Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Silverbågen
    replied
    Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg

Framför allt det jag tycker att det är roligt är att gamla "haspelfiskare" pratar inte haspel längre!

//T
    .....pratar fortfarande gärna Shimano-, Penn- o Abu-rullar för lättare spinn-o-jigg-fiske m haspel efter Silver o Borre med den som är intresserad...

I den här tråden och inte minst i det här sällskapet känns det dock lite mal place.....

/S

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
    När jag kommer hem från Italien! Hoppas på lite norditalienskt gäddfiske snart
    Det där låter så himla spännande! Skitfiske på dig då! //T

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av C-H Visa inlägg
    Den ser ju helt klart intressant ut, men verkar dock ej gå att få tag i ännu. Hur har du lyckats få hem en så snart?

En sådan R modell hade ju absolut passat bra bredvid min Core.
    För mig blir det ingen Tatula nu, det blir en FX68
    メガバス株式会社は、スポーツフィッシング・アウトドア用品の総合メーカーです。

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    Härligt! När kan vi provkasta? //T
    När jag kommer hem från Italien! Hoppas på lite norditalienskt gäddfiske snart

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    .... Den nya Chronarch CI4+ ser ju intressant ut, är det en gammal Curado E7 i nytt material eller finns det större skillnader mellan vanlig Chronarch och CI4+ varianten?
    Det går inte att jämföra dom där två. De är flera klasskillnader mellan dom.
    Curado i 51/201 storlek är en liten arbetshäst. Den nya Chronarch CI4+ en lyxrulle med finesser/features som inte så många fiskerullar har för närvarande.

//T

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inlägg
    Visst är det härligt Jag har omedvetet lyckats "omvända" en kompis till att börja med multirullar och nu är han helsåld.
    Det där har jag upplevt många gånger.
    Just nu, dubbelkollar jag packningen mot en packningslista för fjällvandringen. Imorgon åker jag till fjällen för att fiska öring och röding i privata vatten och mina kompisar som åker med frågar: Äger du ett haspelkit??? De flesta har varit "omvända" av mig , men det är inte så svårt om man har provat att fiska med mina fiskeprylar ...

//T
    Senast ändrad av tonyex; 2013-08-13, 22:38.

Lämna en kommentar:

• C-H
    replied
    Jag tror starkt på Daiwa Tatula som i teorin borde bli brutal. Har det mesta man kan önska sig faktiskt.

Väntar själv hem min första egna rulle med T-wing systemet, som borde vara framme på torsdag eller fredag
    Den ser ju helt klart intressant ut, men verkar dock ej gå att få tag i ännu. Hur har du lyckats få hem en så snart?

En sådan R modell hade ju absolut passat bra bredvid min Core.

Lämna en kommentar:

• C-H
    replied
    Både Calais DC och CQ50 verkar ju vara riktigt bra rullar. Dock har jag lite problem med utseendet på dem, gillar inte att CQ nästan ser ut som en Luna (som jag inte heller gillar) med allt guld och kromet på Calais känns lite överdrivet. Visst utsidan är inte allt och jag är säker på att insidan hade passat mig perfekt, men om jag skall lägga de pengarna så måste rullen verkligen kännas hundra.

Rullen kommer endast att gå i sötvatten så materialvalet spelar inte särskilt stor roll. Den nya Chronarch CI4+ ser ju intressant ut, är det en gammal Curado E7 i nytt material eller finns det större skillnader mellan vanlig Chronarch och CI4+ varianten?

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Jag tror starkt på Daiwa Tatula som i teorin borde bli brutal. Har det mesta man kan önska sig faktiskt.

Väntar själv hem min första egna rulle med T-wing systemet, som borde vara framme på torsdag eller fredag
    Härligt! När kan vi provkasta? //T

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied

Vad har ni rullgalningar för tips att komma med?

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 701 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04