Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• grynning
    replied
    Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    Idag fick jag åka förbi "Kungliga Leverantören" av St Croix spön i Stockholm och hämta spöt som ska komplettera "borre och snipjakt de luxe" kitet.

St Croix har fått in i detta spö precis allt jag har kunnat önska mig. Klingan är supersnabb, superkänslig och med lite mer ryggrad än motsvarande spön i samma viktklass (-21g). Detta spö har en mkt känslig topp med supersnabb aktion, men när man kommer ner i andra halvan av spöt, då märker man att spö har tillräcklig med ryggrad ifall större fiskar skulle kliva på . Jag har svårt att tro att det kan finnas andra spön därute som skulle passa mig bättre än det här spö för att jigga abborre/gös/gädda i mina vatten, så jag ser fram emot att drilla kilosborrar och några "femplussare" med detta spö under denna fiskesäsong.

Att importera ett spö som man har inte möjlighet att testa är alltid riskabelt , men som tur har jag kompisar som har liknande spön och samtidigt har jag haft möjlighet att få hjälp med att veta hur klingan är byggd och hur den fungerar under belastning.

På bilden nedan ser ni kitet:

[ATTACH=CONFIG]64924[/ATTACH]

Häls //T
    Så du har fått spöt nu! Kul då får det gärna bli vår och sommar nu!

Lämna en kommentar:

• Silverbågen
    replied
    Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    Idag fick jag åka förbi "Kungliga Leverantören" av St Croix spön i Stockholm och hämta spöt som ska komplettera "borre och snipjakt de luxe" kitet.

St Croix har fått in i detta spö precis allt jag har kunnat önska mig. Klingan är supersnabb, superkänslig och med lite mer ryggrad än motsvarande spön i samma viktklass (-21g). Detta spö har en mkt känslig topp med supersnabb aktion, men när man kommer ner i andra halvan av spöt, då märker man att spö har tillräcklig med ryggrad ifall större fiskar skulle kliva på . Jag har svårt att tro att det kan finnas andra spön därute som skulle passa mig bättre än det här spö för att jigga abborre/gös/gädda i mina vatten, så jag ser fram emot att drilla kilosborrar och några "femplussare" med detta spö under denna fiskesäsong.

Att importera ett spö som man har inte möjlighet att testa är alltid riskabelt , men som tur har jag kompisar som har liknande spön och samtidigt har jag haft möjlighet att få hjälp med att veta hur klingan är byggd och hur den fungerar under belastning.

[ATTACH=CONFIG]64924[/ATTACH]

Häls //T

Skulle vara kul att vid tillfälle få se hur mitt Phenix K2 7,6 1oz och mitt MHX 7,3 -3/4oz står sig mot StCroix-pinnen..

Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	856,7 KB
ID:	1772003

/S

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied

Click image for larger version

Name:	20140303_132828-1.jpg
Views:	3
Size:	103,5 KB
ID:	1772002

Häls //T
    Senast ändrad av tonyex; 2014-03-03, 17:46.

Lämna en kommentar:

• Cosmoz 08
    replied
    Sugen på testa en japansk Hitec lina .
    Tittar på Varivas Avani Casting PE MAX POWER 48LB/64LB .
    Ska ha det på en Luna 253 & till gäddfiske (jerk)
    Är det någon här som har testat den & kan ge ett utlåtande , ska nämligen beställa delar samtidigt

Lämna en kommentar:

• Magnus (Sthlm)
    replied
    Eftersom vevknopparna från Tatulan fick gå till Ryogan var jag tvungen att beställa lite nytt godis för att få Tatulan representabel igen. Skönt att slippa bromsvredet i plast!

Lämna en kommentar:

• Cosmoz 08
    replied
    Nu trilla poletten ned

Använd rintningen på planet & beställ från Plat

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
    Försöker registrera mig men jag hittar inte var man gör det ;o(

Lämna en kommentar:

• Cosmoz 08
    replied
    Försöker registrera mig men jag hittar inte var man gör det ;o(

Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
    Om du registrerar dig kan du maila beställningen eller lägga en "dummy part order" och skriva som kommentar vad du vill ha. Jag gör alltid så om rulldelarna inte redan finns upplagda och får alltid svar samma dygn. Reservdelarna brukar skickas inom en vecka från betalning, så i normalfallet har du grejerna inom två veckor.
    Luna 203 och 253 är identiska utöver spolbredd och stativ, så dreven bör funka i båda.

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Eller är det en 300 du suktar på?
    Ja jag vill ha något i den storleken till mitt Hardy Smuggler - 70 gr 10 fot 6 delat.

Får väl köra med mina Japanraketer ett tag till

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Nya Calcutta Conquest i storlek 100 har nästan exakt samma gavelhöjd som gamla Calcutta Conquest 50. Du kan väl inte mena att du behöver en mindre rulle???
    Eller är det en 300 du suktar på?

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 736 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S