Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av M.Stenborg Visa inlägg
    Fick hem en conquest 50 förra veckan, måste säga att den överträffade mina höga förväntningar i känsla och utseende, nu hoppas jag att jag får lite fisketid med den också!
    Kan bara gratulera till ett bra köp. Var ute idag med min conquest 50. Matchade den med min zillion 6,3 och de trivdes riktigt bra ihop.
    Grym rulle..

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Ok!
    Var ute och gav SV-spolen en testomgång. Så sjukt jävla bra!
    Hade redan testat "finesseabilityn" på baksidan hemma och kunde konstatera att med den påspolade reststumpen ca 50 meter 0,15 flätlina var det inga som helst problem att kasta 4g balsavobblers med extremt bra kontroll. Men med nyfylld spole var det dags att se hur den funkar med tyngre grejer. Mina relativt högt ställda förväntningar infriades med råge. Rymmer tillräckligt mycket lina, kanske drygt 100m 20lbs flätlina. Hade vid testtillfället optimala vindförhållanden, så test i motvind återstår. Men jävlar vilken kontroll!

Här med det mest lättkastade 15g bete jag hade. Dock suboptimalt spö (7 fot, 3oz)

Här med 56g Platypus:

Jämfört med min Calcutta DC som monterades efteråt kastade SV-spolen lite oväntat både längre och stabilare. Ska tvätta ur lagren på DCn och testa igen. Men jag har tveklöst just fått en ny favoritutrustning
    Senast ändrad av barnmorskan; 2014-01-05, 18:48.

Lämna en kommentar:

• index
    replied
    Ursprungligen postat av M.Stenborg Visa inlägg
    Fick hem en conquest 50 förra veckan, måste säga att den överträffade mina höga förväntningar i känsla och utseende, nu hoppas jag att jag får lite fisketid med den också!
    Pics or it didn't happend
    Tycker inte heller priset var så farligt.

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Bilden här:
    Click image for larger version

Name:	KjBGm3U.jpg
Views:	2
Size:	83,6 KB
ID:	1771406

Observera att utväxlingen är ganska låg , fast dom tar 59 resp. 60 cm per vevtag ändå!
    Micro Module måste vara något utöver det vanliga.

//T
    Senast ändrad av tonyex; 2014-01-05, 12:47.

Lämna en kommentar:

• grynning
    replied
    Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
    Ut med det gamla, in med det nya!
    Denna vill jag ha: http://tacklenews.net/product_catego...-conquest.html

Calcutta Conquest 2014 i 100- och 200-storlek med Micro Module och X-ship, SVS-Infinity (extern justering, wohoo!)
    Men smakar det, så kostar det: 56700JPY listpris :/
    Inga bilder ännu? Priset är väl helt ok ändå med tanke på vad man får!

Lämna en kommentar:

• M.Stenborg
    replied

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Ut med det gamla, in med det nya!
    Denna vill jag ha: http://tacklenews.net/product_catego...-conquest.html

Calcutta Conquest 2014 i 100- och 200-storlek med Micro Module och X-ship, SVS-Infinity (extern justering, wohoo!)
    Men smakar det, så kostar det: 56700JPY listpris :/

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
    Ja en second opinion är ju alltid bra! jag har en känsla av att du kommer få ett antal turer på dig att testa! Hoppas jag iallafall! Det är ju en smaksak vad man gillar men jag tycker den känns lite stor bara på ett så nätt spö den balanserar fint på spöt så det är inte det. En 1601 skulle nog göra sig bättre till just det här spöt men det är ju tur att det finns fler spön att beställa!
    Båten har genomgått en grundlig undersökning och båtmotor har en aukt. firma titta på och konstaterat att den är i toppskick! Så det blir att åka nästa vår!

Det blir kul att testa din nya Mörrum på crankern eller på det nya spöt som ska beställas till den. Snacka om abborre och snipjakt kit de luxe!

//T

Lämna en kommentar:

• grynning
    replied
    Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    Visst, du får göra något åt bildkvaliteten! Kul att du är nöjd och att invigningen var lyckad!
    Så synd att du tycker att den känns lite för stor får crankern. Sitter den för högt på spöt? Balansmässigt bör inte vara några problem eller?
    Du grynning, om du skulle behöva en så kallad "second opinion", då "offrar" jag mig. Dessutom du kan få lite hjälp utan av mig för att bestämma dig och lägga ordern på 1600:an.

Jag tänkte passa på och berätta att mina nya långsmala wobblers ( oneten kopior) fungerade klockrent, precis som på filmen och visst, det går att få fisk på dom oxå!

//T
    Ja en second opinion är ju alltid bra! jag har en känsla av att du kommer få ett antal turer på dig att testa! Hoppas jag iallafall! Det är ju en smaksak vad man gillar men jag tycker den känns lite stor bara på ett så nätt spö den balanserar fint på spöt så det är inte det. En 1601 skulle nog göra sig bättre till just det här spöt men det är ju tur att det finns fler spön att beställa!

Lämna en kommentar:

• grynning
    replied
    Ursprungligen postat av Kocken1 Visa inlägg
    Bildquotningar är som en macka utan smör!

Grymt härlig rulle, så otroligt snygg.

Hur ligger den i handen om man jämför med ex 5601/00? Tänker lite på alla orundade kanter.

Mvh matte
    Den ligger jättebra i handen! Mycket tack vare den försänkta rullfoten.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 736 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04