsar om just detta spö så... jag måste ha det!

Det är inget superhemligt 800$ spö från några obskyra japaner utan:
    Dobyns 805 cb rm

Hur får man hem detta på bästa, billigaste sätt... gärna helt också

Tips, trix eller rent av länk till shop mottages tacksamt.

Lämna en kommentar:

• JontaK
    replied
    Click image for larger version

Name:	Görafärdigtrullar01c.jpg
Views:	1
Size:	426,1 KB
ID:	1786437
    Lite vinterfix med prylarna.
    Millionaire SW103 nyinkommen. Conquesten köpte jag för ett par år sedan begagnad men i nära nyskick sånär som på en dålig gänga på vevens ena knoppaxel.
    En ny vev från Shimano kostade visst inte många kronor så en sådan fick snällt komma hem.
    Har även bytt till korkknoppar på ett gäng Daiwor samt slängt i en röd spridare i Engqvists Alphas F.

Click image for larger version

Name:	Görafärdigtrullar01b.jpg
Views:	1
Size:	504,0 KB
ID:	1786438
    Passade på att kika igenom samma Alphas då det mesta ändå måste isär när spridaren ska bytas.
    Den har gått ett antal pass men ser fortfarande som ny ut sedan jag servade den vid ankomst från Japan. Fantastisk liten rulle.

Lämna en kommentar:

• F Sjöborg
    replied
    Satans jävla modoröv! Nu har dom ju släppt en till USDM serie. Kan någon snälla åka till usa!

Lämna en kommentar:

• F Sjöborg
    replied
    Skulle behöva en kurir från USA. Megabass USA är rövhål som vägrar släppa Destroyer USDM serien utanför gränserna.

Så om någon måhända ska till staterna och har möjlighet att få med sig ett spö hem så får hen gärna höra av sig.
    Betalar givetvis alla extra utgifter som kommer med att få hem spöt.

Lämna en kommentar:

• F Sjöborg
    replied
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Bra input där både engqvist och joens. Får pröva först, den klarar det säkert men hur bra... rullen ska komplettera ett kit med en Exsence DC och då vill jag att den håller jämna steg... så gott det går...
    Med en RCS1000 SV- Megabass IS(tror att den passar)- spole och hedgehog BFS eller airHD lager så lär du utprestera din exsence ganska enkelt.

Så möjligheten finns allt

Lämna en kommentar:

• joens
    replied
    Bra input där både engqvist och joens. Får pröva först, den klarar det säkert men hur bra... rullen ska komplettera ett kit med en Exsence DC och då vill jag att den håller jämna steg... så gott det går...
    Håller ju säkert jämna steg, men inte lika långt.

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied

Lämna en kommentar:

• joens
    replied
    Här vare olika bud! Får se hur jag gör, kommer nog kasta mest 10-20g med detta kit, kanske kan två bra kullager till spolen göra tillräcklig skillnad...

Å du Joens, sålde din T3 SV... Kastar verkligen Tatulan med DIY spole bättre?

Har ju inte jämfört dem sida vid sida tyvärr. Men T3 SV kastade som ett jävla as.
    Långt, lätt och kontrollerat.

Stämmer att de flesta klarar de vikterna, men sen klarar de ju det olika bra.
    Börja med att testa den så märker du ju om den kastar bra nog.

Skulle nog vilja säga att vilken Daiwa med rätt SV-spole, TWS och bra lager kastar likvärdigt.
    Var ju bättre lager I T3 så det gjorde ju säkert en del. Magforce 3D använde jag sällan. Den var inställd väldigt nära minimum och "long cast" hela tiden.

Mitt normala spann ligger 10-35gr ungefär och det är där jag vill kunna kasta så långt och priblemlöst som möjligt.
    T3 var grym på det, och ja. Jag ångrar att jag sålde den.

Skulle köpa tillbaka den från Kattman men just då ville han inte sälja den.

Lämna en kommentar:

• engqvist
    replied
    Här vare olika bud! Får se hur jag gör, kommer nog kasta mest 10-20g med detta kit, kanske kan två bra kullager till spolen göra tillräcklig skillnad...

Å du Joens, sålde din T3 SV... Kastar verkligen Tatulan med DIY spole bättre?
    8-25g klarar vilken mindre rulle som helst. Till och med mina 4000 classic rullar. När du ska under 8g krävs det mer. Så en ny spole är överkurs...

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 701 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04