Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sir Fish-a-lot
    replied
    Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
    Inte för att vara näsvis men om det du menar att rullen har klickljud, innebär det tickande slirbroms. I så fall vill jag informera att min Ultra Mag 1 från anno 1986 är utrustad med exakt det, så det ska Shimano INTE få credit för...
    /H
    Ska man vara petig så är det aldrig slirbromsen som tickar.
    På jänkarrullar heter denna funktion ofta för baitclicker (ibland för line out alarm). Ett måste vid trolling.
    Jag kallar det kort och gott för knarr.
    Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2013-11-27, 23:23.

Lämna en kommentar:

• Magnus (Sthlm)
    replied
    Då så... Hedgehog AIR-lager i och 10lb Power Pro S8S på spolen. Mer än lovligt sugen att dra ut och testa, får hoppas på lite tid till det i helgen.

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
    Inte för att vara näsvis men om det du menar att rullen har klickljud, innebär det tickande slirbroms. I så fall vill jag informera att min Ultra Mag 1 från anno 1986 är utrustad med exakt det, så det ska Shimano INTE få credit för...
    /H
    Nu är jag inte med alls.
    Vi alla vet att tickande slirbroms (klickljud) har använts i flera decennier av flera fiskerulltillverkare. Det är bara att det är ju så skönt att denna fiskerulle har det!

//T
    Senast ändrad av tonyex; 2013-11-24, 22:27.

Lämna en kommentar:

• harlequine
    replied
    Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    Här postar jag lite bilder på min nya rulle oxå kallad "The black beast" eller "Aix sense"
    Jag förstår nu varför den är så hyllad på andra sidan av Atlanten: fullpackad med den senaste tekniken, iDC+, X-Ship, stilren design med fantastiska kastegenskaper och ja, x-ship gör sitt, vilken känsla. Rullen har allt jag vill ha, ok , den har ingen t-wing ( även om linspridaren är konformad) och den är inte rund, men vet ni vad, den har tom klickljud! Det blir intressant att se vad den klarar.
    Nu väntar jag bara på mitt nya borre/snipspöt!

[ATTACH=CONFIG]61795[/ATTACH]
    [ATTACH=CONFIG]61796[/ATTACH]

//T
    /H

Lämna en kommentar:

• Wadman
    replied
    Japp, mycket intressant trots stabiliteten Var ett tag sedan, man var sugen på någon ny rulle. Fast den här hade inte varit fel i arsenalen. Har Coren och skönare lågprofilare i handen finns inte.

Lämna en kommentar:

• HenkeW
    replied
    Mycket intressant läsning.
    Det är klockrent när man kan få en sådan recension från någon som vet vad han pratar om!
    Mera sådant !

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    http://www.fiskesnack.com/forum/show...ano-Exsence-DC
    Bifogade filer
    Senast ändrad av tonyex; 2015-01-24, 22:24.

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Ursprungligen postat av MFEGFT
    Ahhhh...Black Pearl. Trots "trasiga segel" så lär den gå snabbt med 8.0:1 utväxling
    Tack MLF.
    "Black Pearl", hm det låter riktigt bra. Javisst, den 8.0:1 utväxling kommer jag att behöva. Återkommer med en rapport om det.
    //T

Lämna en kommentar:

• Hippo
    replied
    Riktigt snyggt med en "nästan helsvart" rulle utan en massa blingbling..som tillverkarna annars gärna lägger sig till med =) !

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Här postar jag lite bilder på min nya rulle oxå kallad "The black beast" eller "Aix sense"
    Jag förstår nu varför den är så hyllad på andra sidan av Atlanten: fullpackad med den senaste tekniken, iDC+, X-Ship, stilren design med fantastiska kastegenskaper och ja, x-ship gör sitt, vilken känsla. Rullen har allt jag vill ha, ok , den har ingen t-wing ( även om linspridaren är konformad) och den är inte rund, men vet ni vad, den har tom klickljud! Det blir intressant att se vad den klarar.
    Nu väntar jag bara på mitt nya borre/snipspöt!

Click image for larger version

Name:	20131122_152930.jpg
Views:	4
Size:	643,6 KB
ID:	1771080
    Click image for larger version

Name:	20131122_152941.jpg
Views:	4
Size:	644,5 KB
ID:	1771081

//T
    Senast ändrad av tonyex; 2013-11-22, 21:35.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 701 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04