Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hippo
    replied
    Här är orginalrullen med IVCB-typ av broms för den vetgirige http://www.japantackle.com/Ryobi/Ryo...us_Spectra.htm

Lämna en kommentar:

• Hippo
    replied
    Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
    Då tolkar jag att ivcb bromsen är bra i alla fall. Dock finns Mörrumrullen med magnetbroms om man föredrar det. Det bästa är att tillverkarna äntligen börjar göra rullar som går att justera utan att behöva skruva isär rullen.
    Tycker IVCB funkar mycket bra, så länge spolen inte är allt för tung. Har en Mörrum 1600IVCB med lättare spole än standardupplagan och där funkar det klockrent, lixom på Revo MGX! Kan inte tro annat än att Shimano gjort läxan så den lär nog funka förträffligt.

Lämna en kommentar:

• harlequine
    replied
    Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
    Snott och snott, de gör en variant av det ABU kallar IVCB. Tror o andra sidan att Ryobi var först med denna typ av broms någon gång för länge, länge...länge sedan. Dvs 90-talet =)
    Då tolkar jag att ivcb bromsen är bra i alla fall. Dock finns Mörrumrullen med magnetbroms om man föredrar det. Det bästa är att tillverkarna äntligen börjar göra rullar som går att justera utan att behöva skruva isär rullen.

Lämna en kommentar:

• Hippo
    replied
    Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
    Är det så att Shimano har snott kastbromsen från Abu Mörrumrullen? Som jag fattar har denna inte DC broms utan centrifugal.
    Snott och snott, de gör en variant av det ABU kallar IVCB. Tror o andra sidan att Ryobi var först med denna typ av broms någon gång för länge, länge...länge sedan. Dvs 90-talet =)

Lämna en kommentar:

• harlequine
    replied
    Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    Ja, runda rullar äger. Den saken är klar. Jag måste säga att min Exsence känns nästan som en rund rulle. Förresten , Är det någon här som kan japanska?

//T
    Är det så att Shimano har snott kastbromsen från Abu Mörrumrullen? Som jag fattar har denna inte DC broms utan centrifugal.

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Ja, runda rullar äger. Den saken är klar. Jag måste säga att min Exsence känns nästan som en rund rulle. Förresten , Är det någon här som kan japanska?

//T

Lämna en kommentar:

• engqvist
    replied
    Du vet vad som gäller Göran. Runt ska det vara. Inga ihop tryckta skapelser.

Lämna en kommentar:

• Wadman
    replied
    Har inte kommit över det än. Nu blev ju i och för sig Krille j-vligt glad, men för f-n Jörgen. Sälja sin Core, för den där asymmetriska skapelsen

Lämna en kommentar:

• engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    Intressant Engqvist! Jag har hört att Jönköping är finast på våren! Det kan vara värt ett besök.

//T
    Du är så välkommen!

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Intressant Engqvist! Jag har hört att Jönköping är finast på våren! Det kan vara värt ett besök.

//T

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 701 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S