Ursprungligen postat av tonyex
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Import och entusiastprylar!
Collapse
X
-
-
FX68, första intryck:
Konstruktion, finish: Välbyggd som man räknar med att en rulle i denna kategori bör vara. Delarna sitter helt utan glipor och glapp och inget gjutskägg så långt ögat når. För att vara byggd av Zaion (grafitkomposit) ger rullstativet ett förvånansvärt robust och metalliskt intryck. Den transparenta gaveln känns dock, inte helt oväntat, plastig. Den rörliga fronten som är en del av T3 T-wing känns lite bräcklig om sanningen skall sägas. Ingen rulle jag skulle rekommendera den som gillar att behandla grejerna lagom vårdslöst alltså...
Kastegenskaper:
Rullen har en väldigt grund och porterad spole. Skulle tro den rymmer ca 80m av den Tufline XP 30lbs jag spolade på. Spolen är i grunden en SLP works 1010 och huruvida megabass har tunat induktorn är okänt. Bytt färg har de dock. Trots att den liknar en finessespole och liknar en schweizerost är den byggd för flätlina och "riktigt" fiske.
Rullen är utrustad med Magforce3D som är en vidareutveckling av Magforce Z. Principen bygger på att magneterna i gaveln flyttas i sidled i tre steg, vilket med olika avstånd till induktorn således ger tre olika "styrkor". Dessa kan sedan finjusteras i 20 steg per nivå till totalt 60 justerbara steg!
OK, nog om teknikskiten. Hur kastar den då?
Monterade rullen på mitt palms molla 70hf2 och cyklade ner till vinterviken för att testa. Sessionen kan sammanfattas i tre ord:
JÄVLAR VILKEN KONTROLL!
Med en rulle som denna kan vem som helst kasta med multirulle. Bättre än så går inte att beskriva. Fanns inte minsta tillstymmelse till linresning. Det är som att kasta i slow motion, mjukt och exakt och helt utan den nervositet vissa ullar uppvisar. This one is a keeper!Senast ändrad av barnmorskan; 2013-08-22, 18:24.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av grynning Visa inläggJag köpte en ny rulle till just borrefisket då min MGX inte gillade det bräckta vattnet i Norrtäljes skärgård... den tillhör inte importstandard direkt men klassar väl in i entusiast registret. En revo premier gen3. jag har hunnit med att fiska med den nu under ett antal timmar och kan säga att jag är riktigt imponerad! MGX:en är ju en riktigt fin rulle till det lätta fisket men denna rulle är ännu bättre. Skillnaderna mellan dom är ganska små, utseendemässigt men premieren har ett nytt huvuddrev som är galet överdimensionerat och har en något bredare spole vilket gör att den kastar ännu bättre (läs längre) och stabilare, framförallt i dom nedre viktspannen.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inläggHar bara hört bra saker om nya generationen Premiere. Snygga är de också! Hur långt ner kan man gå i betesvikt utan att det blir för nervöst?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inläggHar bara hört bra saker om nya generationen Premiere. Snygga är de också! Hur långt ner kan man gå i betesvikt utan att det blir för nervöst?
Kommentera
-
Kul att höra att även ABU-rullarna får lite cred på hemmaplan.....verkar inte ha vart så lätt att vara profet i eget land tidigare (även om det inte är svängsta-rullar det handlar om....)...
För egen del trummar min STX gen 2 stabilt på som lätt-medeltung gäddrulle....även om den befinner sig i ett getingbo av japanska Calcuttor, Calaisare och Chronarcher.....låter kanske lite mer än japanerna men kastar i stort sett lika bra i viktspannet den får jobba i...
/S
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg7 grams spinnare vart inget problem med STX Gen 3 som provades i kväll med tvättade orginallager..
/S
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inläggNågra kaffekvarnar ska väl ändå inte med på den turen?
Vi kör hardcore tycker jag, har man trasslat sönder grejerna så får man skämmas, dricka kaffe och köra båt
/S
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggGen3-Rullen är 30% lättare än gen 2.....skulle du säga att den är klenare i konstruktionen och har ett annat användningsområde än gen 2?
/S
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggGen3-Rullen är 30% lättare än gen 2.....skulle du säga att den är klenare i konstruktionen och har ett annat användningsområde än gen 2?
/S
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 729 visningar
0 gillar