Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• jorgen.mansson
    replied
    Ni som kan Daiwa, jag funderar på att byta ut min Calais 201A mot en Daiwa pluton i 200 storlek, är det stor skillnad på Pluton och en Ryoga och i så fall vad och vilken rekommenderas av er ?

Lämna en kommentar:

• thejocce
    replied
    Då var nya prylarna testade. Med på gårdagens tur följde min nya z2020 sittandes på min trotjänare Dobyns ML 795 samt mitt nya Daiwa Zillion 801mhrb. På det spöt monterades min luna 203:a.
    Det var helt enkelt en riktigt jävlig dag. Svinkallt, storm och allmänt båtkrångel. Men jag fick iaf prova nya prylarna. Nya daiwa spöt var precis det spöt jag behövde i min arsenal. Ett 8 fots spinnspö som kastar upp till ca 100 gram med lite långsammare aktion. Spöt ska främst användas till wobblers och tailar och där fungerade det riktigt bra. Grym feeling! Det var i princip bara den combon jag fiskade med under dagen.
    Z/Dobyn-combon fick inte genomgå något vidare test med tanke på vädret. Inte direkt någon drömdag att testa inställningar på en ny rulle när det är svinkallt och blåser så mycket att man knappt kan kasta. Ett skatbo och jag hade fan hoppat i sjön Men det lilla jag testade den så verkar den riktigt bra. Kastar långt, tyst och problemfritt. Sen att den är svinigt tajt i alla delar gör ju inte saken sämre. Finns inte en tillstymmelse till glapp någonstans. Ska ut några fler dagar nu i veckan och hårdtesta rullen ordentligt. Får se om klickbromsen får vara kvar också eller om jag gör samma som på ryogan och monterar bort den.
    Senast ändrad av thejocce; 2013-10-20, 11:44.

Lämna en kommentar:

• byggarn
    replied
    Scorpion 1001XT.....

Lämna en kommentar:

• thejocce
    replied
    Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
    Inget är som väntans tider.....väntar på en Shimano från Japan och "några" poppers från Kina....
    Det är så sant så. Till råga på allt så har mina två senaste spököp blivit försenade pga felsorteringar hos Fedex. Det är riktigt störande.
    Vad är det för Shimano väntar du på?

Lämna en kommentar:

• byggarn
    replied
    Inget är som väntans tider.....väntar på en Shimano från Japan och "några" poppers från Kina....

Lämna en kommentar:

• thejocce
    replied
    Efter dagens leverans längtar man ännu mer till lördagens fiske!

Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1382031133960.jpg
Views:	1
Size:	39,3 KB
ID:	1770797

Lämna en kommentar:

• Rubik
    replied
    Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
    Låter lovande! Själv väntar jag på att den vänstervevade Type R ska släppas så får det bli affär.
    Jag kommer nog behöva köpa en sån också.

Lämna en kommentar:

• JiBbR
    replied
    Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    En Conquest F är en så kallad båtrulle, dvs den saknar bromssystemet, så köp en vanlig Conquest, en TE eller varför inte en Calcutta D om du ska ha en rund Shimano. Daiwa har några intressanta rullar oxå, framför allt Daiwa Luna.

//T
    Som jag misstänkte då blir nog en ryoga eller conquest då

Lämna en kommentar:

• Rhino69
    replied
    Tack T!
    Klara besked som vanligt.
    Ryoga, Calcutta Conquest DC. Choices...

///R

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Ursprungligen postat av Rhino69 Visa inlägg
    Vet någon något om Calcutta Conquest Type J???

T?

En CQ type J är en havsfiskerulle avsedd för VJ från båt och den saknar bromssystem den med. Fina rullar annars.
    Jag har läst trådar om folk som har velat köpa de för att modda med CQ delar. Jag vet inte om det går.

//T

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 698 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S