Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Magnus (Sthlm)
    replied
    Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    Vilka fina rullar du köpte index! Och kul att du satsade på rätt teknik när det gäller att kasta långt, för att oavsett vad folk lyckas med, DC tekniken är fortfarande överlägsen att ha på en fiskerulle, om man ska nu ha den för att fiska alltså. Behöver du lite tips om hur kan man få ut det mesta av sin DC rulle, då kontaktar du mig. Jag kan några tips och tricks som kan vara bra att veta.

För att undvika missförstånd, då länkar jag en av de mest intressanta trådarna i ämnet.

//T
    Men är inte DC-systemet lite själlöst? Lite som antisladd/-spinn på en bil, omyndigförklarar föraren lite.

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Vilka fina rullar du köpte index! Och kul att du satsade på rätt teknik när det gäller att kasta långt, för att oavsett vad folk lyckas med, DC tekniken är fortfarande överlägsen att ha på en fiskerulle, om man ska nu ha den för att fiska alltså. Behöver du lite tips om hur kan man få ut det mesta av sin DC rulle, då kontaktar du mig. Jag kan några tips och tricks som kan vara bra att veta.

För att undvika missförstånd, då länkar jag en av de mest intressanta trådarna i ämnet.

//T
    Senast ändrad av tonyex; 2014-03-28, 14:25.

Lämna en kommentar:

• index
    replied
    Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
    Sist jag läste var det 8% skatt-/momshöjning vid månadsskiftet.
    Dessutom skall shimano höja sina priser vid månadsskiftet enligt Kazu på Japan Angler.

Väntar nu spänt på min Exsence DC från Japan angler. Synd bara att tiden går så sjukt långsamt när man väntar på något.
    Den skickades i tisdags och lämnade Japan i onsdags. Sen syns det inget mer.
    Hoppas den är nära nu.
    Kunde inte hålla mig och ville inte riskera prishöjningar så jag slog till på en CQ 201 DC med.

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
    Då har man redan skickat lite av lönen till Japan då... Någon som vet mer om skattehöjningar och annat som verkar vara på gång i Japan?
    Sist jag läste var det 8% skatt-/momshöjning vid månadsskiftet.

Lämna en kommentar:

• Magnus (Sthlm)
    replied
    Då har man redan skickat lite av lönen till Japan då... Någon som vet mer om skattehöjningar och annat som verkar vara på gång i Japan?
    Senast ändrad av Magnus (Sthlm); 2014-03-25, 22:55.

Lämna en kommentar:

• Silverbågen
    replied
    Så har man testat den då... Riktigt trevlig rulle, inte riktigt på samma nivå som Ryogan men med tanke på priset en fantastisk rulle! Han kommer garanterat bli nöjd och skulle han efter att ha provfiskat den ändå föredra haspel skulle jag inte lida allt för mycket av att ge honom en haspelutrustning i utbyte och ha kvar Lunan själv.
    Annars kan du hälsa att jag har haspelkit han kan få byta med.....borre, öring eller gädda.....bara att välja.....

/S

Lämna en kommentar:

• Magnus (Sthlm)
    replied
    Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
    Lär avgöra saken till din fördel.....

/S
    Så har man testat den då... Riktigt trevlig rulle, inte riktigt på samma nivå som Ryogan men med tanke på priset en fantastisk rulle! Han kommer garanterat bli nöjd och skulle han efter att ha provfiskat den ändå föredra haspel skulle jag inte lida allt för mycket av att ge honom en haspelutrustning i utbyte och ha kvar Lunan själv.

Lämna en kommentar:

• Silverbågen
    replied
    Hehe! Får väl se när jag provfiskat den.
    Lär avgöra saken till din fördel.....

/S

Lämna en kommentar:

• Magnus (Sthlm)
    replied
    Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
    Är du helt säker på att du inte skall ge Kina-rullen till brorsan och behålla den där lilla godingen för dig själv....

/S
    Hehe! Får väl se när jag provfiskat den.

Lämna en kommentar:

• Silverbågen
    replied
    Då har man fyndat på mässan då, fast inte från någon av utställarna utan från Fogeljazz. Daiwa Luna 103L som efter hemkomsten pryddes med en kolfibervev och fick sig en rundsmörjning. Den ska hamna i ett fint paket åt brorsan i försenad födelsedagspresent, hans första multiutrustning! Måste bara ut och provkasta lite först så man vet att grejorna funkar som de ska.

Är du helt säker på att du inte skall ge Kina-rullen till brorsan och behålla den där lilla godingen för dig själv....

/S

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 701 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S