Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    TTT??
    Jag hittade infon på alantani och en japansk sida. På den japanska sidan finns en jämförelse mellan Ryoga och CQ rullar. Ganska intressant faktiskt. Faktum är att de problem som pluton/ryoga har haft är kända sedan tidigare....men man kan inte tro på allt man läser på nätet (!)

Det är som är bra med fiskerullar, bilar, motorcyklar, båtar eller prylar överhuvudtaget är att vi alla kan ha olika åsikter om dom och ingen, men betoning på ingen, har rätt eller fel.

Många av mina kompisar som fiskar i skärgården och som struntar i att serva sina rullar har haft problem med rostangrepp. Alla alu rullar kan få problem med saltvatten och jag menar alla. Vi alla vet att saltvatten och alu är inga bra kompisar, så det återstår att göra den enda rätta: ta hand om sina rullar.

Häls //T
    Du får gärna länka sidorna eftersom det är läsning jag är intresserad av!
    Och glöm inte att "Experterna på plat och tackletour är enade om att du kan inte köpa en bättre rulle än en Calcutta CQ DC, du kan bara köpa dyrare rullar. "
    Inget fanboy war snälla. Shimano är också jättebra och jag tycker inte dom är sämre än daiwa, ok?

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
    Eftersom jag redan är involverad i tråden på TTT där du fått all denna informationen ifrån borde du veta att den informationen kommer från EN person som haft problem. Det finns en kille på Stripers Online som tycker att Calcutta DC har "corrosion issues". Håller du med om det du med?
    TTT??
    Jag hittade infon på alantani och en japansk sida. På den japanska sidan finns en jämförelse mellan Ryoga och CQ rullar. Ganska intressant faktiskt. Faktum är att de problem som pluton/ryoga har haft är kända sedan tidigare....men man kan inte tro på allt man läser på nätet (!)

Det är som är bra med fiskerullar, bilar, motorcyklar, båtar eller prylar överhuvudtaget är att vi alla kan ha olika åsikter om dom och ingen, men betoning på ingen, har rätt eller fel.

Många av mina kompisar som fiskar i skärgården och som struntar i att serva sina rullar har haft problem med rostangrepp. Alla alu rullar kan få problem med saltvatten och jag menar alla. Vi alla vet att saltvatten och alu är inga bra kompisar, så det återstår att göra den enda rätta: ta hand om sina rullar.

Häls //T
    Senast ändrad av tonyex; 2013-10-21, 23:03.

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Rätt det är en ryoga!

Bilden visar två svaga punkter som har kostat pluton och ryoga ägare (ja en pluton har exakt samma delar) många turer fram och tillbaka till Daiwa service center.

Jag föredrar alu i frikopplingmekanismen och även i drevet som driver linspridare. Vad säger ni?

//T
    Eftersom jag redan är involverad i tråden på TTT där du fått all denna informationen ifrån borde du veta att den informationen kommer från EN person som haft problem. Det finns en kille på Stripers Online som tycker att Calcutta DC har "corrosion issues". Håller du med om det du med?

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
    Mässing! :-D
    Drevet i din avatar, är det mässing? haha, kunde inte låta bli! //T

PS: Jag vet att Daiwa kan!
    Senast ändrad av tonyex; 2013-10-21, 22:29.

Lämna en kommentar:

• ElCamino
    replied
    Mässing! :-D

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Rätt det är en ryoga!

Bilden visar två svaga punkter som har kostat pluton och ryoga ägare (ja en pluton har exakt samma delar) många turer fram och tillbaka till Daiwa service center.

Jag föredrar alu i frikopplingmekanismen och även i drevet som driver linspridare. Vad säger ni?

//T
    Senast ändrad av tonyex; 2013-10-21, 21:52.

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Dagens fråga: Vet ni vilken rulle är denna?
    [ATTACH=CONFIG]60763[/ATTACH]

//T
    Tveklöst en vänstervevad Ryoga. Svårt med proportioner, men ser ganska liten ut i förhållande till huvuddrevsaxeln. Skulle gissa på en 1016L/1016HL.

Lämna en kommentar:

• grynning
    replied
    Daiwa pluton 200 SHL!!

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Den ser inte ut att ha riktigt samma form som Calcutta rullarna.

Daiwa Ryoga/Pluton ?

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
    Borde va 201DC?!
    Fel igen. En DC har mindre plastbitar...

//T
    Senast ändrad av tonyex; 2013-10-21, 20:37.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 701 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04