Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • JontaK
    replied
    anteman om jag får gissa:
    Alphas SV TW längst bak
    Steez LTD SV TW till vänster
    Tatula 300/400 till höger
    Zillion SV TW längst fram.

    Men jag är kass på kinarullarna samt Steez.
    (Så ytterst hemskt att de stulit formgivningen på stativets brygga på nya, hemska Alphas från originalet, ledsen blir jag.)

    Vill du har färg går det ju köpa delar från Air-modellerna. Eller ta från valfri annan dyrare Daiwa, tror fler saker passar än man tror.

    Läste också något om "BOOST" för ett tag sedan. Vad kan det vara för spännande?
    Säga vad man vill om nyare Daiwa men de hittar sannerligen på grejor som är rätt kul att följa på lite avstånd.
    Senast ändrad av JontaK; 2020-12-01, 16:24.

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Någon som tittat och funderar på Daiwas nya 2021 Zillion SW TW 1000 och Alphas SV TW? Ser fina ut, kanske nån accentfärg inte skulle skada men en smaksak...

    SV Boost i Zillion blir jag nyfiken på... och om den kastmässigt slår lillebror... Alpha? Sannolikt i längd med lite mer vikt men i övrigt... Den senare har mindre diameter på spolen, 32 mm men den är relativt djup av bilder att döma medan nya Zillion har en störe 34 mm spole men förefaller vara grundare så utfallet av det... ?

    De är den främre och bakre rullarna i bild så vitt jag förstår.... de till vä/hö vet jag inget om än, min japanska är inte bra...

    Click image for larger version  Name:	Screenshot_20201201-114923_Chrome.jpg Views:	0 Size:	355,2 KB ID:	2565459
    Senast ändrad av anteman; 2020-12-01, 23:25.

    Lämna en kommentar:


  • Benjamin S
    replied
    Prick 2400 kr hamnade slutsumman på. Ingen inhemsk frakt, däremot tull och moms (29% av originalpriset). I och med att Digitaka kör fraktfritt blir det inte så farligt i slutändan.
    Något sådant. Den japanska yenen ändras varje dag så det blir olika pris från dag till dag.

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

    Prick 2400 kr hamnade slutsumman på. Ingen inhemsk frakt, däremot tull och moms (29% av originalpriset). I och med att Digitaka kör fraktfritt blir det inte så farligt i slutändan.
    Så rullkostnad+500-600kr i resterande kostnader typ?

    Lämna en kommentar:


  • Benjamin S
    replied
    Kan du berätta vad slutsumma landade på? Åkte du på tullkostnad eller någon inhemsk frakt ?
    Prick 2400 kr hamnade slutsumman på. Ingen inhemsk frakt, däremot tull och moms (29% av originalpriset). I och med att Digitaka kör fraktfritt blir det inte så farligt i slutändan.

    Lämna en kommentar:


  • Mattiaz
    replied
    Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
    Den här skönheten fick jag hem igår. Beställd via Digitaka som skickade hem rullen fraktfritt på 5 dagar. Jag har haft ögonen på en Daiwa Emeraldas MX ett bra tag nu så det känns kul att äntligen ha den i handen.
    Kan du berätta vad slutsumma landade på? Åkte du på tullkostnad eller någon inhemsk frakt ?

    Lämna en kommentar:


  • Benjamin S
    replied
    Den här skönheten fick jag hem igår. Beställd via Digitaka som skickade hem rullen fraktfritt på 5 dagar. Jag har haft ögonen på en Daiwa Emeraldas MX ett bra tag nu så det känns kul att äntligen ha den i handen.

    Lämna en kommentar:


  • holden
    replied
    Prylfiske taget till en helt ny nivå:

    Lämna en kommentar:


  • Fr3dr1k
    replied
    Anteman jo precis dedär med flera rullar har jag tänkt ett par ggr. Men när man väl lägger på linan så är det som bortblåst kan ju va så att det blir något fel i översättningen med då många linor utomlands mäts i p.e och inte millimeter. Enda linan ja tycker håller sig någorlunda till angiven tjocklek är sufix nanobraid.

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Ja 120 meter räcker långt om man klarar sig med runt 0,10. Att flätlinor är tjockare än angivet vet ”alla” vilket t o m JanNilssons tabell ovan visar, den rymmer mer 0,16 nylon än 0,14 flät...
    Än värre är att min rulle inte ens var i närheten av linkapaciteten angiven på rullen... blir att köpa grisen i säcken, vilket kan bli helt åt fanders, speciellt om man importerat och extraspolar kostar multum.

    Har gnällt om detta förr men Daiwa har ju egna linor så de borde kunna lägga på nån av dem och ange reell linkapacitet efter det... den ”0.13” lina de säger att 190 meter kan läggas på min rulle finns nog inte...

    För övrigt lägger jag på flätlina först, sedan nylon och vänder på hela linan t ex med andra rullar... lite mer bök men alla mina haspelrullar ska vara välfyllda annars känns det som om jag gett en kompetent, modern rulle motsvarande ”70-profilsdäck”.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 668 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 334 svar
266 224 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Nito, 2015-07-22, 18:53
15 svar
2 327 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Fisketrassel  
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
882 svar
141 826 visningar
16 gillar
Senaste inlägg Kulfisk
av Kulfisk
 
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
1 046 svar
196 163 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Villespinn91  
Arbetar...
X