Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• byggarn
    replied
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Ja, de är lika men jag har hört att Shakern behöver mer fart för att jobba. Lunker Citys Swimfish är nog ännu närmare... men den doftar inte och saknar ryggskåra... man kan gömma spetsen i ryggen med det slits fort. Ju mer wedless, ju bättre när vegitationen är sån. Petig kanske, får se hur jag gör
    easy shiner kan du ju köpa på ribatex....eller tyskland https://www.camo-tackle.de/KEITECH-Gummikoeder
    eller finland...https://www.jigiparatiisi.fi/se/category/269082 inge billigare dock.....har aldrig provat den finska sidan dock...

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    Ser ut och "simmar" som en shaker. [nästan]

If you're after a more subtle vibe with your paddle tails, check this out.

//T
    Ja, de är lika men jag har hört att Shakern behöver mer fart för att jobba. Lunker Citys Swimfish är nog ännu närmare... men den doftar inte och saknar ryggskåra... man kan gömma spetsen i ryggen med det slits fort. Ju mer wedless, ju bättre när vegitationen är sån. Petig kanske, får se hur jag gör
    Senast ändrad av anteman; 2018-04-06, 15:40.

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Nej, har prövat liknade som jag köpte i USA för flera år sedan men nu är det Easy Shiner 3"-4" kanske 5" som lockar.
    Doftar och har skåra i såväl buk som i rygg, bra när man riggar wedless.
    Ser ut och "simmar" som en shaker. [nästan]

If you're after a more subtle vibe with your paddle tails, check this out.

//T

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    Är denna du vill köpa?

Borre gillar den , men denna är mkt effektivt till svårflirtade smågäddor när man fiskar i tät vegetation..../

Häls /T
    Nej, har prövat liknade som jag köpte i USA för flera år sedan men nu är det Easy Shiner 3"-4" kanske 5" som lockar.
    Doftar och har skåra i såväl buk som i rygg, bra när man riggar wedless.

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Keitech jigg,?
    Är denna du vill köpa?

Borre gillar den , men denna är mkt effektivt till svårflirtade smågäddor när man fiskar i tät vegetation.

Det finns en säljare i Lettland som kanske kan vara intressant , trots högre pris, med tanke på dagens importregler och postnord pakethantering:

Häls /T

Lämna en kommentar:

• Sälstryparn
    replied
    Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
    Alla företag använder sig inte av ups men jag håller med om att det kan vara smidigt tills du inte kan ta emot prylarna. Åka till Västerås är inte så jävla kul...
    /Apan
    Exakt min åsikt , det räcker gott med Power Big Meet , resten av året håller man sig borta

Lämna en kommentar:

• Monkey
    replied
    Ett tips på bra förvaringav din inkommande hög med små ryck wobblers (ja de är beroende framkallande) är Darts SBS låda i medium de ligger kanon fint i dessa utan att all trekrokar trasslar med varanda som i "vanliga" boxar. Även lite större men smala beten får plats 16-18cm max typ bomber 17a eller en megabass kanata.

Click image for larger version

Name:	20180405_204445.jpg
Views:	1
Size:	746,1 KB
ID:	1786631Click image for larger version

Name:	N011-369.jpg
Views:	1
Size:	60,6 KB
ID:	1786630
    /Apan

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Kan varmt rekommendera Luck E Strike RC STX . Har fångat bra med borre och gädda på dom.
    Tankade ca 20 st för 3 år sedan. Det visade sig vara en bra investering! Borde ha köpt många fler .

... och min fav säljare på ebay har inga i butiken för tillfället.

//T

Edit: Fjällöringarna älskar dom oxå.
    Senast ändrad av tonyex; 2018-04-05, 19:39.

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Tack för tips, just att de är så dyra funderar jag mer på de senare som är "inspirerade" av ONETEN, det vill säga t ex Luck-E strike och Spro Mc Stick ca 8-12 USD, lokalt pris på Tacklewarehouse - hur är de? Med tanke på aktuella leveranstider så är det nog dags att beställa snart.

Lämna en kommentar:

• F Sjöborg
    replied
    Så om jag vill köpa lite Keitech jigg, rip/stick/jerk baits av typen ONETEN, Lucky E, Spro Mc Stick gärna "billigt" och smidigt vart vänder man sig då? USA eller Japan och vem där?
    Dessvärre är dom ju dyra redan i usa

Beställde f ö lite prylar från swimbait underground för över en månad sen. Fick papper från postnord om att betala tull och annars släpps det itne från tullen bla bla för 1,5 vecka sen. Kan postnord snälla avgå.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 701 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04