Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• I onsdags betalades fraktavgiften och kl. 9.15 i morse stod brevbäraren och bankade på dörren med ett litet paket från JapanTackle...

Det är otroligt vad barnsligt uppspelt och förtjust man kan bli när man får öppna paket med nya leksaker ....rena julafton!!!

Den första out-of-the-box-inspektionen av Conquest 51:an och XT Scorpionen utföll helt till belåtenhet och i eftermiddag blir det en tur med Sharken för ett litet skarptest av grejerna....det blir ett LF Suncaster Light som får tjänstgöra för tillfället tills leveransen av klingor och komponenter från Rodpro.de anlänt.

Till Conquest 51:an har jag beställt en 55-grams Phenix K2-klinga på 7,6 fot / -1 oz som skall paras ihop med Fuji SK2 grepp/fäste och SIC-ringar...

XT Scorpionen kommer att få sällskap av en 7,3-fots MHX HM Mag Bass-klinga -3/4 oz som kittas med samma Fuji-komponenter som spöt ovan...

Återkommer i ärendet..

/S
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Silverbågen hur är det att beställa klingor från rodpro vad tar dom i frakt och har dom allt på sidan hemma

jag har tidigare beställt från Mud hole men tröttnat på deras fraktavgifter som baserar sig på köpesumman
      och så blir det ju tull o moms på hela rasket

Kommentera

• Ursprungligen postat av Sot Visa inlägg
        Silverbågen hur är det att beställa klingor från rodpro vad tar dom i frakt och har dom allt på sidan hemma

jag har tidigare beställt från Mud hole men tröttnat på deras fraktavgifter som baserar sig på köpesumman
        och så blir det ju tull o moms på hela rasket
        Det enda du betalar är en viktbaserad fraktkostnad:

Eftersom vi snackar EU slipper du tull och moms etc

När det gäller vad som finns hemma tyder min senaste order på att de måste ta hem vissa saker.

Den här gången har jag dock beställt en del Fuji-komponenter som inte finns listade på hemsidan så det kan ju förklara en del...samtidigt är det ju en service att man kan få saker som de inte har hemma i det listade sortimentet.

På deras hemsida står det dessutom att Phenix-klingorna jag beställt "usually ships in 1-2 weeks" vilket tyder på att de inte ligger med lager på just dessa klingor.

Återkom om det är några andra funderingar.

/S

Kommentera

• Vad hamnar ni i ca slutpris på egengjorda spön?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
            Vad hamnar ni i ca slutpris på egengjorda spön?
            Beror helt på vilka klingor och komponenter du satsar på ....helt gratis är det inte...men du har samtidigt chans att få spöna precis som du vill ha dem

Du skall nog inta satsa på att bygga själv om du enbart är ute efter att göra en "bra affär"....man skall också tänka på att första bygget i regel blir lite dyrare eftersom man köper på sig en del saker som räcker till fler än ett bygge...typ epoxilack, tråd, verktyg etc

Men kul är det!

/S

Kommentera

• Jag får nog prova rodpro nästa beställning
              jag tänkte bygga ett par ul-spön och phenix mirage och elixir ser intresanta ut

Kommentera

• Är det någon som har tips på bra ul-haspel tycker inte att jag kan hitta några av dom riktigt bra rullarna i riktig ul storlek

Kommentera

• Har beställt mig ett nytt spö & rulle för kasta tailar & spinnare .

Först hittade jag en snudd på ny endast provkastad (ej fiskad) Daiwa Luna 253L på ehamnen i förra veckan.

Sedan ville jag ha tag på ett 2 delat spö som klarar tunga beten & hittade www.tackleindustries.com . Efter att läst på lite så tycks deras spön vara riktigt grymma , i musky världen verkar dom lyriska över spöna några säger att dom är klass med St:Croix ledgend (nja kan dom vara så vassa återstår att se) .
                  Ett 9 fot 2 delat 2-6 oz med split grip beställdes igår kväll + lite beten
                  Har jag tur så har jag rullen den här veckan & spöt i början på nästa .

Kommentera

• Mörrum billigare än Calcutta conquesten?
                    Går dessa ens att jämnföra med varandra???

Ultra light machine-cut body frame and side plates Wider range adjusting Magtrax brake system Cranked durable carbon handle Gripping EVA knobs Ultra light Extra Strong Duralumin spool and gears PCR anti-rust bearings Clicking cast control knob and

Kommentera

• Mörrum billigare än Calcutta conquesten?Går dessa ens att jämnföra med varandra???

Jag har den lilla av varje, CQ i 51 Japanvariant och Mörrum 1600 köpt här, båda är bra rullar men jag föredrar CQ.
                      Jag är inte så glad för att Mörrum har en synkad spridare på så pass små rullar, men du kommer nog bli positivt överraskad av båda.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 728 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04