Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Det är oerhört kränkande att bli kallad om och om igen för internettroll av samma person utan några som helst grunder.

... men om en människa känner sig provocerad av mina åsikter om fiskeprylar, då har någonting gått fel och då ber jag ödmjukast om ursäkt för det.

Allt gott! //T

Kommentera

• Jag måste ha uttryckt mig otydligt och ber då om ursäkt för det.
      För att klar- och tydliggöra:

Jag ber dig lämna tråden Tonyex. Det innebär att jag önskar att du slutar skriva poster här. Du frågade själv om jag ville att du skulle sluta och svaret var: JA
      Alltså; skriv inga svar i denna tråd. Please leave this thread. Don't reply.

Ursäkter kan du skicka som PM eller starta en annan tråd för.

Allt gott!

Kommentera

• Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
        Du frågade själv om jag ville att du skulle sluta ...
        Lägg inte ord i mun igen tack! Det var du som började med att be mig lämna tråden. Se inlägg #1362. Moderatorena var tydliga med förmedla att det är ok med dom så länge vi bidrar på ett konstruktivt sätt.

Det jag tycker är fel i grunden och direkt olämpligt att försöka utmanövrera mig med härskartekniker, det ska inte vara ok enligt forumreglerna.

... och jag förväntar mig att nästa inlägg handlar om fiskeprylar, även om jag kanske kommer inte att svara på det ändå ...

Häls //T
        Senast ändrad av tonyex; 2015-01-22, 19:14.

Kommentera

• Lägg ner stridsyxan nu pojkar! Låt den här tråden handla om vad den ska. Rolig och ibland udda utrustning.
          Vem som sagt och gjort vad kan ni väl låta vara nu?

Kommentera

• Ska jag va helt ärlig så förstår jag inte problemet, ni gillar olika märken och pushar på varsin sida för era favoriter. Det är väl ett ganska bra upplägg för en debatt och demokrati, jämfört med dom flesta andra forum på nätet känns detta väldigt barntillåtet

Kommentera

• Ursprungligen postat av JiBbR Visa inlägg
              Ska jag va helt ärlig så förstår jag inte problemet, ni gillar olika märken och pushar på varsin sida för era favoriter. Det är väl ett ganska bra upplägg för en debatt och demokrati, jämfört med dom flesta andra forum på nätet känns detta väldigt barntillåtet
              Förstår helt vad du menar. Men kollar man igenom ett antal "rulltrådar" genom åren så ser man att så fort det börjar pratas Daiwa/Shimano så uppstår sånt här fanatiskt "***mäteri" (ursäkta för det fula ordet, hoppas inga minderåriga läser)...tydligen ett brännhett ämne i stil med "politik", "konflikten i mellanöstern" och "vann rätt bidrag i Let´s Dance"...

Kommentera

• For the record är jag ingen märkestaliban. Till skillnad från en del brand fanatics och fanboys som bara använder ett rullmärke, ett spömärke, registrerar domäner etc. Jag har en rätt jämn spridning mellan "the big three" och äger mest mindre ambassadeurer och megabassrullar, vilka sällan diskuteras här.

Jag låter mig dock lätt provoceras av medvetna felaktigheter, vilket jag förstår ofta är syftet med vissa trådinlägg. Men eftersom dessa inlägg inte förefaller upphöra får jag väl låtsas att jag är på jobbet och inse att vuxna, likt nyfödda, kan vara mycket omogna individer och med en hel del kvar att lära.

Kommentera

• Jag hoppas tråden lever vidare!Även jag brukar vara här emellanåt och ibland förundras ,och roas av,med vilken extremt hög nördhetsfaktor det diskuteras....fiskerullar.... Nä, nu återgår jag till svampmuttrarna

Kommentera

• Jag måste tyvärr med tungt hjärta säga att inledningen på 1360 var ganska långt bortom utrustning och onödigt provokativ även med ironiska förtecken. Tyvärr just för att jag annars gillar dina inlägg Tonyex!

För egen del använder jag multirullar från både Daiwa och Shimano och att ägna tid åt att i alla lägen försvara just det ena eller det andra känns mig främmande.

Bra skit är bra skit oavsett märke! Vad som utmärker detta "bra" skiljer sig åt mellan individer och kommer förhoppningsvis alltid göra det, tråkigt vore det annars.
                    För vissa är rullen inte bara en rulle utan ett smycke, andra är sålda på förfinad funktion medan en tredje vill ha bra prestanda för en överkomlig peng, låt dem alla hållas!

Jag har i denna tråd läst text från övertygade Shimanovänner, Daiwaälskare och svenska Ambassadeurer som (väl ofta) lyft fram just sitt märke i en övertygad anda eller med en ironisk kommentar eller blinkning, fast inte blir någon omvänd för det inte, märkestrogna verkar förbli det.

En del gillar Shimano, kanske för de ofta är riktigt förfinade rullar liksom Daiwa med deras många JDM specialare, andra föredrar en redig, lättservad rund Ambassadeur, kanske också för att den i vissa fall är svensktillverkad eller rätt å slätt klassisk, låt dem få fortsätta så!

Berätta dock gärna vad det är med den rullen, det spöt som gör att just du gillar och trivs med den! Om du gör det är jag tacksam och hoppas att ingen säger att du har fel eftersom den rullen har en disengaging linförare när "alla vet" att det ska vara non-disengaging!

För mig funkar det med båda...
                    Senast ändrad av anteman; 2015-01-22, 22:27.

Kommentera

• Goda nyheter för Daiwa fans! Håll till godo!
                      http://japantackle.com/Daiwa/Daiwa_RyogaShrapnel.htm

Ursprungligen postat av Jun
                      Daiwa Ryoga Shrapnel is the reel to succeed Daiwa Millionaire Black Sheep, with more durable mechanicals. This is the reel for 10kg snakehead from lily pads. Daiwa sells it as freshwater only, but there is no good reason to limit Shrapnel's performance out of saltwater. All components are made of aluminum and stainless steel, and ball bearings are all anti-rust treated. Take this weapon upon ocean and at sea shore for big games!
                      //T

PS: Det blir pluspoäng för Daiwa istället.
                      Senast ändrad av tonyex; 2015-02-01, 23:19.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 728 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04