Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Har torrvevat en tatula och det fanns ingen kärlek mellan oss! Men absolut, ska kika närmare på den också!

Ska väl kanske tillägga att det redan finns en conquest 101 och en exsence dc hemma. Men skulle nu vilja ha något annat! Kanske något lite lättare....

/Alex
    Senast ändrad av jaesaren; 2017-02-03, 21:29.

Kommentera

• Om jag var på jakt efter en ny rulle till det lättare fisket vore valet självklart det skulle bli en sådan här. eller räcker inte saltwater fine för sthmls skärgård?

Om jag inte hade en chronarch ci4+ och en exsence dc hade jag nog redan haft en men jag fiskar för lite lätt för att motivera ett inköp.

/Apan
      Senast ändrad av Monkey; 2017-02-03, 21:31.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
        Om jag var på jakt efter en ny rulle till det lättare fisket vore valet självklart det skulle bli en sådan här. eller räcker inte saltwater fine för sthmls skärgård?

Om jag inte hade en chronarch ci4+ och en exsence dc hade jag nog redan haft en men jag fiskar för lite lätt för att motivera ett inköp.

/Apan
        Har kikat på den tidigare men efter att läst runt på diverse forum verkar vissa ha problem med denna i kombination med frekvent fiske i saltare vatten! Nu menar jag inte att sthlms skärgård är extremt salt som i många av dessa fall men känner ändå ett visst obehag. För dom pengarna vill jag ha en rulle som håller länge!

/Alex

Kommentera

• Ursprungligen postat av jaesaren Visa inlägg
          Har kikat på den tidigare men efter att läst runt på diverse forum verkar vissa ha problem med denna i kombination med frekvent fiske i saltare vatten! Nu menar jag inte att sthlms skärgård är extremt salt som i många av dessa fall men känner ändå ett visst obehag. För dom pengarna vill jag ha en rulle som håller länge!

/Alex
          budget?

Metanium- /chronarch- MGL
          Aldebaran 2015
          Aldebaran BFS 2016

Om du vill ta klivet till Daiwa

Steez i alla former. Södersportfiske har ju Steez SV TW inne...det va kärlek direkt kan jag säga.
          Alphas AIR
          Alphas SV

Kommentera

• sthmls skärgård är väl inte direkt saltare vatten? Vad jag läst är det det närmaste sötvatten vi kan komma och forfarande kalla det bräck om man läser lite om salinitet.

Så frågan är om det inte fungerar i ett av världens största bräckta vatten, varför en klassa den som saltwater fine då östersjön är ca 1/4 så salt vad jag fick fram som lägsta klassningen av saltvatten.

Annars finns det inte mycket rullar kvar då alla verkar bara vara saltwater fine inklusive chronarch och zillion...
            Senast ändrad av Monkey; 2017-02-03, 22:14.

Kommentera

sthmls skärgård är väl inte direkt saltare vatten? Vad jag läst är det det närmaste sötvatten vi kan komma och forfarande kalla det bräck om man läser lite om salinitet.

Så frågan är om det inte fungerar i ett av världens största bräckta vatten, varför en klassa den som saltwater fine då östersjön är ca 1/4 så salt vad jag fick fram som lägsta klassningen av saltvatten.

Annars finns det inte mycket rullar kvar då alla verkar bara vara saltwater fine inklusive chronarch och zillion...
              Du har säkert helt rätt! Ska definitivt kika närmare på den! Har även spanat in en Aldebaran BFS --> http://japantackle.com/casting-reels...aranbfsxg.html som enligt mig är ruskigt läcker! Någon med erfarenhet av dessa rullar Antares, Aldebaran, Metanium etc.?

/Alex

Kommentera

• Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inlägg
                budget?

Metanium- /chronarch- MGL
                Aldebaran 2015
                Aldebaran BFS 2016

Om du vill ta klivet till Daiwa

Steez i alla former. Södersportfiske har ju Steez SV TW inne...det va kärlek direkt kan jag säga.
                Alphas AIR
                Alphas SV

Bra tips där! Måste nog läsa på mer vad som skiljer rullmodellerna åt Metanium, Antares, Aldebaran och så vidare! Budgeten kan väl anses vara flexibel!

/Alex

Kommentera

• J mitt inlägg såg lite mer negg ut än jag menade. Här såg jag en snygging jag missat. Antares är freswater only så den blir säkert ett no no nya Exsence ser dock ut att hamna i samma klass fast för saltvatten.

Kommentera

J mitt inlägg såg lite mer negg ut än jag menade. Här såg jag en snygging jag missat. Antares är freswater only så den blir säkert ett no no nya Exsence ser dock ut att hamna i samma klass fast för saltvatten.
                    Då plockar jag bort Antaresen på en gång! Den nya exsencen är helt fantastiskt men är lite tung, dessutom så har jag redan 13 modellen!

/Alex

Kommentera

• Ursprungligen postat av jaesaren Visa inlägg
                      Ska väl kanske tillägga att det redan finns en conquest 101 och en exsence dc hemma.
                      Det känns som att du behöver inga fler rullar för att kasta beten mellan 10 och 20 g, prestandamässigt alltså
                      Har man en 13 Exsence DC, då känns inte en 17 Exsence DC som en kandidat , tycker jag.
                      Tatula plattformen får ingen kärlek av mig heller.

Är du ute efter något roligt att fiska med lr vill du satsa på att kasta längre än med Exsence DC?

//T
                      Senast ändrad av tonyex; 2017-02-03, 23:15.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 701 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04