Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • tonyex
    replied
    Vad sägs om en JDM Calcutta 200/201D om en CQ 200/201 är lite för dyr?
    Men har man en sådan kultrulle som en CQ 101DC, då ska man ha en CQ 201 DC oxå eller tänker jag fel?

    //T

    Lämna en kommentar:


  • Rhino69
    replied
    Bra tråd detta, hoppar in med en fråga.
    Tänkte importera ytterligare rullar, i första hand en multirulle för gäddfiske (Edge Dynamic PowercastT).
    Har en Calcutta Conquest 101DC men tar nog den till lite lättare fiske.

    Funderar på En Shimano Scorpion 1507, dvs high gear och tar lite mer lina än 1001 modellen. Några andra förslag?
    I ärlighetens namn vill jag nog ha en Calcutta Conquest 200/201, men den är ju lite dyrare och det kommer behövas en haspelrulle med där jag sneglar på TwinPower/Vanquish i C2000HGS eller 2500HGS. Haar tyvärr dålig koll på Daiwa.

    mvh

    Lämna en kommentar:


  • grynning
    replied
    Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
    Det blev onekligen en classy piece! Antar att den kastar grymt med AIR BFS-lager.
    Tack! Jo den kastar riktigt bra med dom lagrena men den kastade bra redan innan.

    Lämna en kommentar:


  • barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
    så nu är alla detaljer på plats! vidare till nästa rulle...
    Det blev onekligen en classy piece! Antar att den kastar grymt med AIR BFS-lager.

    Lämna en kommentar:


  • grynning
    replied
    så nu är alla detaljer på plats! vidare till nästa rulle...

    Click image for larger version

Name:	011.jpg
Views:	1
Size:	588,2 KB
ID:	1770713
    Click image for larger version

Name:	009.jpg
Views:	1
Size:	693,4 KB
ID:	1770714
    Click image for larger version

Name:	010.jpg
Views:	1
Size:	536,1 KB
ID:	1770715

    Lämna en kommentar:


  • Fogeljazz
    replied
    Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    Det är intressant, så det kanske kan bli en ordern till Hedgehog under vinterhalvåret. Jag lär inte bli besviken, tror jag.

    Min curado 101D med bocas "högljudda" abec 7 är en fantastisk kastmaskin. En rapala mina fat rap på 4g flyger långt i motvind med mitt 6,6 -21g st "vanliga" st croix. Men det är klart , det är kanske värt att investera i ett bättre spö i första hand.

    //T
    Den eviga frågan, vad ger mest effekt: spö eller rulle?
    Jag kör min 101D på ett Omen Black 7'1" 3/4-5/8oz. Det funkar mkt bra, frågan är hur mkt bättre det skulle bli med ett high-end spö, typ St Croix LegendXtreme eller motsv.

    Lämna en kommentar:


  • tonyex
    replied
    Det är intressant, så det kanske kan bli en ordern till Hedgehog under vinterhalvåret. Jag lär inte bli besviken, tror jag.

    Min curado 101D med bocas "högljudda" abec 7 är en fantastisk kastmaskin. En rapala mina fat rap på 4g flyger långt i motvind med mitt 6,6 -21g st "vanliga" st croix. Men det är klart , det är kanske värt att investera i ett bättre spö i första hand.

    //T

    Lämna en kommentar:


  • Fogeljazz
    replied
    Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
    Det sitter hedgehog AIR BFS i nu, dom är tystare än bocas lager. Dessa lager är till för beten upp till ca 15g enligt hedgehog. Det finns andra lager också.

    https://hedgehog-studio.ocnk.net/contact
    Kan varmt rekommendera Hedgehog AIR BFS, har de lagren i min Curado 101D och den kastar fantastiskt bra. Dessutom är de som sagts ovan riktigt tysta. Smart konstruktion tycker jag, ett riktigt litet lager som sitter i en aluminiumram. Ger mindre och lättare kulor i lagret vilket leder till snabbare uppstart etc.

    Lämna en kommentar:


  • grynning
    replied
    Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
    Vad använder du för lager? Jag har Boca keramiska i min MGX, visst kastar den lite bättre/längre men tycker rullen låter lite för mycket. Hade gärna velat ha det lite tystare.
    Det sitter hedgehog AIR BFS i nu, dom är tystare än bocas lager. Dessa lager är till för beten upp till ca 15g enligt hedgehog. Det finns andra lager också.

    HEDGEHOG STUDIO is a shop specialized in tuning fishing reels. We deal in merchandise of Japanese high-precision bearings and alumite treatment parts, and also manufacture various metalworking products.

    Lämna en kommentar:


  • Leon
    replied
    Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
    det är detaljerna som gör det....
    Vad använder du för lager? Jag har Boca keramiska i min MGX, visst kastar den lite bättre/längre men tycker rullen låter lite för mycket. Hade gärna velat ha det lite tystare.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 668 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 334 svar
266 223 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Nito, 2015-07-22, 18:53
15 svar
2 327 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Fisketrassel  
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
882 svar
141 819 visningar
16 gillar
Senaste inlägg Kulfisk
av Kulfisk
 
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
1 046 svar
196 162 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Villespinn91  
Arbetar...
X