Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
    Räknas haspelspön/rullar som import- och entusiastprylar eller gör man bort sig om man postar om sådana i den här tråden. Jag råkar vara haspelentusiast och alla mina grejor (med undantag för några gamla Cardinaler) är importerade.
    Ja, tanken var väl att alla prylar som värmer hjärtat, eget eller andras skulle få postas här. Det har blivit ett rätt starkt fokus på japanprylar, men det beror väl mest på att de flesta kvalitetsrullar nu för tiden byggs där. Svampmutter/Sunset orange-fanatikerna och kardinaltokarna har hittills mest lyst med sin frånvaro men alla är såklart välkomna.
    Känner du för att importera en Cardinal finns ju denna: http://item.rakuten.co.jp/dodgers/1014-0021/
    Är rätt sugen själv!

Lämna en kommentar:

• engqvist
    replied
    Räknas haspelspön/rullar som import- och entusiastprylar eller gör man bort sig om man postar om sådana i den här tråden. Jag råkar vara haspelentusiast och alla mina grejor (med undantag för några gamla Cardinaler) är importerade.
    Självklart är du välkommen i tråden. Det är nog många som undrar över roliga hasplar också. Så dina kunskaper och erfarenheter är nog riktigt välkomna för många...

Lämna en kommentar:

• engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    Kul! Det denna rulle saknar är en större vev, t. ex från en CQ 200, sen är den fulländad!
    Häls /T
    En större vev tycker jag hade förstört hela känslan med rullen. Är rätt förtjust i korta vevar och en 35mm passar perfekt..

Lämna en kommentar:

• grynning
    replied
    Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    Kul! Det denna rulle saknar är en större vev, t. ex från en CQ 200, sen är den fulländad!
    Häls /T
    Det är lätt ordnat!

Lämna en kommentar:

• Silverbågen
    replied
    Det tycker jag inte att du gör...

/S

Lämna en kommentar:

• lausvik
    replied

Lämna en kommentar:

• Silverbågen
    replied
    Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
    [ATTACH=CONFIG]61572[/ATTACH]

Då anlände min conquest 50. Beställdes från shimano av japanska butiken i fredags anlände i måndags till dem och skickades direkt vidare till mig och kunde hämtas ut idag. Snacka om snabba frakter.. 4 dagar från Japan.
    Rullen verkar riktigt trevlig. Liten, lätt men känns ändå robust. Ska bli kul att testa till helgen...
    Du lär inte bli besviken....en riktigt trevlig "universal"-entusiast-rulle.....
    ...sen jag fick hem min CQ 51:a i somras har jag använt den till allt från jiggfiske efter abborre och gös, kustspinn efter HÖ och lättare gäddspinn......allt med beten mellan 10 - 60 g och det har den hanterat galant....

Mina övriga entusiastrullar (bl.a. 201TEDC o Calais 201DC) har i princip suttit på avbytarbänken sen den lilla guldrullen hittade hem till husse..

/S

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
    Då anlände min conquest 50.
    Häls /T

Lämna en kommentar:

• engqvist
    replied
    Click image for larger version

Name:	DSC_0126.jpg
Views:	1
Size:	814,7 KB
ID:	1771012

Då anlände min conquest 50. Beställdes från shimano av japanska butiken i fredags anlände i måndags till dem och skickades direkt vidare till mig och kunde hämtas ut idag. Snacka om snabba frakter.. 4 dagar från Japan.
    Rullen verkar riktigt trevlig. Liten, lätt men känns ändå robust. Ska bli kul att testa till helgen...

Lämna en kommentar:

• Magnus (Sthlm)
    replied
    Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
    Fick hem denna skönhet i fredags. Har kliat lite i fingrarna under helgen att få dra ut och testa den men tyvärr får jag hålla mig ett par dagar till.

Då har man äntligen haft tid att testa några kast med nya rullen. Det blåste på ganska bra men magnetbromsen gjorde sitt jobb väl. Började på högsta inställningen för att se hur den fungerade och jobbade mig sen neråt till en inställning någonstans i mitten av skalan som fungerade bra i blåsten.

Den kastar som en dröm och jag fick även drilla en tjock liten innerstadsgädda vilket var kul. Slirbromsen är mjuk som smör och det finns inga glapp någonstans. Med tanke på priset kan den nog vara bland de mest prisvärda rullar som går att hitta just nu. Finns det lite pengar kvar mot slutet av månaden får det nog bli en Type R också.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 705 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04