Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• barnmorskan
    replied
    Priset är brutalt bra med tanke på vad man får! Jag tror jag skall ha tålamod tills JDM-modellen kommer

Lämna en kommentar:

• Sir Fish-a-lot
    replied
    Den rullen såg ut som en dröm! Inte så fasligt dyr heller. (Namnet var inte så hett om man kan polska... betyder "lilla söta pappa"... med andra ord en perfekt farsdagspresent).
    Tur att jag i grund och botten är metare...

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
    Vem blir först med en Tatula Type R? Riktigt sugen att beställa en själv men har inte ens hunnit ut att testa min vanliga Tatula än. Är den lika skön som den känns vid torrvevning att fiska med får det nog bli en Type R också.

www.ebay.com/itm/Daiwa-Tatula-Baitcasting-Reel-TATULA-R100HL-/281204669077?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item41791a ba95
    OOhhh. Ganska exakt vad jag har liggandes på PayPalkontot. Synd att jag inte hunnit fiska in allt nytt!

Lämna en kommentar:

• Magnus (Sthlm)
    replied
    Vem blir först med en Tatula Type R? Riktigt sugen att beställa en själv men har inte ens hunnit ut att testa min vanliga Tatula än. Är den lika skön som den känns vid torrvevning att fiska med får det nog bli en Type R också.

www.ebay.com/itm/Daiwa-Tatula-Baitcasting-Reel-TATULA-R100HL-/281204669077?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item41791a ba95

Lämna en kommentar:

• Heu
    replied
    Jag är sugen på en Shimano Antares DC-7. Jag har inte sett den i svenska affär så man får kanske importera den.

Lämna en kommentar:

• Serigös
    replied
    Fick hem mina Hedgehog prylar Så nu sitter det ZHI lager i spolen och oljan jag betällde var riktigt fin, smörjde upp lite andra lager i rullen och allt har blivit minst 50% bättre Snurrar jag veven snurrar den på bra mycket längre än innan och frikopplar jag och snurrar spolen så snurrar även den minst 50% längre.

Har ej provfiskat med dessa komponenter bytta så får återkomma ang. det.

Väntar på "smyckes" polerings grejer som barnmorskan tipsade om i en annan tråd för att få den där "skära i smör" känslan när man vevar.
    Senast ändrad av Serigös; 2013-11-07, 15:44.

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
    Vi får starta en bait finessegrupp!
    Hm, Jag fiskar inte längre med svårkastade beten under 5g och jag har en känsla av mina "gamlingar": en curado 101D och en Cutta 51 TE GT med org. spole räknas inte.

Många finesse rullar är gjorda av "exotiska material" som korroderar i saltvatten och därför många fina rullar går bort som t. ex: Aldebaran BFS, Daiwa Steez SV , Daiwa PX 68, 2013 Metanium, Daiwa T3 SV, då lämnar ni mig att välja mellan en Daiwa T3 MX med en SV1000 spole (budget variant) eller en CQ 101DC.

... och jag som har inga planer att införskaffa mig nya rullar under vintern.

//T

PS: Det är klart att en Scorpion 1000 XT med en trim-spole skulle fingera fint fint oxå.

Lämna en kommentar:

• grynning
    replied
    Ursprungligen postat av Big_Sal Visa inlägg
    Angående finessebaitcasters funderar jag starkt på att lämna haspelrullarna till förmån för en Abu Garcia revo LTX-L. Vet inte om det räknas till entusiastprylar men efter att ha läst en review verkar den riktigt nice! Någon som vet nåt eller kanske tom har en?
    Är egentligen en rulle för japanska marknaden men som i en begränsad upplaga släppts i USA (om jag fattat det rätt)
    LTX:en är i grund och botten en mgx för JDM. Dom skilljer sig dock avsevärt i bromssystemen, LTX:en har magtrax brom en magnetbroms och mgx:en IVCB-IV en centrifugalbroms. Sen skilljer sig spolarna åt också fast det finns supershallow spolar till mgx:en att köpa. Kolla på LTZ också, ytterligare en variant på samma plattform.

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av Big_Sal Visa inlägg
    Angående finessebaitcasters funderar jag starkt på att lämna haspelrullarna till förmån för en Abu Garcia revo LTX-L. Vet inte om det räknas till entusiastprylar men efter att ha läst en review verkar den riktigt nice! Någon som vet nåt eller kanske tom har en?
    Är egentligen en rulle för japanska marknaden men som i en begränsad upplaga släppts i USA (om jag fattat det rätt)
    Kul! LTX är ju grym med sina 152g och presterar riktigt bra har jag förstått. Den där porterade super shallow spolen är cool, men du bara måste köpa den rosa http://www.hedgehog-studio.com/product/1923

Lämna en kommentar:

• Big_Sal
    replied

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 736 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04