Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • engqvist
    replied
    Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	931,7 KB
ID:	1771590
    Fick ett litet paket från Rocket reel. TG spole och lager. Nu ska det bli snurr på CTn!

    Lämna en kommentar:


  • Wadman
    replied
    Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
    Jag har också använt samurai braid. Grym lina och K anon om man gillar mjukare varianten! Jag hade dessvärre otur med en spole som var måndagsexemplar och fick knäppa linbrott varje tur. Du kan få den om du vill testa
    Är nog snarare enqvist som haft flyt med sin spole Kastar som f-n, men har flera fiskepolare som skulle associera "knäppa linbrott" med just den linan

    Lämna en kommentar:


  • Magnus (Sthlm)
    replied
    Delarna till sommarens snipjakt deluxe börjar trilla in... Bara rullen kvar nu!

    Lämna en kommentar:


  • Fogeljazz
    replied
    Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
    Jag har också använt samurai braid. Grym lina och K anon om man gillar mjukare varianten! Jag hade dessvärre otur med en spole som var måndagsexemplar och fick knäppa linbrott varje tur. Du kan få den om du vill testa
    Kanske får lite fel uppfattning om jag testar en med inbyggda linbrott ;-)

    Lämna en kommentar:


  • barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
    Hur är grejer från aliexpress? Menar det här
    htmlhttp://www.aliexpress.com/item/RAPALA-SKITTER-POP-FIRETIGER-FT-BALSA-SURFACE-POPPER-EXCELLENT-LURE-6-5cm-13g/1402008380.html tex. Så sjukt billigt, men hur mycket på sidan är äkta märken?
    Det finns en tråd om prylar från aliexpress här: http://www.fiskesnack.com/forum/show...-Kinaskit-quot

    Mitt intryck av köpen därifrån är att det varit prisen snarare än produkterna som varit bra. Att en produkt är av ett "äkta märke" handlar ju om att ett företag står bakom en produkt snarare än var de produceras eller säljs. Jag tror säkert att en hel del produkter som säljs där är lika bra eller dåliga som "märkesgrejer".

    Lämna en kommentar:


  • stahre87
    replied
    Hur är grejer från aliexpress? Menar det här
    htmlhttp://www.aliexpress.com/item/RAPALA-SKITTER-POP-FIRETIGER-FT-BALSA-SURFACE-POPPER-EXCELLENT-LURE-6-5cm-13g/1402008380.html tex. Så sjukt billigt, men hur mycket på sidan är äkta märken?

    Lämna en kommentar:


  • barnmorskan
    replied
    Jag har också använt samurai braid. Grym lina och K anon om man gillar mjukare varianten! Jag hade dessvärre otur med en spole som var måndagsexemplar och fick knäppa linbrott varje tur. Du kan få den om du vill testa

    Lämna en kommentar:


  • engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inlägg
    Jag har hört väldigt mycket gott om Daiwa Samurai Braid, men aldrig testat den själv. Nån som har provat den?
    Kör med den själv och i mitt tycke den bästa flät jag testat.
    Det som är värt att tänka på är att linan håller verkligen vad den lovar. Står det 0,18mm så är den 0,18.
    Går nog att jämföra med en vanlig flät i 0,10-0,12mm. Men den är superstark..
    En populär dimension här är ju 0,19mm och vill man vara nära den så gäller minst 0,25.

    Lämna en kommentar:


  • Fogeljazz
    replied
    Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
    Sitter och funderar på linor. Finns det några "entusiastlinor" som är värda att importera? Finns ju en del på japanska sidor men är det något som är bättre än det som finns att hitta här hemma? Tänker främst på flätlinor.
    Jag har hört väldigt mycket gott om Daiwa Samurai Braid, men aldrig testat den själv. Nån som har provat den?

    Lämna en kommentar:


  • barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
    Sitter och funderar på linor. Finns det några "entusiastlinor" som är värda att importera? Finns ju en del på japanska sidor men är det något som är bättre än det som finns att hitta här hemma? Tänker främst på flätlinor.
    Jag önskar jag hade tid och pengar att testa allt
    Jag har bara testat Momoi X8, Varivas Avani och Duel Super Smooth. Vet inte varför, men jag faller alltid tillbaka på Sufix 832. Jag har aldrig haft ett lin-/knutbrott med så den sitter på de flesta rullar. Hade Duel SS på haspeln och har en full spole rosa PE2/26lbs liggande. Det är väl den lina jag testat som sticker ut mest, då den är helt slät och rund. Fransar en del och har inte testat den på någon multirulle. Måste helt enkelt köpa en rulle till linan!

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 668 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 334 svar
266 213 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Nito, 2015-07-22, 18:53
15 svar
2 325 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Fisketrassel  
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
882 svar
141 796 visningar
16 gillar
Senaste inlägg Kulfisk
av Kulfisk
 
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
1 046 svar
196 152 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Villespinn91  
Arbetar...
X