Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Barramundi
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Jag ska ha den vid kusten för långkastning efter Torsk , (Jerk intresserar mig inte...)
    Långkastning efter torsk? Du får ta och bredda ditt fiskande till andra arter Månsson, så att du kan få användning av alla dina dyra prylar någon gång.

Lämna en kommentar:

• Rubik
    replied
    Är det någon som har kastat eller känt på St. Croix Tidemaster Inshore? Finns ju som 3 delade och verkar bygga på ungefär samma klingor som Premier serien.

Lämna en kommentar:

• Dash
    replied
    Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
    Gillar du St:Croix så är Downzisern riktigt skön till jerk + att den är riktigt bra allround spö . Jag kör det mesta på den upp till 120 gram . Jerk , smått/stort , tailar , gummi & spinnare .
    Ska du ha ett spö för endast jerk då är Roots 6,7 riktigt trevligt
    Är på jakt efter lättare prylar ändå. Kommer som att kasta max 60-70g och då känns de spöna aningen kralliga.

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Du , mannson, träna lite på cast-tekniken istället!
    ※最近他サイトへの転載記事を目にしますが転載はご遠慮ください。ロッド ヒュージカスタムH3S-81RF改リール カルカッタコンクエスト250DC改ライン PE2号+ナイロン12~40lbテーパーラインこちらブログです→http://catch-and-eat.jugem.jp/

//T

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Är det inte just avsaknaden av linspridare som ger de där sista 20 meterna som surfcastingrävarna vill åt?
    Jo det har du rätt i.

Kanske man skulle testa med en CT rulle först och känna om det skulle funka att lägga linan med fingret en hel dag.

Och ljudet från magnetbromsen är obeskrivligt!!!
    Jag vet vad du menar, har en Mag Elite jag kört med i många år och det ljudet är beroendeframkallande

Lämna en kommentar:

• engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
    Är det inte just avsaknaden av linspridare som ger de där sista 20 meterna som surfcastingrävarna vill åt?

/S
    Ct rullar är riktigt roliga att kasta med och de kastar otroligt långt. Har själv en röd 6000 med TG lager och spole. Inte mycket som hänger den. Och ljudet från magnetbromsen är obeskrivligt!!!

Lämna en kommentar:

• Silverbågen
    replied
    Hade varit ett alternativ om den haft spridare..

Det känns skitjobbigt, jag beställde ett lite speciellt spö från Hardy via en dansk butik, ett Marksman smuggler 10 fot -70gr.

Det kastar något så in i helv. bra men jag hittar ingen rulle som släpper dom där sista 20 meterna som man känner finns.

/S

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Här är kanske ett alternativ för en långkastare som dig:
    Hade varit ett alternativ om den haft spridare..

Det känns skitjobbigt, jag beställde ett lite speciellt spö från Hardy via en dansk butik, ett Marksman smuggler 10 fot -70gr.

Det kastar något så in i helv. bra men jag hittar ingen rulle som släpper dom där sista 20 meterna som man känner finns.

Lämna en kommentar:

• Silverbågen
    replied
    Jag har letat ganska länge nu efter något för 60-70 gr beten men hittar inget som är bättre en mina Japan Rakter, kan detta va något ? (jag har ingen koll på dessa rullar)

http://www.japantackle.com/Daiwa/Dai...onaireKago.htm
    Daiwan såg nice ut men lite fundersam över att dom kör med linspridare på den.....

Här är kanske ett alternativ för en långkastare som dig:

Earlier this year I finally received from the UK Abu’s newly introduced Ambassadeur 6500i TSR reel. [img= I have used the reel at both the practice field and on the water since receiving it and I am now ready to give a review. http://www.stripersonline.com/image/id/2219139/width/600/height/396] I...

/S

Edit:

inte så farligt pris på den heller:

Senast ändrad av Silverbågen; 2014-05-27, 15:53.

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    den är underbar till jerkfiske
    Jag ska ha den vid kusten för långkastning efter Torsk , (Jerk intresserar mig inte...)

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 701 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04