Ursprungligen postat av Utter
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Import och entusiastprylar!
Collapse
X
-
Ett lagerbyte i första gen. Revo s gör underverk.Provade min på Gotland när den var ny...Orginallagren gillade inte hårt Höfiske,haha
Lämna en kommentar:
-
Hmm- det är visst så att de flesta baitcaster trimmas genom att byta två lager. Men just den första Revo S vet jag behöver tre styckna: den på spolaxeln, den i sidoplattan och dessutom den under friktionsbromsen. Det gäller i alla fall Gen 1. Den nya vet jag inte utan att kolla.
Lämna en kommentar:
-
Är det så lätta vikter är det så klart BFS eller Air BFS du ska ha. Jag tycker dom presterar lika bra, men Air är tystare och billigare. Är övertygad om att Air klarar mer än angivna 14g, men kastar inte tyngre än 10-12g med rullen jag har dem i så det bygger mer på känsla än erfarenhet.
Beträffande spolar har jag ingen järnkoll på Revo. Det finns ju rätt många varianter och generationer nu. Japantackle har en bra sammanställning http://www.japantackle.com/Tuning_pa...revo_spool.htm och Grynning kan kanske tipsa om något annars. Han håller koll på revo.
Lämna en kommentar:
-
Ok tack för svaret! Men det är ZR-lager som du rekommenderar eller? Är ju dem eller AIR som verkade mest aktuella, ska ju ha rullen till drag mellan 7-20g.
Btw någon som har koll på olika spolar som funkar till Revorullarna? Ha nämligen en Revo S gen2 som jag köpte billigt i Canada och hade tänkt att ge den lite extra kärlek i form av lager och eventuellt ny spole.
Tänkte om någon av de mer high-end Revorullarna har lättare spolar som man skulle kunna trycka in. För vad jag förstått så har inte Avail någon spole ute nu som funkar till Revo S. Kan ju ha fel och är ju inte helt lätt att tyda deras japanska sida.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av beachcast Visa inläggEftersom polaren inte lyckades med att hitta någon rulle till mig i Tokyo har jag funderat lite på att trimma upp en av mina Revorullar. Tittat på Hedgehogs kullager och de verkar ju riktigt fina men kan inte förstå varför de säljs i 2-pack. Är ju 3 lager som man vill byta, två i ändarna på spolaxeln och ett vid själva spolen. Ni som har trimmat hur har ni gjort? Bara bytt två lager eller köpt till ett extra och bytt alla tre?
Revo kastar bara med två lager, dvs de på spolen och det i gaveln utan vev. Lagret jag gissar du tänker på är för pinjongen och påverkar inte kastegenskaperna. Hedgehogs lager är f---ng awsome!
ZR-kan jag varmt rekommendera. Tror inte ZRH är öppningsbara i den storleken du ska ha vilket i alla fall jag värdesätter högre än ökad rosttröghet.
Lämna en kommentar:
-
Eftersom polaren inte lyckades med att hitta någon rulle till mig i Tokyo har jag funderat lite på att trimma upp en av mina Revorullar. Tittat på Hedgehogs kullager och de verkar ju riktigt fina men kan inte förstå varför de säljs i 2-pack. Är ju 3 lager som man vill byta, två i ändarna på spolaxeln och ett vid själva spolen. Ni som har trimmat hur har ni gjort? Bara bytt två lager eller köpt till ett extra och bytt alla tre?
Lämna en kommentar:
-
Det ska bli grymt kul att få testa det "setet" till våren i Björköfjärden!
Förslagsvis kring den 9/5 som vi gjorde i våras!
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av leg_lock Visa inläggdå var denna julen förstörd.....
Idag kom mitt JDM-set hem till mig. Men oturen har varit framme och spötoppen är knäckt! nu blir det till att kontakta säljaren och se om de har något förslag eller om försändelsen var försäkrad. Annars så får jag väl laga spöt och ha det lite kortare.
Jag sökte ett set för att komplettera luckan jag har mellan lätt haspel (<20gram) och gäddspinn (>50 gram). Med setet kommer jag mest fiska gädda och abborre samt jigga gös. Kanske vid något enstaka tillfälle kasta lite efter havsöring från land.
I början var jag ute efter en Ryoga, men efter att ha startat ett litet infekterat gräl här i tråden så satt jag mig ner och scannade markanden och började speca vad jag ville ha av min rulle. Jag kom fram till:
- Vänstervevad
- En jävla massa kullager
- Magnetisk broms, gärna Magforce-Z (jag gillar skarpt hur min Luna kastar)
- Lång vev
- Saltvattenbeständig
- Lättad och grund spole
- Hög utväxling
- Låg vikt
Och för spöt:
- 2-delat
- kastvikt max 2oz
- >7'
- Låg vikt
Så efter en förstudie som kan mätas i arbetsveckor har jag äntligen bestämt mig och idag kom paketet....
En Daiwa Zillion PE-SP 7.9L som har matchats med ett Major Craft Volkey Over Seven VKC-762H
Allt känns riktigt skönt, men smolket i glädjebägaren är just att toppen är av
Zillionen kommer laddas med S8S 0,18mm
Hoppas att det löser sig snabbt och lätt. Jag hade ett kullager som strulade (japanköpt), skickade ett mail och fick ett nytt med EMS fyra dagar senare. Så servicen brukar vara utmärkt!
Jag gillar VKC-762H skarpt! Det korta bakhantaget gör ju att man får mer klinga att ladda. Inte illa vad man får för dom pengarna!
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av leg_lock Visa inläggdå var denna julen förstörd.....
Idag kom mitt JDM-set hem till mig. Men oturen har varit framme och spötoppen är knäckt! nu blir det till att kontakta säljaren och se om de har något förslag eller om försändelsen var försäkrad. Annars så får jag väl laga spöt och ha det lite kortare.
Jag sökte ett set för att komplettera luckan jag har mellan lätt haspel (<20gram) och gäddspinn (>50 gram). Med setet kommer jag mest fiska gädda och abborre samt jigga gös. Kanske vid något enstaka tillfälle kasta lite efter havsöring från land.
I början var jag ute efter en Ryoga, men efter att ha startat ett litet infekterat gräl här i tråden så satt jag mig ner och scannade markanden och började speca vad jag ville ha av min rulle. Jag kom fram till:
- Vänstervevad
- En jävla massa kullager
- Magnetisk broms, gärna Magforce-Z (jag gillar skarpt hur min Luna kastar)
- Lång vev
- Saltvattenbeständig
- Lättat och grund spole
- Hög utväxling
- Låg vikt
Och för spöt:
- 2-delat
- kastvikt max 2oz
- >7'
- Låg vikt
Så efter en förstudie som kan mätas i arbetsveckor har jag äntligen bestämt mig och idag kom paketet....
En Daiwa Zillion PE-SP 7.9L som har matchats med et Major Craft Volkey Over Seven VKC-762H
Allt känns riktigt skönt, men smolket i glädjebägaren är just att toppen är av
Zillionen kommer laddas med S8S 0,18mm
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
Idag, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 701 visningar
0 gillar