Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av lideri Visa inlägg
    BIOS vara smarta och prissätta aggressivt?!?!?! Inte troligt man får ju en tår i öga när man ser hur deras rekommenderade priser ligger. Men hoppet är det sista som överger en fiskare. Tror att tyvärr att BIOS är en av anledningarna till att Daiwa är så små i Sverige, höga priser och taskig service.

Med tanka på att de kan översätta 200$ för Lexa 300 till 2999:- så skulle jag inte hoppas på ett bra pris på Tatulan, om de ens besvärar sig om att ta in den in Sverige. Men det ser onekligen ut som en intressant rulle för lättare gäddfisket precis som du säger barnmorskan.

Men det vore ju lite trist om "entusiast stämpeln" skulle försvinna från rullen om BIOS tog in den i sortimentet
    Sant!
    de flesta distributörer verkar tycka att dollarpriset plus en nolla och en tusing påslag är rimligt. Att man sedan får två rullar för samma pris, vilket gör att man i princip kan skita i garantin, över nätet verkar inte nå fram.
    Ta T3 ballistic som kostar runt 250 USD, svensk rek 3800kr! Går alltså att ta hem för ca 2300kr, med moms, tull och allt. Lite trist att det närmast omöjliggör köp av high end rullar i Sverige, då mellanprisrullarna kostar som lyxrullarna I USA/Japan.
    Så entusiaststämpeln kommer nog finnas kvar. Tatulan blir nog dessvärre prissatt till 3000kr och för dyr för de flesta. Framför allt med tanke på att för dom pengarna vill man ha mer rulle. Men fin är den!
    Men jag ger inte upp hoppet än! Lexa är ju skapligt bra prissatt jmf med USA och "bara" ca 50% dyrare än listpris i USA vilket ändå är inom någon sorts rimlighetsgräns med 25% moms.

Lämna en kommentar:

• lideri
    replied
    BIOS vara smarta och prissätta aggressivt?!?!?! Inte troligt man får ju en tår i öga när man ser hur deras rekommenderade priser ligger. Men hoppet är det sista som överger en fiskare. Tror att tyvärr att BIOS är en av anledningarna till att Daiwa är så små i Sverige, höga priser och taskig service.

Med tanka på att de kan översätta 200$ för Lexa 300 till 2999:- så skulle jag inte hoppas på ett bra pris på Tatulan, om de ens besvärar sig om att ta in den in Sverige. Men det ser onekligen ut som en intressant rulle för lättare gäddfisket precis som du säger barnmorskan.

Men det vore ju lite trist om "entusiast stämpeln" skulle försvinna från rullen om BIOS tog in den i sortimentet

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
    Fick hem denna skönhet i fredags. Har kliat lite i fingrarna under helgen att få dra ut och testa den men tyvärr får jag hålla mig ett par dagar till.

Grymt! Det känns i mångt och mycket som den optimala gäddrullen för klassiskt gäddspinn, utan megabeten. Om BIOS är smarta, tar in den och dessutom prissätter den aggressivt tror jag den kan svepa rent i segmentet. Skulle vara kul att se fler daiwarullar på sverigemarknaden.

Lämna en kommentar:

• Fogeljazz
    replied
    Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
    Fick hem denna skönhet i fredags. Har kliat lite i fingrarna under helgen att få dra ut och testa den men tyvärr får jag hålla mig ett par dagar till.
    Härligt! Du får återkomma med en rapport när du testat den

Lämna en kommentar:

• Magnus (Sthlm)
    replied

Lämna en kommentar:

• JOTAck
    replied
    Det låter bra det. då kanske man har något att pyssla med nästa helg. Tack för hjälpen

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av JOTAck Visa inlägg
    Beställde just ett par air-lager och spolaxel-pinne-avtagaren från hedgehog till min revo premier... Det borde väl platsa i den här tråden tycker jag. Men frågan är hur länge jag måste vänta på grejorna, valde flat rate 9 dollares frakten, är det någon som har ett hum?

/Robin
    Brukar ta en knapp vecka.
    Grattis! Hedgehog Air är de bästa lager jag haft, utan tvekan. Så sjukt bra!

Lämna en kommentar:

• JOTAck
    replied
    Beställde just ett par air-lager och spolaxel-pinne-avtagaren från hedgehog till min revo premier... Det borde väl platsa i den här tråden tycker jag. Men frågan är hur länge jag måste vänta på grejorna, valde flat rate 9 dollares frakten, är det någon som har ett hum?

/Robin

Lämna en kommentar:

• hewzter
    replied
    Ursprungligen postat av sanity Visa inlägg
    Nu är det som så här att jag tänkte importera ismete prylar för gäddfisket i vinter och vet inte riktigt vad man ska söka efter ? vill ju ha bra skit som håller när gäddan kliver på ?
    Kollar man (som jag oftast gör själv) på nordamerika/kanada där isfiske i alla dess former mer liknar religion än fiske ibland så premieras smäckra kolfiberklingor... Man jiggar ju walleyes (gös) ismetar kanadaröding, pikes och muskyes etc med ganska liknade gear. 28-42" kolfiberklingor av hög kvalitet. Det är faktiskt lite konstigt att det "svenska" ismetet skiljer så pass mycket från deras ("tip-up" fisket) gällande utrustning då det är samma typ av fiske och samma kaliber (och ibland samma art) på fiskarna.

St.Croix gör GRYMMA spön för pimpling/isjiggning/ismete, jag har själv för iår införskaffat ett 32" medium ice legend som kommer användas för att försöka vertikala gösen/kanadicken från isen som jänkarna gör... Frakt och tull och fanstyg gör det dock orimligt dyrt att handla flera spön till ismete setupsen... Frabill, Shakespeare, fenwick, Thorne Bro's, Berklys ice legend är andra bra och mer eller mindre kända märken som producerar kvalitet som inte finns tillgängligt i sverige ännu.

Därför ismetar jag med det som finns tillgängligt här hemma till riktigt bra priser (!) också. Kinect medium och bft xtream ice 4,5" är mina val för i vinter och till det får mina sommarrullar luftas även på vintern! (ambor, daiwor etc). På landösjön och andra kanadarödingsjöar där det är begränsat till ett spö per person lär jag dock lyxa med mitt st.croix då siken åker ner mot botten...

länkar till lite film som du kanske missat om vad jag surrar om;

Full show 3, as aired on Wild TV and Pursuit Channel the week of Jan. 14, 2013 - Justin Jenken cohosts to tackle vast Lake Winnipeg for huge winter walleyes ...

http://www.FaceBook.com/UncutAnglingPart 1 of 3. Huge Lake Trout are on the agenda at drive-to Kenanow Lodge, using large deadbaits on iFishPro tip-ups, when...

http://www.iFishPro.com/http://www.FaceBook.com/UncutAnglingPart 2 of 3. Lake Trout action on jigging lures and large dead baits. What this lacks in burbot s...

http://www.FaceBook.com/UncutAnglingPart 3 of 3. A detailed description of the rigging set-up used to ice multiple trophy trout in this segment using iFishPr...
    Senast ändrad av hewzter; 2013-11-01, 22:55.

Lämna en kommentar:

• JOTAck
    replied
    Ursprungligen postat av sanity Visa inlägg
    hur verkar det med tull och moms när man köper från kina , usa och ja andra icke eu-länder ?
    Min erfarenhet av köp från tullpliktiga länder på ebay är att om saker och ting skickas med USPS,EMS eller In'tl shipping nånting så slipper man både tull och framförallt moms. Om köpet däremot skickas med fedex, ups eller andra "vanliga" budfirmor så kommer dom att tullklarera och därmed åker man på både moms och tull. Mina erfarenheter gäller köp från USA och Kina.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 701 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04