Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Silverbågen
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Den ända storleken som passar mig.....
    Menar du rumpstorleken som passar dig?

/S

Lämna en kommentar:

• engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Den ända storleken som passar mig kommer ut 2015 jag tror inte jag kan vänta så länge på en ny rulle
    Antar att du menar 50 storleken? En sådan hade ju inte suttit fel. Men känner som du att vänta ett år till känns lite jobbigt så det blir nog en 100 för min del...

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Man kan förboka den redan här:
    Den ända storleken som passar mig kommer ut 2015 jag tror inte jag kan vänta så länge på en ny rulle

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
    Tack för tipset jag hittar delarna , men ingen mail adress för att beställa .
    Hittade dom på FB så jag hoppas lösa det endå .

Kommer beställa dubbla uppsättning , funkar det bra kommer jag säkert köpa en till luna , kanske då en 203L

Om du registrerar dig kan du maila beställningen eller lägga en "dummy part order" och skriva som kommentar vad du vill ha. Jag gör alltid så om rulldelarna inte redan finns upplagda och får alltid svar samma dygn. Reservdelarna brukar skickas inom en vecka från betalning, så i normalfallet har du grejerna inom två veckor.
    Luna 203 och 253 är identiska utöver spolbredd och stativ, så dreven bör funka i båda.

Lämna en kommentar:

• Cosmoz 08
    replied
    Tack för tipset jag hittar delarna , men ingen mail adress för att beställa .
    Hittade dom på FB så jag hoppas lösa det endå .

Kommer beställa dubbla uppsättning , funkar det bra kommer jag säkert köpa en till luna , kanske då en 203L

Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
    Kanske bör tillägga att det kan vara värt att köpa en ny slirbromsstack också. Jag har varit med om att det varit annan dimension på denna då man ändrar utväxling. Sannolikt är det samma dimension, men det är ganska billigt att köpa och skönt att slippa ev. besvikelser vid montering.

Såg att du kommer få ett linuptag på drygt 29 ipt, dvs ca 75cm/varv. Helt perfekt för jerk i min mening. Blir fan så sugen själv, men har just drevat om min Calcutta 201 DC för samma ändamål, så jag kan dessvärre inte motivera något köp

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Kanske bör tillägga att det kan vara värt att köpa en ny slirbromsstack också. Jag har varit med om att det varit annan dimension på denna då man ändrar utväxling. Sannolikt är det samma dimension, men det är ganska billigt att köpa och skönt att slippa ev. besvikelser vid montering.

Såg att du kommer få ett linuptag på drygt 29 ipt, dvs ca 75cm/varv. Helt perfekt för jerk i min mening. Blir fan så sugen själv, men har just drevat om min Calcutta 201 DC för samma ändamål, så jag kan dessvärre inte motivera något köp
    Senast ändrad av barnmorskan; 2014-02-18, 16:31.

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Förslagsvis mailar du Plat och anger partnumbers från sprängskissen http://www.sl-planets.co.jp/shop/p/p00613862/
    Han brukar lägga på 10% på listpriset.

Lämna en kommentar:

• Cosmoz 08
    replied
    Har en Luna 253L som jag gillar skarpt för den sitter perfekt i handen , nackdelen är utväxlingen som är lite för låg till jerk .
    Skulle vilja ha högre utväxling men trodde det inte fanns , tills jag såg en DAIWA Millionaire SW 203 på Ebay med 6,3:1 utväxling . Men den har höger vev .
    Då borde det finnas drev så man kan byta ?
    Men vem kan ha det ?
    Eller vem kan ha DAIWA Millionaire 203/253 med vänster vev & 6,3:1 utväxling ?
    Click image for larger version

Name:	4960652630696_m.jpg
Views:	1
Size:	31,8 KB
ID:	1771855

Lämna en kommentar:

• Riofredda
    replied
    Förbannat trevlig tråd det här!

Jag anses som lite av en pryltok av familj/vänner ja tom fiskevänner men i jämförelse med er så ligger jag ruskigt långt efter!!

Keep up the good work mates !!!!

/f

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    hehe, snart spelar det väl ingen roll vem som har snott vad egentligen, men tanke på att alla teknologier snart finns tillgängliga för alla fiskeprylsleverantörer.
    Jag bry mig inte längre om vem står bakom produkten, så länge jag är nöjd med den. Det är just det man ska sträva efter, tycker jag

//T

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 701 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S