Ursprungligen postat av tapzaa
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Import och entusiastprylar!
Collapse
X
-
Ingen fisk är chans för fisk.
https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/
Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
https://www.youtube.com/user/jurgenjons
-
Ursprungligen postat av Monkey Visa inläggHär kommer några bilder.
[ATTACH=CONFIG]101698[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]101699[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]101700[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]101701[/ATTACH]
Nu gäller det bara att komma ut och provfiska lite, känns inte direkt tråkig i näven Scorpion rullen ger bra balans.
Blev även ett gäng Duos från polen.
[ATTACH=CONFIG]101702[/ATTACH]
/Apan
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggÅ jag har funderat på en Daiwa LT haspel, t ex en Fuego men nu väcks intresset för en 2019 Certate LT... knappast i samma liga men monococchassi intresserar... Finns väl ingen i Svedala som hunnit pröva ännu?
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggÅ jag har funderat på en Daiwa LT haspel, t ex en Fuego men nu väcks intresset för en 2019 Certate LT... knappast i samma liga men monococchassi intresserar... Finns väl ingen i Svedala som hunnit pröva ännu?
Förra Certate känns ju riktigt bra!
Själv går jag, trots en viss fanboyism i Daiwa-riktning, åt andra hållet och skaffar mig en Shimano 2019 Vanquish vad det verkar. Kanske blir det just import.
Hade gärna kikat på Daiwan men skulle saknat evighetsskruvoscilleringen samt att jag får utslag av Magsealed men det är ju bara jag...
Kommentera
-
Yes, kropp i aluminum och ändå bara 205g, perfekt på mina spön 7'5"-8'.
ja jag såg att du lutade åt Vanquish i annan tråd och funderade på om du var såld på magnesiumrelaterad lättvikt men det är alltså oscilleringen du suktar och oljan du räds... är det förra klart bättre än vad daiwa erbjuder?
Även jag funderar kring Magseal men mina rullar går nästan enbart i sött, så jag tror det är helt lugnt... jag menar borde inte magseal funka nu 2019 när "alla" daiwa har det eller fortsätter Daiwa att riskera "bränna skepp"... ?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av antemanYes, kropp i aluminum och ändå bara 205g, perfekt på mina spön 7'5"-8'.
Ursprungligen postat av antemanja jag såg att du lutade åt Vanquish i annan tråd och funderade på om du var såld på magnesiumrelaterad lättvikt men det är alltså oscilleringen du suktar och oljan du räds... är det förra klart bättre än vad daiwa erbjuder?
Alltså, jag har mina dumma idéer...
Daiwas nya dyrare rullar går ju fruktansvärt fint men jag är så van vid Shimanos drivning och tycker faktiskt den generellt sett håller uppe sin känsla bättre över tid än konventionell oscillering. Har jag rätt? Fan vet i ärlighetens namn när man pratar rullar av den här digniteten, är nog mycket annat som spelar in.
En gång för länge sedan använde även Daiwa evighetsskruv, tror bestämt vi kom överens i annan tråd att det faktiskt var bättre förr.
Ursprungligen postat av antemanÄven jag funderar kring Magseal men mina rullar går nästan enbart i sött, så jag tror det är helt lugnt... jag menar borde inte magseal funka nu 2019 när "alla" daiwa har det eller fortsätter Daiwa att riskera "bränna skepp"... ?
Hade Certaten saknat Magsealen kanske jag hade köpt den, det är en riktigt fin pjäs och oscilleringen kan jag ha överseende med.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ja det trevliga med många av Daiwas LT 2500 är att de (utomlands) finns med åtminstone 3 olika spolstorlekar en riktigt djup (D), en mellan och en grund spole (S) som passar mitt lättspinnfiske.
Magsealed ger tyvärr en viss tvekan... Kustfiskarn Henry Gilbey på Irland skrev nånstans att kompisar med magsealrullar och antydan till korrosion helt enkelt tvättat bort sin magsealed på lintrissan och smorde den regelbundet som vanligt... så tveksamheter finns vid bruk i saltvatten.
Har dock inte läst ngt om att spolaxeltätningen har fallerat men jag har heller inte sökt nätet så noga... Så, helt övertygad är inte heller jag men kanske chansar jag efter lite mer googlande...
Eller inte... http://www.alanhawk.com/misc/mags.html Texten har ett par år på nacken så man undrar om det stämmer ännu?Senast ändrad av anteman; 2019-03-18, 21:44.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 705 visningar
0 gillar