Ursprungligen postat av tonyex
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Import och entusiastprylar!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggIdag fick jag åka förbi "Kungliga Leverantören" av St Croix spön i Stockholm och hämta spöt som ska komplettera "borre och snipjakt de luxe" kitet.
St Croix har fått in i detta spö precis allt jag har kunnat önska mig. Klingan är supersnabb, superkänslig och med lite mer ryggrad än motsvarande spön i samma viktklass (-21g). Detta spö har en mkt känslig topp med supersnabb aktion, men när man kommer ner i andra halvan av spöt, då märker man att spö har tillräcklig med ryggrad ifall större fiskar skulle kliva på . Jag har svårt att tro att det kan finnas andra spön därute som skulle passa mig bättre än det här spö för att jigga abborre/gös/gädda i mina vatten, så jag ser fram emot att drilla kilosborrar och några "femplussare" med detta spö under denna fiskesäsong.
Att importera ett spö som man har inte möjlighet att testa är alltid riskabelt , men som tur har jag kompisar som har liknande spön och samtidigt har jag haft möjlighet att få hjälp med att veta hur klingan är byggd och hur den fungerar under belastning.
På bilden nedan ser ni kitet:
[ATTACH=CONFIG]64924[/ATTACH]
Häls //T
Skulle vara kul att vid tillfälle få se hur mitt Phenix K2 7,6 1oz och mitt MHX 7,3 -3/4oz står sig mot StCroix-pinnen..
/S
Lämna en kommentar:
-
Idag fick jag åka förbi "Kungliga Leverantören" av St Croix spön i Stockholm och hämta spöt som ska komplettera "borre och snipjakt de luxe" kitet.
St Croix har fått in i detta spö precis allt jag har kunnat önska mig. Klingan är supersnabb, superkänslig och med lite mer ryggrad än motsvarande spön i samma viktklass (-21g). Detta spö har en mkt känslig topp med supersnabb aktion, men när man kommer ner i andra halvan av spöt, då märker man att spö har tillräcklig med ryggrad ifall större fiskar skulle kliva på . Jag har svårt att tro att det kan finnas andra spön därute som skulle passa mig bättre än det här spö för att jigga abborre/gös/gädda i mina vatten, så jag ser fram emot att drilla kilosborrar och några "femplussare" med detta spö under denna fiskesäsong.
Att importera ett spö som man har inte möjlighet att testa är alltid riskabelt , men som tur har jag kompisar som har liknande spön och samtidigt har jag haft möjlighet att få hjälp med att veta hur klingan är byggd och hur den fungerar under belastning.
På bilden nedan ser ni kitet:
Häls //TSenast ändrad av tonyex; 2014-03-03, 17:46.
Lämna en kommentar:
-
Sugen på testa en japansk Hitec lina .
Tittar på Varivas Avani Casting PE MAX POWER 48LB/64LB .
Ska ha det på en Luna 253 & till gäddfiske (jerk)
Är det någon här som har testat den & kan ge ett utlåtande , ska nämligen beställa delar samtidigt
Lämna en kommentar:
-
Eftersom vevknopparna från Tatulan fick gå till Ryogan var jag tvungen att beställa lite nytt godis för att få Tatulan representabel igen. Skönt att slippa bromsvredet i plast!
Lämna en kommentar:
-
Nu trilla poletten ned
Använd rintningen på planet & beställ från Plat
Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inläggFörsöker registrera mig men jag hittar inte var man gör det ;o(
Lämna en kommentar:
-
Försöker registrera mig men jag hittar inte var man gör det ;o(
Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inläggOm du registrerar dig kan du maila beställningen eller lägga en "dummy part order" och skriva som kommentar vad du vill ha. Jag gör alltid så om rulldelarna inte redan finns upplagda och får alltid svar samma dygn. Reservdelarna brukar skickas inom en vecka från betalning, så i normalfallet har du grejerna inom två veckor.
Luna 203 och 253 är identiska utöver spolbredd och stativ, så dreven bör funka i båda.
Lämna en kommentar:
-
Eller är det en 300 du suktar på?
Får väl köra med mina Japanraketer ett tag till
Lämna en kommentar:
-
Nya Calcutta Conquest i storlek 100 har nästan exakt samma gavelhöjd som gamla Calcutta Conquest 50. Du kan väl inte mena att du behöver en mindre rulle???
Eller är det en 300 du suktar på?
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 736 visningar
0 gillar