Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • tonyex
    replied
    Richard, är den här du menar? //T

    Lämna en kommentar:


  • engqvist
    replied
    Jag brukar ha en vikt aktiverad och använder magneten sen.
    Riktigt bra spole och lager till en ct rulle har TG. Ct rullar och passande tillbehör är ju deras grej..

    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Ja jag vill fiskarna på turbåtarna ska behöva ducka när jag kastar från land

    Senaste funderingen är en krom Raket i CT modell samt en djup UT spole och ett par riktigt bra lager men som sagt vill jag först känna hur det är att kasta en hel dag utan spridare.

    Ni som fiskat med CT, är Mag bromsen att föredra eller jag klarar mig med en 6 pinnars ?
    Var hittar man dom bästa lagren för ändamålet ?

    Lämna en kommentar:


  • RichardR
    replied
    Daiwa Ryoga Bay Jigging 1012, är det ngt att ha? Tänkte som spinnrulle efter gädda (tailbeten runt 100g). Osäker på kastegenskaper på denna då jag tolkar namnet som en "jiggingrulle", dvs mera vertikalt fiske. Har dålig koll på Ryoga men kostar $400 på rea. Verkar som det kommit en ny blå modell så rea på de gamla.

    Lämna en kommentar:


  • Abborrgäddan
    replied
    Idag fick jag hem min fathom star drag 25N från Devon anling centre.
    Kanske inte det mest exotiska man kan tänka sig, men i SE saluförs endast level wind-varianten, så det blev till att titta mot UK.

    Första intrycken: Gedigen och robust, men med ett lite billigt utseende. Inte för den målade alustommen, utan mer för eloxeringen som ser ut som guld...

    Spolen snurrar för evigt när man sätter fart på den och knarren är så högljudd att man får ont i öronen.

    Ska bli trevligt att prova den
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • tonyex
    replied
    Tjena,

    Sök på: BASSZONE Carbon Handle på ebay. Bra och billiga vev. Det är klart att dom håller inte samma kvalité som ZPI eller Livre , men dom funkar fint. Länk:


    //T

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Någon som har en Daiwavev 90-95 mm till övers passande en T3 MX högervevad, PM:a mig!

    Lämna en kommentar:


  • Barramundi
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Ja jag vill fiskarna på turbåtarna ska behöva ducka när jag kastar från land
    Okej, låter som något av en utmaning då de väl oftast fiskar åtminstone 4-500 meter ut från land, eller mer? Sedan att undvika att fastna i tång och skit på vägen in, samtidigt som man ju bör hålla bottenkontakten... men vad vet jag, det kanske funkar.

    Lämna en kommentar:


  • jorgen.mansson
    replied
    Långkastning efter torsk?
    Ja jag vill fiskarna på turbåtarna ska behöva ducka när jag kastar från land

    Senaste funderingen är en krom Raket i CT modell samt en djup UT spole och ett par riktigt bra lager men som sagt vill jag först känna hur det är att kasta en hel dag utan spridare.

    Ni som fiskat med CT, är Mag bromsen att föredra eller jag klarar mig med en 6 pinnars ?
    Var hittar man dom bästa lagren för ändamålet ?

    Lämna en kommentar:


  • Barramundi
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Jag ska ha den vid kusten för långkastning efter Torsk , (Jerk intresserar mig inte...)
    Långkastning efter torsk? Du får ta och bredda ditt fiskande till andra arter Månsson, så att du kan få användning av alla dina dyra prylar någon gång.

    Lämna en kommentar:


  • Rubik
    replied
    Är det någon som har kastat eller känt på St. Croix Tidemaster Inshore? Finns ju som 3 delade och verkar bygga på ungefär samma klingor som Premier serien.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 668 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 334 svar
266 223 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Nito, 2015-07-22, 18:53
15 svar
2 327 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Fisketrassel  
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
882 svar
141 820 visningar
16 gillar
Senaste inlägg Kulfisk
av Kulfisk
 
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
1 046 svar
196 162 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Villespinn91  
Arbetar...
X