Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Import och entusiastprylar!
Collapse
X
-
Haha precis! Eller http://www.hedgehog-studio.co.jp/product-list/2 kan du prova om den inte funkar!
-
Ursprungligen postat av grynning Visa inläggDet är väl bara att beställa det kostar 9$ i frakt från deras sida det är ju ingenting.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av HenkeW Visa inläggJag kläcker ur mig en fråga och ett önskemål till er Japanfreaks:
Får någon av er för er att beställa från någon sida där Hedgehogs lagerbytarverktyg finns så säg gärna till för en sådan vill jag ha !
Mvh. HenkeW
Lämna en kommentar:
-
Jag kläcker ur mig en fråga och ett önskemål till er Japanfreaks:
Får någon av er för er att beställa från någon sida där Hedgehogs lagerbytarverktyg finns så säg gärna till för en sådan vill jag ha !
Mvh. HenkeW
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggDet börjar dra ihop sig till en beställning snart, initialt tänkte jag mig en Shimano Exsence DC men så dök Daiwa T3 MX upp som ett alternativ, kanske blir det båda och tanken hos mig var naturligtvis högervevade (som alla mina multirullar utom en vertikalare, Megaforce Plus, knappt använd), då jag lärde mig som ung att högerveva den tidens multirullar fastän högerhänt. Får alltså skifta hand mellan kast och hemtagning och har vant mig med det, även vid det lilla jerkande jag prövat på, känns högervevning/vänsterjerkande naturligast. MEN, nu funderar jag på att lära om och köpa en av dem vänstervevad såsom mina haspelrullar används! Såg nämligen en video där det pitchkastades snyggt, effektivt och hyfsat långt och då verkar det alltför (?) tidsödande att skifta spöhand mellan kast och vevning. Törs man? Kan man lära om och bli bekväm där? Hur gör ni multientusiaster här i tråden om/när ni pitchar med högerhanden? Skiftar hand eller vänstervevar? Att lära sig kasta med vänstern låter alltför avlägset...Har läst några hö/vä trådar som inte riktigt ringar in frågeställningen. Är medveten om att detta tillfälligt blir aningen off-topic och får flytta på frågan om så anmodas, men jag värdesätter just era erfarenheter varför jag frågar här... Förresten om jag vill pitchkasta långt o säkert med 10-40g, Daiwan eller Shimanon eller egalt ?
Jag har inte använt min T3/FX68 till beten uppåt 40g men skulle kunna testa om jag får utrymme i helgen.
Lämna en kommentar:
-
Snyggt! hur mkt lina fick du på? funderar själv på denn større modellen
Lämna en kommentar:
-
Det börjar dra ihop sig till en beställning snart, initialt tänkte jag mig en Shimano Exsence DC men så dök Daiwa T3 MX upp som ett alternativ, kanske blir det båda och tanken hos mig var naturligtvis högervevade (som alla mina multirullar utom en vertikalare, Megaforce Plus, knappt använd), då jag lärde mig som ung att högerveva den tidens multirullar fastän högerhänt. Får alltså skifta hand mellan kast och hemtagning och har vant mig med det, även vid det lilla jerkande jag prövat på, känns högervevning/vänsterjerkande naturligast. MEN, nu funderar jag på att lära om och köpa en av dem vänstervevad såsom mina haspelrullar används! Såg nämligen en video där det pitchkastades snyggt, effektivt och hyfsat långt och då verkar det alltför (?) tidsödande att skifta spöhand mellan kast och vevning. Törs man? Kan man lära om och bli bekväm där? Hur gör ni multientusiaster här i tråden om/när ni pitchar med högerhanden? Skiftar hand eller vänstervevar? Att lära sig kasta med vänstern låter alltför avlägset...Har läst några hö/vä trådar som inte riktigt ringar in frågeställningen. Är medveten om att detta tillfälligt blir aningen off-topic och får flytta på frågan om så anmodas, men jag värdesätter just era erfarenheter varför jag frågar här... Förresten om jag vill pitchkasta långt o säkert med 10-40g, Daiwan eller Shimanon eller egalt ?
Lämna en kommentar:
-
[QUOTE=Magnus (Sthlm);880838]
Så, vad jag köpt? En Haibo Apollo 150L. Inte något man ser varje dag.
Snygg är den i alla fall!
Lämna en kommentar:
-
Import: check
Entusiastpryl: kan kanske bli.
Köpte ett 6'3" 7-21g Patriot-spö på en utförsäljning för 289kr och behövde en rulle för lättare beten att kröna spöt med. Budgeten tillåter inte en 3kkr finesserulle just nu så jag vände blicken mot öst och hittade en rulle som på pappret verkade perfekt för mina kriterier. Efter att ha läst en review på koreanska där någon kastat oviktade 5g jigg 30m med denna rulle i originalutförande slog jag till.
Så, vad jag köpt? En Haibo Apollo 150L. Inte något man ser varje dag.
Rullen kom med en extra grund spole som kommer passa utmärkt för de Hedgehog AIR-lager jag har beställt. Originallagrena (13st) är från NMB och verkar riktigt bra med tanke på rullens pris.
Ramen är i aluminium med plastsidor och alla delar verkar välgjorda med bra passform men med en del brister i finishen som en del synliga gjutskarvar m.m. Total vikt på rullen utan lina (med den grunda spolen i) är 175g.
Matchar spöt gör den också...
Köpte den härifrån men såg att han höjt priset lite efter att jag köpte min vilket gör denna säljare billigast just nu.
Även om klassen inte är samma som på många av de japanska hi-end rullar i denna tråd hoppas jag det ska uppskattas av folk som likt mig letar efter rullar som ger mycket för pengarna.
Här och här finns fler bilder.
Återkommer med recension och bilder på innandömet så fort jag haft tid att testa den. Förhoppningsvis kommer de nya lagrena fort så man hinner jigga lite höstborre innan isen lägger sig!
Edit: Bild på insidan också...
Edit 2: Fler bilder...
Senast ändrad av Magnus (Sthlm); 2013-11-19, 21:24.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av grynning Visa inläggSäger man A får man säga B! Vad har du beställt nu?
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
Idag, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 701 visningar
0 gillar