Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• aRAy
    replied
    Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
    Hej!

Jag har en sån som jag har till 2,5-3" jigg och spinnare för abborre och småsnipor. Den kastar förvånansvärt bra och det enda som avslöjar att det inte är en dyrare rulle är att dreven känns lite råa när man vevar. Går säkert att polera upp ytorna på dreven men är inget jag stör mig på.

Kom precis hem efter ett par timmars fiskande med rullen på ett 7-21g spö och efter två roliga fighter med smågäddor kan jag lugnt säga att rullen är värd sina pengar, silkeslen slirbroms, långa kast och lätt att ställa in magnetbromsen.

Hoppas du inte betalade något överpris bara, har sett att priserna på dessa varierar väldigt mycket mellan olika säljare.

Fan det låter ju riktigt bra. Är precis den typen av fiske jag tänkt mig att ha den till.
    Man får väl smörja upp den lite med rull olja.

Såg att priserna hoppade ganska duktigt. Jag pröjsade drygt en 500ing för min. Tyckte det var överkomligt!
    Vad gav du för din?

Lämna en kommentar:

• Magnus (Sthlm)
    replied
    Ursprungligen postat av aRAy Visa inlägg
    Hej på er.
    Jag har precis beställt/importerat en Haibo Apollo 150 L från Kina!
    Hej!

Jag har en sån som jag har till 2,5-3" jigg och spinnare för abborre och småsnipor. Den kastar förvånansvärt bra och det enda som avslöjar att det inte är en dyrare rulle är att dreven känns lite råa när man vevar. Går säkert att polera upp ytorna på dreven men är inget jag stör mig på.

Kom precis hem efter ett par timmars fiskande med rullen på ett 7-21g spö och efter två roliga fighter med smågäddor kan jag lugnt säga att rullen är värd sina pengar, silkeslen slirbroms, långa kast och lätt att ställa in magnetbromsen.

Hoppas du inte betalade något överpris bara, har sett att priserna på dessa varierar väldigt mycket mellan olika säljare.

Senast ändrad av Magnus (Sthlm); 2014-03-12, 12:49.

Lämna en kommentar:

• aRAy
    replied
    Hej på er.

Jag har precis beställt/importerat en Haibo Apollo 150 L från Kina!

Tänkte använda den för lite allround fiske, men framför allt för fiske efter Abborre.
    Har aldrig importerat nån rulle förut så jag har inga jätteförhoppningar om kvalitén. Men enligt specen så låter det bra för mitt ändamål. Det är inte min main rigg ändå så det spelar mindre roll.

Specs:
    • 14 kullager varav 13 hög kvalitets SS kullager och 1 rullager
    • Al Die-Kastram
    • AMEP akromolekyl plast sido kåpor
    • Justerbar magnetbroms
    • Quick exchange spolsystem
    • Aluminium drivväxel och axel
    • Goldplätterad TI linjespridare
    • Aluminium handtag med EVA-knoppar
    • Utväxling 6.5:1
    • Vikt 170g
    • En extra grund spole i aluminium

Tycker det låter som en riktigt bra rulle. Men man vet aldrig.
    Återkommer med mer info och egna bilder när jag har hands on.
    Senast ändrad av aRAy; 2014-03-14, 23:20.

Lämna en kommentar:

• jimmy85
    replied
    Okej. Är den med hål i jag kikat på. Får ev bli en beställning.

Då hoppar jag de planerna om lättjerk o köper en rulle till framöver.

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
    Funderar på en avail spole till min scorpion. Men behöver jag köpa till bromsvikter lr passar de som sitter i rullen?

Sen är jag lite nyfiken på hur högt man kan gå upp i betesvikt utan o riskera o skada rullen. Fundera på o skaffa ett lite kortare spö för ytbeten o lite lättjerk kanske.
    Om du menar en 1000xt så finns det egentligen bara två spolar att välja på. Ald0949 och Ald0936RR varav den ena är snarlik originalspolen och den andra är en honeycomb spool med mer hål än aluminium. Till den förstnämnda måste du köpa till centrifugalbroms, medan den senaree har en färdigmonterad. Du kan använda originalvikterna, men skall vdu ändå tuna kan du gott köpa tuningvikter också så du kan få det exakt som du vill ha det!

Skulle inte använda min scorpion för lättjerk över runt 30-35g eller ytbeten över 20-25g.

Lämna en kommentar:

• jimmy85
    replied
    Funderar på en avail spole till min scorpion. Men behöver jag köpa till bromsvikter lr passar de som sitter i rullen?

Sen är jag lite nyfiken på hur högt man kan gå upp i betesvikt utan o riskera o skada rullen. Fundera på o skaffa ett lite kortare spö för ytbeten o lite lättjerk kanske.
    Senast ändrad av jimmy85; 2014-03-10, 00:13.

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    http://www.fiskesnack.com/forum/show...ano-Exsence-DC
    Senast ändrad av tonyex; 2015-01-24, 22:25.

Lämna en kommentar:

• beachcast
    replied
    Äntligen börjar våren göra sitt intåg och då är man ju tvungen att testa vinterns inköp. Så begav mig ner till Fyrisån med de två nya rullarna, en Revo MGX och en Revo S med Hedgehog lager och Avail spole. Bägge rullarna matchades med ett St.Croix Premier 6,6 fot 3/8-1 oz.

MGX hade jag spolat med 0.15 flätlina och Revo S med 0.21 FC.

Testade bägge rullarna med diverse jigg och wobblers. MGX presterade väl som jag hade tänkt och känns som en lovande sak för snipfisket(lika bra att inse att det är dem man fångar mest av).
    Dock mäkta imponerad av Revo S, kastade en lätt wobbler bra trots besvärliga vindar. Väldigt lugn och jag kunde ta i bra utan något trassel. Så sammantaget är jag nöjd med mina inköp.

Just det fisk vill man ju också fånga men tyvärr blev dagens fångst skral då endast en gädda klev på men efter 30sek fight valde att kliva av igen.

Dock måste jag ju nu skaffa ett spö till, så att bägge rullarna har sitt avsedda spö. Någon som har några roliga förslag?

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Är det verkligen så att den nya curado I är så bra?
    Visst den är fullpackad med massa coola features, men jag trodde att tatula skulle dominera i det prissegmentet under en lång tid, visserligen hade jag fel ....

Click image for larger version

Name:	2014-03-07-curado-poll.JPG
Views:	2
Size:	23,5 KB
ID:	1772693

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
    Skulle vara kul att vid tillfälle få se hur mitt Phenix K2 7,6 1oz och mitt MHX 7,3 -3/4oz står sig mot StCroix-pinnen..

[ATTACH=CONFIG]64925[/ATTACH]

/S
    Hehe, framför allt gillar jag rullen som sitter på spöt (!) Det är självklart att det blir mkt intressant att jämföra detta SC spö med dina K2. Jag har ingen koll på hur en K2 klinga känns ,fast jag har bara hört gott om dom ...
    ... och jag kommer att göra mitt bästa när det gäller prioritering av fisketid i år , så det kanske blir några fisketurer iaf....

Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
    Så du har fått spöt nu! Kul då får det gärna bli vår och sommar nu!
    Precis, ta hit våren nu!! Invigningen är planerad till helgen iaf och vi får väl se om det är några små gurkor som vill vara med i leken.

//T
    Senast ändrad av tonyex; 2014-03-04, 09:11.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 701 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04