Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Magnus (Sthlm)
    replied
    Sitter och funderar på linor. Finns det några "entusiastlinor" som är värda att importera? Finns ju en del på japanska sidor men är det något som är bättre än det som finns att hitta här hemma? Tänker främst på flätlinor.

    Lämna en kommentar:


  • JOTAck
    replied
    OK, får kika vidare. Tack för hjälpen, det uppskattas!

    Lämna en kommentar:


  • beachcast
    replied
    Jaha då kom äntligen ett litet paket från Japan ända vägen hem till mig. Blev en uppgradering av spollager och spole till min kära Revo S plus lite olja och verktyg som är bra att ha.
    Ja, jag vet att det är lite som att kasta pärlor till svin men skoj är det ju...
    Men lyckades inte hålla mig där heller utan hittade ju även en Revo MGX som reades ut till halva priset så var ju tvungen att slå till på en sådan med. Hade ju bara varit dumt att låta bli.
    Så nu känns ju som man har en ganska bra arsenal till borre- snip- och förhoppningsvis aspfisket i sommar.
    Det enda tråkiga är ju att jag var lite sugen på att testa något nytt rullmärke. Men vem har sagt att min samling är helt komplett...

    Click image for larger version

Name:	image.jpeg
Views:	1
Size:	415,6 KB
ID:	1771521

    Lämna en kommentar:


  • barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av JOTAck Visa inlägg
    Håller med dig om spagettiklingor, inget roligt. Har kikat runt lite på nätet efter Palms-spöt. Verkar vara lite svårt att få tag på, har du något tips på var man kan köpa det? Har även kollat lite på Major Craft som jag har sett nämnas här på sidan. Är det något att ha tro?
    Ett tips är att maila en japansk butik med engelsk hemsida. Jag har gjort sådana beställningar av Proshop Otsuka enkelt och smidigt. Majorcraft gör trevliga spön i
    samma prisklass som till exempel Palms, Graphite Leader och Jackson. Det skiljer egentligen inte så mycket i kvalitet av de märken jag nämnt utan generellt får man ungefär vad man betalar för. Skälet till varför jag gärna köper spön från Japan är att de trots frakt och tull är prisvärda i förhållande till vad man annars ofta hittar i samma prisklass.

    Lämna en kommentar:


  • JOTAck
    replied
    Håller med dig om spagettiklingor, inget roligt. Har kikat runt lite på nätet efter Palms-spöt. Verkar vara lite svårt att få tag på, har du något tips på var man kan köpa det? Har även kollat lite på Major Craft som jag har sett nämnas här på sidan. Är det något att ha tro?

    Lämna en kommentar:


  • barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av JOTAck Visa inlägg
    Ok,bortse från reflexen och se till mina crancin' rap som väger runt 1/4oz. men säg att vi siktar på max 15,men snarare 10gram.Nu när jag tänker efter är det knappast troligt att jag ska kasta något under 5 gram
    Jag har ett Graphite Leader Nuovo Bosco 632ML som jag är väldigt förtjust i som du skulle kunna testa om du finns i stockholmstrakten. Det är svinbilligt men jag tycker man får rejäl valuta för pengarna och knäckte jag det skullejag köpa ett nytt. Ett spö jag annars skulle kunna tänka mig är Palms MGC-65ML2F. Klart mer sofistikerad finish med mattslipad klinga men ffa bättre klingbygge. Men så gillar jag snabba klingor även till crankbaits trots att det blir stötigt. Har så svårt för klingor som nästan känns bottnade redan vid betesinvevningen att det inte finns något kvar till mothugget.

    Lämna en kommentar:


  • JOTAck
    replied
    Ok,bortse från reflexen och se till mina crancin' rap som väger runt 1/4oz. men säg att vi siktar på max 15,men snarare 10gram.Nu när jag tänker efter är det knappast troligt att jag ska kasta något under 5 gram

    Lämna en kommentar:


  • barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av JOTAck Visa inlägg
    Hallå där

    Är på jakt efter ett bra spö till fiske med lätta wobblers som tex. Rapala crankin' rap och spinnare reflex 18g max. I dagsläget har jag ett P&Z c190MH (5-20g). Det jag önskar är alltså ett spö som jag kan kasta wobblers på som minst 5g och upp mot 15 till kanske 20 g, men åtminstone 15gram. Rullen jag har är en revo premier gen3.

    Budget, ja , ganska begränsad, men säg i alla fall 1500, eventuellt någon hundring till.

    Har inget emot att importera något bra från japan/eller kanske amerikat

    @barnmorskan
    För dom pengarna finns en hel del att välja på! Däremot tror jag att det kan bli svårt att få prestanda både nedåt 5g och uppåt de tyngsta med både 18g reflex och cranking rap som jag ändå tycker ger ett rätt redigt vattenmotstånd i sammanhanget. Vad offrar du helst?

    Lämna en kommentar:


  • JOTAck
    replied
    Hallå där

    Är på jakt efter ett bra spö till fiske med lätta wobblers som tex. Rapala crankin' rap och spinnare reflex 18g max. I dagsläget har jag ett P&Z c190MH (5-20g). Det jag önskar är alltså ett spö som jag kan kasta wobblers på som minst 5g och upp mot 15 till kanske 20 g, men åtminstone 15gram. Rullen jag har är en revo premier gen3.

    Budget, ja , ganska begränsad, men säg i alla fall 1500, eventuellt någon hundring till.

    Har inget emot att importera något bra från japan/eller kanske amerikat

    @barnmorskan

    Mitt senaste spö är ett Shimano Crucial Worm and Jig med kastvikten 1/4 oz -3/4 oz, vilket inte alls stämde (med min uppfattning).

    Därför vill jag gärna ha ett par synpunkter/åsikter om ett nytt spö...

    MVH
    Robin
    Senast ändrad av JOTAck; 2014-01-12, 01:21.

    Lämna en kommentar:


  • tonyex
    replied
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    ... kanske en provtur till våren om inte annat?
    Nemas problemas! //T

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 668 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 334 svar
266 221 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Nito, 2015-07-22, 18:53
15 svar
2 327 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Fisketrassel  
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
882 svar
141 809 visningar
16 gillar
Senaste inlägg Kulfisk
av Kulfisk
 
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
1 046 svar
196 161 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Villespinn91  
Arbetar...
X