Ursprungligen postat av tonyex
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Import och entusiastprylar!
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av Kocken1 Visa inläggBildquotningar är som en macka utan smör!
Grymt härlig rulle, så otroligt snygg.
Hur ligger den i handen om man jämför med ex 5601/00? Tänker lite på alla orundade kanter.
Mvh matte
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av grynning Visa inläggSå nu är Mörrumen invigd!
.....
PS sorry att bildkvaliteten är sisådär.
Så synd att du tycker att den känns lite för stor får crankern. Sitter den för högt på spöt? Balansmässigt bör inte vara några problem eller?
Du grynning, om du skulle behöva en så kallad "second opinion", då "offrar" jag mig. Dessutom du kan få lite hjälp utan av mig för att bestämma dig och lägga ordern på 1600:an.
Jag tänkte passa på och berätta att mina nya långsmala wobblers ( oneten kopior) fungerade klockrent, precis som på filmen och visst, det går att få fisk på dom oxå!
//TSenast ändrad av tonyex; 2013-12-29, 17:25.
Lämna en kommentar:
-
Bildquotningar är som en macka utan smör!
Ursprungligen postat av grynning Visa inläggSå nu är Mörrumen invigd! Jag åkte upp till sjön för att testa den lite idag så jag tog med mig två spön och lite lättare beten. Spöna som följde med var st croix legend small cranker och st croix avid 9,6' upp till 3/4 oz. Rullen fungerar förvånansvärt bra på båda spön även om den trivs bäst på HÖ spöt. På small cranker spöt så blir den aningen stor.
Rullen kastar långt! Även med relativt lätta beten det är dock ingen finess rulle utan trivs bäst med beten från typ 10-12g och uppåt. Det var lite ovant med magnetbroms i början men jag fick ganska snabbt in tekniken.
I det stora hela är jag mer än nöjd med rullen och ser fram emot en säsong med denna! Och första turen började ganska bra.
PS sorry att bildkvaliteten är sisådär.
Hur ligger den i handen om man jämför med ex 5601/00? Tänker lite på alla orundade kanter.
Mvh matteSenast ändrad av Kocken1; 2013-12-29, 16:33.
Lämna en kommentar:
-
Så nu är Mörrumen invigd! Jag åkte upp till sjön för att testa den lite idag så jag tog med mig två spön och lite lättare beten. Spöna som följde med var st croix legend small cranker och st croix avid 9,6' upp till 3/4 oz. Rullen fungerar förvånansvärt bra på båda spön även om den trivs bäst på HÖ spöt. På small cranker spöt så blir den aningen stor.
Rullen kastar långt! Även med relativt lätta beten det är dock ingen finess rulle utan trivs bäst med beten från typ 10-12g och uppåt. Det var lite ovant med magnetbroms i början men jag fick ganska snabbt in tekniken.
I det stora hela är jag mer än nöjd med rullen och ser fram emot en säsong med denna! Och första turen började ganska bra...
Dagens fångst!
Mörrum på Avid.
Detta användes till testet. Beten mellan 9-20g
PS sorry att bildkvaliteten är sisådär.Senast ändrad av grynning; 2013-12-29, 22:48.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inläggDet är fredag, EMS/Jultomten ringde nyss på dörren och det är isfritt!
Tre önskningar i ett! Återkommer med rapport
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inläggDet är fredag, EMS/Jultomten ringde nyss på dörren och det är isfritt!
[ATTACH=CONFIG]62581[/ATTACH]
Lämna en kommentar:
-
SV spolar har inget att göra med hur det har blivit mellan oss på sistone, med alla "konflikter och allt tjafs".
//T
PS: Är det en Zirconia Meteor den sitter på?Senast ändrad av tonyex; 2013-12-27, 12:23.
Lämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar:
-
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 743 visningar
0 gillar