Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fogeljazz
    replied
    Ursprungligen postat av RickRoss Visa inlägg
    Hej!

    Ny här inne, men en läsare sedan många år, Vill bara tacka er aktiva i denna tråd för eran underbara dialog.

    Jag är i samma sits som Index, vill ha nya grejer till Juni för lite fiske i Sälen, Shimano Exsence knackar på dörren imorgon, 2359:-. Jag försökte handla ett St Croix spö på tackle warehouse men dom bråkar med mig, dom ska dra en summa mellan 0.50 dollar och 3 dollar för att jag ska kunna berätta exakt hur mycket dom har tagit och dom har bråkat i 4 dagar.

    Jag börjar allvarligt ledsna på tackle, Jag handlade även det spöt som Silverbågen rekomenderade bara för att få prova rullen redan i helgen.. 7-25g

    Finns det någon annanstans man kan beställa ST Croix spön och få hem dom innan 4:e Juni?

    Återigen, tack för allt som skrivits i denna tråd, och till alla inblandade!
    Hej,

    Det TW gör är en ren säkerhetsåtgärd. Även om det är rätt irriterande. Men du behöver bara göra det första gången du beställer från dem och det enklaste sättet är att ta reda på hur mkt de dragit exakt är att ringa din bank.
    Förutom denna "safety deposit", som man får tillbaka på ordern sen, så är TW kanon att handla av. Så ge inte upp än

    Lämna en kommentar:


  • RickRoss
    replied
    Hej!

    Ny här inne, men en läsare sedan många år, Vill bara tacka er aktiva i denna tråd för eran underbara dialog.

    Jag är i samma sits som Index, vill ha nya grejer till Juni för lite fiske i Sälen, Shimano Exsence knackar på dörren imorgon, 2359:-. Jag försökte handla ett St Croix spö på tackle warehouse men dom bråkar med mig, dom ska dra en summa mellan 0.50 dollar och 3 dollar för att jag ska kunna berätta exakt hur mycket dom har tagit och dom har bråkat i 4 dagar.

    Jag börjar allvarligt ledsna på tackle, Jag handlade även det spöt som Silverbågen rekomenderade bara för att få prova rullen redan i helgen.. 7-25g

    Finns det någon annanstans man kan beställa ST Croix spön och få hem dom innan 4:e Juni?

    Återigen, tack för allt som skrivits i denna tråd, och till alla inblandade!

    Lämna en kommentar:


  • tonyex
    replied
    Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
    ......det lär blir trångt i väntrummet.... cya! m8!
    Det är ju http://www.fiskesnack.com och "Import och entusiastprylars tråd" som är väntrummet!
    Snart kommer din psykläkare att ta kontakt med dig oxå!
    //T

    Lämna en kommentar:


  • Silverbågen
    replied
    Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg

    Om man behöver "reducering av efterköpsdissonans", då kan man gå till en psykläkare i första hand ....

    //T
    ......det lär blir trångt i väntrummet.... cya! m8!

    /S

    Lämna en kommentar:


  • tonyex
    replied
    Det är skillnad på prylar och prylar och ALLA fiskare är inte kapabla att känna skillnaderna, dels av okunskap dels för att de är inte intresserade att lära sig att använda fiskeprylarna på rätt sätt.
    De som har lärt sig att använda sina fiskeprylar på rätt sätt och har gått vidare "till nästa nivå", lär knappast gå tillbaks till sina "gamla" prylar ( om ekonomi tillåter såklart)....
    Detta gäller inte bara fiskeprylar, det gäller det mesta t. ex: elektronik, bilar, osv ...

    Om man behöver "reducering av efterköpsdissonans", då kan man gå till en psykläkare i första hand ....

    //T
    Senast ändrad av tonyex; 2014-05-18, 19:43.

    Lämna en kommentar:


  • Silverbågen
    replied
    Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
    Håller med silverbågen om att det är ett bra spö men det håller inte samma klass vad det gäller känsla. (Jag äger båda två) sen kan man ju fundera på om st croix är värt 3-4ggr så mkt pengar, i mitt tycke är det de.
    Ibland sitter en del av känslan i prislappen man betalat....man försöker sedan på olika sätt positiv bekräfta att köpet man gjort är rätt/bäst...fikontermen för detta om man är bevandrad i ekonomisk psykologi är "reducering av efterköpsdissonans"...något som man ofta ser prov på här på FS....

    /S

    Edit: hela den här tråden handlar i princip om reducering av efterköpsdissonans....ju fler som gillar våra entusiastköp...ju mer bekräftelse får vi på att vi gjort "rätt"....
    Senast ändrad av Silverbågen; 2014-05-17, 21:36.

    Lämna en kommentar:


  • grynning
    replied
    Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
    http://www.sportfiskeborsen.se/index...&productId=975

    Det här kan jag rekommendera om du inte hittar din st Croix sticka i tid.

    /S
    Håller med silverbågen om att det är ett bra spö men det håller inte samma klass vad det gäller känsla. (Jag äger båda två) sen kan man ju fundera på om st croix är värt 3-4ggr så mkt pengar, i mitt tycke är det de.

    Lämna en kommentar:


  • Silverbågen
    replied
    Gillar Pro Selection-spöna skarpt...har just nu 4 st olika och överväger inköp av ett 5:e...

    Har 2 triggerspön...dels det som jag länkade till och dels ett lite kortare klassat upp till 28 g. På det ena sitter CQ51:an och på det andra Scorpion XT1001:an. Sen 2 haspelspön ett 9-fots -18 g och ett 8-fots -28 g (där Stellan sitter just nu).

    Spöna har rappa och känsliga klingor och när det gäller klassningen av spöna ligger den övre vikten nära sweetspot på spöna.

    Frågar du mig så hittar du inte mer prisavärdaspön än de som Proguideshop just nu erbjuder under 800 spänn...

    /S

    Lämna en kommentar:


  • index
    replied
    Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
    http://www.sportfiskeborsen.se/index...&productId=975

    Det här kan jag rekommendera om du inte hittar din st Croix sticka i tid.

    /S
    Jag är egentligen inte säker på om jag vill ha just det st croix eller något alls egentligen.
    Kikat lite på de.
    Men även en del på dragon, mest guide select.

    Sen har jag fått ett grymt pris på shimano technium men det är jag rädd är för mjukt.

    Silverbågen:
    Hur är pro selection? Lust att beskriva det lite?

    Lämna en kommentar:


  • Silverbågen
    replied
    Ursprungligen postat av index Visa inlägg
    De hade inga hemma när jag pratade med de i alla fall. Får in under juni.
    I värsta fall köper jag något annat nu och handlar där när det kommer in.


    Det här kan jag rekommendera om du inte hittar din st Croix sticka i tid.

    /S

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 668 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 334 svar
266 224 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Nito, 2015-07-22, 18:53
15 svar
2 327 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Fisketrassel  
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
882 svar
141 826 visningar
16 gillar
Senaste inlägg Kulfisk
av Kulfisk
 
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
1 046 svar
196 163 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Villespinn91  
Arbetar...
X