Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fogeljazz
    replied
    Lite mer grävande på Daiwas japanska sida ger följande fynd. Steez Air, BFS-version av Steez, likt T3 Air: http://all.daiwa21.com/fishing/item/...air/index.html
    En Limited Edition version av Steez SV: http://all.daiwa21.com/fishing/item/..._tn/index.html
    Samt fullständig info om JDM Tatula, ser riktigt trevlig ut: http://all.daiwa21.com/fishing/item/...ula/index.html

Lämna en kommentar:

• Fogeljazz
    replied
    Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
    Utan att ha läst något tycker jag spontant att den ser ut att vara för light/inshore jigging. Den saknar ju extern justering av broms och har EVA-knoppar likt Daiwas andra saltvattensrullar. Intressant dock att japanerna börja ta hem USDM-prylar, likt Shoimano och Chronarch CI4an...
    Såg också det vid en närmare titt, eller såg INTE nån bromsjustering rättare sagt.
    Spolen ser ut att ha en induktor för magnetbroms, men det kan ju vara en fixerad broms.
    Senast ändrad av Fogeljazz; 2014-02-01, 07:52.

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av JiBbR Visa inlägg
    finess trimmad luna typ vad jag förstår.
    Utan att ha läst något tycker jag spontant att den ser ut att vara för light/inshore jigging. Den saknar ju extern justering av broms och har EVA-knoppar likt Daiwas andra saltvattensrullar. Intressant dock att japanerna börja ta hem USDM-prylar, likt Shoimano och Chronarch CI4an...

Lämna en kommentar:

• JiBbR
    replied
    finess trimmad luna typ vad jag förstår.
    Senast ändrad av JiBbR; 2014-02-01, 01:14.

Lämna en kommentar:

• Fogeljazz
    replied
    Oh my, Daiwa släpper nytt i vår. Kan bli ett dyrt år...i år igen.
    http://all.daiwa21.com/fishing/item/...ire/index.html

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
    Inte importerat av mig men förbannat trevligt ändå!
    Kan man få se hela "de luxe" kittet då?
    Och visst detta spö måste kännas som att du har varit med och designat det själv eller hur?
    //T

Lämna en kommentar:

• grynning
    replied
    Inte importerat av mig men förbannat trevligt ändå!

Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	663,6 KB
ID:	1771656

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av M.Stenborg Visa inlägg
    Hur upplevs det att veva med denna vev? Finns väl bara på megabass-rullarna? Har aldrig provat själv och de skiljer ju rätt mycket från "vanliga"
    För mig är den för kort. Den är 70mm och jag föredrar 80-85mm till denna typ av fiske. Vevknopparna både älskar och hatar jag. Känslan är grym då man håller knopparna med fingerspetsarna och att ha metall hela vägen ut ökar också känslan. På min andra Monoblock satte jag på Daiwa RCS kork. Denna tror jag kommer få ett Livré Crank Feather 85mm med fino-knoppar.

Lämna en kommentar:

• M.Stenborg
    replied
    Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
    My latest flame:
    [ATTACH=CONFIG]63740[/ATTACH]

Megabass Monoblock Bespoke Grigio Titanio där jag stoppat i 1:6,8 drev och en SV-spole (såklart).
    Det känns att det är vinter nu...
    Hur upplevs det att veva med denna vev? Finns väl bara på megabass-rullarna? Har aldrig provat själv och de skiljer ju rätt mycket från "vanliga"

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
    Kommer garanterat inhandlas! Även om det gick på drygt 90m 30lb Sufix 832 på den valiga SV-spolen vilket får anses tillräckligt vore det toppen att ha en djup med tjockare lina och den vanliga med 10-20lb lina för de lättare betena.
    Javisst! Precis som du säger rymmer ju fullt tillräckligt för normalfiske redan som grund. Men det är onekligen lockande att ha en grund för oömt ul-fiske och en djup för lite tyngre grejer!

Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
    Vad ska man säga.....får ju egna CQ51:an att kännas som en dussinrulle......

/S
    Äh! Köp en skeleterad availvev med träknoppar så har du en lika snygg rulle!

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 701 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04