Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ja, jo jag betvivlar inte "R300" robusthet, (?) den är väl gjort för grövre fisk än gädda, men om man förväntar sig en externt justerbar mag force-Z så kan man bli besviken...

    Kommentera


    • Dessutom är den redigt bred:
      2015年2月7日-8日にインテックス大阪で行われた【フィッシングショー OSAKA 2015】のイベントをBASSERS UNITED が突撃取材!!【DAIWA RYOGA SHRAPNEL】をご紹介!▼CHECK WEB SITE▼http://bassersunited.com/


      Till fetare gummi skulle jag lätt ta hem en CQ 301. Dock bör man betänka att linupptaget är ganska högt (76cm), om man gillar att slamkrypa. Så den som likt jag har svårt att veva heroinlångsamt kanske gör bäst i att köpa en slöare rulle, som Ryoga 2020L. Den finns fortfarande tillgänglig.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
        Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
        "Ryoga 300" är vacker men ha i åtanke att den är bromsad på annat sätt än Ryoga 1016/2020. Kolla om inte Japanangler kan ta hem en R2020, de tog hem en CC 200DC åt mig, på väg nu :-)
        Tack för era svar. Nää, den där Shrapnel tror jag inte riktigt på. Den väger ju dessutom 390g, känns väl krallig. Sen var den ju inte tillräckligt snygg ☺ Men tack i alla fall ☺

        Hörde med jpangler (som jag antar att du menar), han trodde inte att den skulle komma in igen. Spekulerade i att det skulle komma en ny modell snart.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
          Dessutom är den redigt bred:
          2015年2月7日-8日にインテックス大阪で行われた【フィッシングショー OSAKA 2015】のイベントをBASSERS UNITED が突撃取材!!【DAIWA RYOGA SHRAPNEL】をご紹介!▼CHECK WEB SITE▼http://bassersunited.com/


          Till fetare gummi skulle jag lätt ta hem en CQ 301. Dock bör man betänka att linupptaget är ganska högt (76cm), om man gillar att slamkrypa. Så den som likt jag har svårt att veva heroinlångsamt kanske gör bäst i att köpa en slöare rulle, som Ryoga 2020L. Den finns fortfarande tillgänglig.
          Var kan jag hitta en 2020L? Beställde nämligen av bass.jp , där det stod att den fanns i lager men fick senare ett mail där det stod att den inte var det. Han erbjöd sig att boka en åt mig när Daiwa väl bestämt sig för att tillverka en serie till igen. Mem man vill ju ha nu ☺

          Ang. CQ301, den är väl inte släppt ännu?

          Men jag är inte helt fel ute i alla fall med mitt första val?

          Får kanske "nöja" mig med en lågprofilare i alla fall då. Vad finns det för skoj att kolla på?

          Jag tänker som så att om jag handlar från japan slipper jag den extra tull och sales tax som drabbar amerikanska handlare.

          Ska kanske tillägga att 4500:- är min absoluta smärtgräns. Inräknat tull och moms.
          Senast ändrad av JOTAck; 2015-02-14, 23:36.

          Kommentera




          • Precis inom budget. Men röstar ändå på Calcuttan...
            Inte helt orimligt att det kommer en ny modell annars. Daiwa förefaller ju (trots spekulationerna) med shrapnel markera en fortsatt produktion och utveckling av runda rullar. Kanske beror på att snakehead är det nya svarta i japan enligt rykten. Isf förutspår jag ett par kommande guldår för oss gäddfiskare på andra sidan planeten...

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
              http://global.rakuten.com/en/store/j...ga-2020l-left/

              Precis inom budget. Men röstar ändå på Calcuttan...
              Inte helt orimligt att det kommer en ny modell annars. Daiwa förefaller ju (trots spekulationerna) med shrapnel markera en fortsatt produktion och utveckling av runda rullar. Kanske beror på att snakehead är det nya svarta i japan enligt rykten. Isf förutspår jag ett par kommande guldår för oss gäddfiskare på andra sidan planeten...

              Vad gör att du lutar åt Calcuttan då? Det är mycket pengar på spel så att säga, så man vill ju inte köpa fel rulle ☺

              Ännu en fråga blir CQ 201 för liten för spöt? Som jag förstått det av tidigare åsikter i tråden ligger ryogan nånstans mittemellan cq 201 och 301?
              Senast ändrad av JOTAck; 2015-02-15, 00:03.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av JOTAck Visa inlägg
                Vad gör att du lutar åt Calcuttan då? Det är mycket pengar på spel så att säga, så man vill ju inte köpa fel rulle ☺

                Ännu en fråga blir CQ 201 för liten för spöt? Som jag förstått det av tidigare åsikter i tråden ligger ryogan nånstans mittemellan cq 201 och 301?
                Calcuttan är en riktigt solid rulle som garanterat kommer att orka med det mesta du kan komma på att vilja kasta
                Angående storlek så är det ganska subjektivt. Jag själv är extremt förtjust i små rullar. Ju mindre desto bättre! Skämt åsido, så länge man har tillräcklig linkapacitet och balansen på spöt inte blir helt off så går jag mer än gärna ner i storlek. En CQ 201 klarar absolut av det fisket du tänkt. Om du sen tycker att den känns bra på spöt och i handen är en annan femma. Finns ju de som absolut måste ha en rulle i 6000-size bara för att betet väger 100g
                Senast ändrad av Fogeljazz; 2015-02-15, 09:52.

                Kommentera


                • Häromdagen dök de senaste importerna upp här hemma. Fyra stycken Eon Pro 3601 som hittat hem från den uppgående solens land. Vilken fantastisk liten rulle, genial och vansinnig på samma gång. Det engelska uttrycket "over-engineered" stämmer rätt bra här. Alla fyra är inte till mig, men en av dessa juveler får en given plats i samlingen. Ska bli spännande att testa när den här förbannade isen släpper.
                  Click image for larger version

Name:	IMAG2052_1.jpg
Views:	1
Size:	334,4 KB
ID:	1777064

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inlägg
                    Calcuttan är en riktigt solid rulle som garanterat kommer att orka med det mesta du kan komma på att vilja kasta
                    Angående storlek så är det ganska subjektivt. Jag själv är extremt förtjust i små rullar. Ju mindre desto bättre! Skämt åsido, så länge man har tillräcklig linkapacitet och balansen på spöt inte blir helt off så går jag mer än gärna ner i storlek. En CQ 201 klarar absolut av det fisket du tänkt. Om du sen tycker att den känns bra på spöt och i handen är en annan femma. Finns ju de som absolut måste ha en rulle i 6000-size bara för att betet väger 100g
                    Tack för svar. Slog till på ryogan som barnmorskan länkade. Om det nu inte går vägen bestälddler jag en conquest istället.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inlägg
                      Häromdagen dök de senaste importerna upp här hemma. Fyra stycken Eon Pro 3601 som hittat hem från den uppgående solens land. Vilken fantastisk liten rulle, genial och vansinnig på samma gång. Det engelska uttrycket "over-engineered" stämmer rätt bra här. Alla fyra är inte till mig, men en av dessa juveler får en given plats i samlingen. Ska bli spännande att testa när den här förbannade isen släpper.
                      [ATTACH=CONFIG]76188[/ATTACH]
                      Berätta lite mer om denna rulle. Vad ska den användas till, hur är den uppbyggd osv och gärna bilder

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 668 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 334 svar
                      266 222 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Nito, 2015-07-22, 18:53
                      15 svar
                      2 327 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Fisketrassel  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      882 svar
                      141 810 visningar
                      16 gillar
                      Senaste inlägg Kulfisk
                      av Kulfisk
                       
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 046 svar
                      196 161 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Villespinn91  
                      Arbetar...
                      X