Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• JiBbR
    replied
    Lexa 400 när den kommer borde väll annars vara ett alternativ før er lax människor 300 yards med 55lb flät borde nog va nog även før lax?
    Senast ändrad av JiBbR; 2013-11-01, 10:52. Anledning: grej

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Men jag känner mig lite osäker på en rulle utan linspridare...
    Jag vet inte om en Daiwa Lexa 400 vänster vev blir för liten för dig ?

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Men jag känner mig lite osäker på en rulle utan linspridare...
    Håller med dig, det blir jobbigt att kasta en hel dag med dom annars hade jag varit ägare till en Amb. TSR.

Jag letar efter något kul som kan täcka 40-70 gr beten men hittar inget ens på import,
    det är linkapaciteten som är problemet.

Lämna en kommentar:

• JiBbR
    replied
    Vänster vevad Avet med magnetbroms kanske? http://www.avetreels.net/MX_SERIES_REELS.php

Lämna en kommentar:

• hewzter
    replied
    absolut - om den fanns i vänstervevat hade jag redan ägt en. Tyvärr gör den inte det (mig veterligen). Det jag hoppas på är faktiskt en jdm rulle som kan ticka in min kravlista, såg tex att Trinidad rullen fanns som vänstervevad men i ocean jigger utförande. Dock läste jag en tråd på ett usaforum att den gick bra att kasta med. Men jag känner mig lite osäker på en rulle utan linspridare...

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Jag får nöjja mig i dagsläget med en moddad bg7001hs och det känns ju en aning surt!
    Shimano Tranx är kanske ett alternativ för dig ?

Lämna en kommentar:

• hewzter
    replied
    why oh why kan det aldrig komma en kastbar, lyxig, bra invevningsratio (+5) vänstervevad rulle med STOR (dvs 7000size) kapacitet som man kan nörda in en summa slantar i till sitt laxfiske?
    Jag får nöjja mig i dagsläget med en moddad bg7001hs och det känns ju en aning surt!

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    prick 100m vilket borde räcka även för jorgen.mansson
    Där hänger jag inte med så det är väl dags för lite nya prylar

Lämna en kommentar:

• grynning
    replied
    Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
    jag tycker iofs att 70m är en rätt bra kastlängd med ett 7'8" spö och fiskerulle vid vattnet. Man orkar ju inte räkna vevtagen, men han skriver 130-134 vevtag och rullen har linupptag på 86cm. Vet inte diffen mellan full och tom spole men räknar man på 75cm får man ganska prick 100m vilket borde räcka även för jorgen.mansson
    Om det är närmare 100m är det en helt annan femma!

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
    Rullen är onekligen imponerande men det vore intressant att veta hur långt han kastar! För om det "bara" är 70m med 18g så är jag inte överdrivet imponerad.
    jag tycker iofs att 70m är en rätt bra kastlängd med ett 7'8" spö och fiskerulle vid vattnet. Man orkar ju inte räkna vevtagen, men han skriver 130-134 vevtag och rullen har linupptag på 86cm. Vet inte diffen mellan full och tom spole men räknar man på 75cm får man ganska prick 100m vilket borde räcka även för jorgen.mansson

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 701 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04