Vet någon något om Calcutta Conquest Type J???
T?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Import och entusiastprylar!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Rubik Visa inläggDå var första passet med Tatulan avklarat.
Lämna en kommentar:
-
En Conquest F är en så kallad båtrulle, dvs den saknar bromssystemet, så köp en vanlig Conquest, en TE eller varför inte en Calcutta D om du ska ha en rund Shimano. Daiwa har några intressanta rullar oxå, framför allt Daiwa Luna.
//TSenast ändrad av tonyex; 2013-10-15, 12:15.
Lämna en kommentar:
-
Hallå
Nu är läget så att mina ambassadeurer rasar i parti & minut och är bedrövligt trött på glappande och att byta samt serva rullarna hela tiden. Någon som har info om dessa rullar http://www.plat.co.jp/shop/catalog/d...onquest-f.html
Samt tips på kraftiga rullar ska tåla att jerka 200gr + beten med....
Lämna en kommentar:
-
Då var första passet med Tatulan avklarat. Första intrycket är att rullen är för billig, detta är en rulle som borde kosta det dubbla. Gedigen kvalitetskänsla rakt igenom, det känns som att den är byggd med väldigt små toleranser. Det finns inte ett glapp någonstans.
Insåg också hur perfekt den matchar mitt Mojo Bass spö, färgen på spolaxelkoppen samt spole är i princip identisk med klingan på spöt. De ser ut att vara skapade för varann.
Rullen kastar långt, inte superlångt men kastlängderna är bra. Jämförbara med min Core 101:a. Men det är inte längden i sig som jag reagerar på, utan hur lätt och enkelt det går. Effortless är det ord som bäst beskriver det. Skulle tro att det är TWS som ger denna känslan. Fantastiskt skön att kasta med helt enkelt.
De nya I-knopparna tyckte jag såg abnorma ut till en början, men de ger ett riktigt bra grepp och är sköna att hålla i.
Nu till det som jag blev mest förvånad över, Air rotation. Jag hade avfärdat detta på förhand som en reklamgimmick, "kolla vad fint veven snurrar". Men oj vad fel jag hade, det är en fantastisk känsla att ta hem beten med rullen. Air rotation beskriver det faktiskt ganska bra, eller veva i smör som man hade sagt här i Sverige. Och man har bra kraft i och med den långa veven som dessutom är välvd mot rullen.
Jag har aldrig varit ett Dawia-fan förut, men denna rullen ville jag inte släppa idag.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av thejocce Visa inläggVisst kan du få det. Vi får väl styra upp en liten gathering någon gång och provkasta lite rullar och spön. Rullen kommer till en början monteras på mitt Dobyns 795 som för det mesta tjänstgör som jigg/swimbaitspö. Har velat ha en snabbare rulle på det spöt och ryogan kändes lite liten. Sen har jag varit riktigt sugen på en z2020 så jag kunde helt enkelt inte stå emot.
Jag har länge velat mellan en Ryoga och en Z för att ersätta Toron. Måste få testa så jag blir övertygad. Har man väl blivit sugen, har man ju inget val i slutändan...
Lämna en kommentar:
-
Visst kan du få det. Vi får väl styra upp en liten gathering någon gång och provkasta lite rullar och spön. Rullen kommer till en början monteras på mitt Dobyns 795 som för det mesta tjänstgör som jigg/swimbaitspö. Har velat ha en snabbare rulle på det spöt och ryogan kändes lite liten. Sen har jag varit riktigt sugen på en z2020 så jag kunde helt enkelt inte stå emot.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av thejocce Visa inläggHär kommer en bild på mitt senaste inköp! Landade i fredags och kommer med största sannolikhet att provfiskas under morgondagen.
Lämna en kommentar:
-
Foton
Collapse
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
-
av SpringarenJag har fiskat haspel i många år men tänkte prova multirulle till jigg och hårdbeten. Jag köpte en bra...1 Foto
-
2024-08-10, 08:18 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 701 visningar
0 gillar