Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fogeljazz
    replied
    Vad jag har förstått så är Scorpion DC inte nån kastkanon direkt. Väldigt lättanvänd och stabil, men kraftig bromsverkan och inga extrema kastlängder. Enligt Jun på Japantackle iaf. Kan ju finnas andra synpunkter på den rullen, men för $299 så hade nog jag tittat på andra rullar i den storleksklassen.

    Lämna en kommentar:


  • jimmy85
    replied
    Nu när jag behöver en till rulle för mitt lf tailchazer spö 15-45g så funderar jag lite på en shimano scorpion 1500xt lr 200. Älskar ju min scorpion 1000xt så en 1500 lr 200 borde ju inte vara sämre. Sen ligger dom ju bra till i pris. Men mottager gärna fler tips i den prisklassen runt 200$ o högervevat. Eller är det värt att kliva upp på en scorpion dc? Kostar ca:299$,dvs bara nån hundring mer än vad en curado kostar.

    Lämna en kommentar:


  • Leon
    replied
    Ingen exklusiv rulle, men ni som överväger om det är värt att köpa en kinarulle för 500-600kr så ligger Daiwa Lexa 100 under 600kr nu. Klart värt.

    Lämna en kommentar:


  • Rubik
    replied
    Efter lite överläggning med Tonyex har jag kommit fram till att en Calcutta 201D skall införskaffas till mitt Fantasista Suisho Pro.

    Har för mig att Beten.nu körde något specialpris på dem förra året, ingen som råkade köpa på sig en extra som kan tänka sig att sälja den vidare? En rulle skall ju inte behöva ligga oanvänd

    Lämna en kommentar:


  • aRAy
    replied
    Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
    Rengöring/smörjning av spollager och cal's drag grease på bromslamellerna skadar ju inte.

    Jag gav också en dryg femhundring och det tycker jag absolut den är värd. Att man får med en grund extraspole är ju också trevligt. Du kommer säkert bli nöjd.
    Extraspolen är kanon, alltid bra att ha.
    Tack för tipset om bild uppladdning btw!

    Lämna en kommentar:


  • Magnus (Sthlm)
    replied
    Ursprungligen postat av aRAy Visa inlägg
    Inte för att det hör hit och det går säkert att söka sig till på forumet men jag frågar ändå.
    Hur gör du för att bifoga en bild som syns direkt i inlägget som din bild du la upp. I stället för länkar som jag fick!?
    Laddar upp bilden på Photobucket och kopierar adressen sen använder jag IMG-taggar...

    [img] adress till bilden [/img]

    Lämna en kommentar:


  • Magnus (Sthlm)
    replied
    Ursprungligen postat av aRAy Visa inlägg
    Fan det låter ju riktigt bra. Är precis den typen av fiske jag tänkt mig att ha den till.
    Man får väl smörja upp den lite med rull olja.

    Såg att priserna hoppade ganska duktigt. Jag pröjsade drygt en 500ing för min. Tyckte det var överkomligt!
    Vad gav du för din?
    Rengöring/smörjning av spollager och cal's drag grease på bromslamellerna skadar ju inte.

    Jag gav också en dryg femhundring och det tycker jag absolut den är värd. Att man får med en grund extraspole är ju också trevligt. Du kommer säkert bli nöjd.

    Lämna en kommentar:


  • aRAy
    replied
    Inte för att det hör hit och det går säkert att söka sig till på forumet men jag frågar ändå.
    Hur gör du för att bifoga en bild som syns direkt i inlägget som din bild du la upp. I stället för länkar som jag fick!?

    Lämna en kommentar:


  • aRAy
    replied
    Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
    Hej!

    Jag har en sån som jag har till 2,5-3" jigg och spinnare för abborre och småsnipor. Den kastar förvånansvärt bra och det enda som avslöjar att det inte är en dyrare rulle är att dreven känns lite råa när man vevar. Går säkert att polera upp ytorna på dreven men är inget jag stör mig på.

    Kom precis hem efter ett par timmars fiskande med rullen på ett 7-21g spö och efter två roliga fighter med smågäddor kan jag lugnt säga att rullen är värd sina pengar, silkeslen slirbroms, långa kast och lätt att ställa in magnetbromsen.

    Hoppas du inte betalade något överpris bara, har sett att priserna på dessa varierar väldigt mycket mellan olika säljare.

    Fan det låter ju riktigt bra. Är precis den typen av fiske jag tänkt mig att ha den till.
    Man får väl smörja upp den lite med rull olja.

    Såg att priserna hoppade ganska duktigt. Jag pröjsade drygt en 500ing för min. Tyckte det var överkomligt!
    Vad gav du för din?

    Lämna en kommentar:


  • Magnus (Sthlm)
    replied
    Ursprungligen postat av aRAy Visa inlägg
    Hej på er.
    Jag har precis beställt/importerat en Haibo Apollo 150 L från Kina!
    Hej!

    Jag har en sån som jag har till 2,5-3" jigg och spinnare för abborre och småsnipor. Den kastar förvånansvärt bra och det enda som avslöjar att det inte är en dyrare rulle är att dreven känns lite råa när man vevar. Går säkert att polera upp ytorna på dreven men är inget jag stör mig på.

    Kom precis hem efter ett par timmars fiskande med rullen på ett 7-21g spö och efter två roliga fighter med smågäddor kan jag lugnt säga att rullen är värd sina pengar, silkeslen slirbroms, långa kast och lätt att ställa in magnetbromsen.

    Hoppas du inte betalade något överpris bara, har sett att priserna på dessa varierar väldigt mycket mellan olika säljare.

    Senast ändrad av Magnus (Sthlm); 2014-03-12, 12:49.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 668 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 334 svar
266 223 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Nito, 2015-07-22, 18:53
15 svar
2 327 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Fisketrassel  
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
882 svar
141 819 visningar
16 gillar
Senaste inlägg Kulfisk
av Kulfisk
 
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
1 046 svar
196 162 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Villespinn91  
Arbetar...
X