Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • JiBbR
    replied
    nix hoppas på nästa vecka..

    Lämna en kommentar:


  • RichardR
    replied
    Ursprungligen postat av JiBbR Visa inlägg
    Okay nu har min Okuma Isis 400lx landat i brevlådan och första intrycket är mkt stabilt! känns som luna 300l men nästan ännu kraftigare bygd. Bilder och recension kommer efter nästa pass.!
    Nå, har du hunnit testa än?
    Mvh Richard

    Lämna en kommentar:


  • trigger
    replied
    satt o glodde igenom tradera ida hitta en shimano core 101 mg o en calcutta 200te om nån är intresserad

    Lämna en kommentar:


  • Magnus (Sthlm)
    replied
    Så har man redan förbrukat ett spollager till min Ryoga 2020HL! Skrapade lite efter ett mothugg i en sten och sen efter en batalj med en 11kg gädda började den skrika och ha sig så pass att jag inte vågade fiska vidare med den. Visade sig vara ena spollagret (det som sitter på spolen) som helt skurit ihop. Går inte att snurra på alls längre! Bytte till ett jag hade liggande och beställde genast några uppsättningar nya från Hedgehog. Kommer bli dyrt i längden om lagrena bara håller några turer innan de ger upp. Hoppas det var ett måndagsexemplar!

    Grym rulle annars som jag har svårt att lägga ifrån mig. Särskillt nu när den levererat nytt PB på gädda! För det är klart det var rullens förtjänst.

    Lämna en kommentar:


  • JiBbR
    replied
    Okay nu har min Okuma Isis 400lx landat i brevlådan och första intrycket är mkt stabilt! känns som luna 300l men nästan ännu kraftigare bygd. Bilder och recension kommer efter nästa pass.!

    Lämna en kommentar:


  • grynning
    replied
    Ursprungligen postat av Evo6 Visa inlägg
    Tänkte beställa ny spole och lager till min Revo MGX men på Japan Tackle finns 2st
    trimspolar till MGX dels den röda spolen som nog är från MGX Extreme men sen
    så finns det även en ljusblå som kallas Deez tuning kit med lite blåeloxerat lull lull
    och det verkar som att Deez spolen kommer med 6st bromsvippor mot 4st som är
    original på dom andra spolarna från Abu.
    Just till MGX rullen så verkar det bara vara ABU som tillverkar trimspolar för
    vad jag har lyckats se så finns det ingenting från vare sig ZPI eller Avail.
    Tanken är att få rullen lite mer stabil och eventuellt även kunna kasta med
    vikter ner till 3-4 gram.
    Om det finns nån som har erfarenhet av just MGX trim så skulle det vara
    underbart att få höra lite av era erfarenheter.
    Vad kör du med för spö? MGX:en bör klara av att kasta så lågt som 3-4g i orginal eventuellt så kan du investera i ett par nya lager från Hedghog och då dom som heter BFS. Sök lite på youtube så kan du kolla kasttekniker vid BFS. Jag vet att det finns en video när en kille kastar 3g med en MGX.

    Edit: hittade den.
    Bait Casting workshop organised by Abu Garcia Malaysia. Ong Boon Cheng shows us some quite crucial skills. Lure : 3g SinkingLine : 10 pound braidReel : Abu G...
    Senast ändrad av grynning; 2014-06-11, 22:24.

    Lämna en kommentar:


  • Evo6
    replied
    Tänkte beställa ny spole och lager till min Revo MGX men på Japan Tackle finns 2st
    trimspolar till MGX dels den röda spolen som nog är från MGX Extreme men sen
    så finns det även en ljusblå som kallas Deez tuning kit med lite blåeloxerat lull lull
    och det verkar som att Deez spolen kommer med 6st bromsvippor mot 4st som är
    original på dom andra spolarna från Abu.
    Just till MGX rullen så verkar det bara vara ABU som tillverkar trimspolar för
    vad jag har lyckats se så finns det ingenting från vare sig ZPI eller Avail.
    Tanken är att få rullen lite mer stabil och eventuellt även kunna kasta med
    vikter ner till 3-4 gram.
    Om det finns nån som har erfarenhet av just MGX trim så skulle det vara
    underbart att få höra lite av era erfarenheter.

    Lämna en kommentar:


  • JiBbR
    replied
    haha touche..

    Hadde jag varit vänster hänt så skulle jag veva med höger..

    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Om du inte är vänsterhänt tillhör du väl dom svaga fiskarna som måste ta till högernäven för att orka hålla prylarna.



    Jag är också med !

    Lämna en kommentar:


  • Silverbågen
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Jag är också med !....

    Visste väl det!!!

    Väntar bara på att Mr T skall anmäla sin Excense i flugviktsklassen också......

    /S

    Lämna en kommentar:


  • jorgen.mansson
    replied
    fiskare verkar ju vara ett svagt släkte när man tycker att 400gram är tungt att hålla i..
    men tyck som att vänster vevande personer inte är en intressant marknad....
    Om du inte är vänsterhänt tillhör du väl dom svaga fiskarna som måste ta till högernäven för att orka hålla prylarna.

    Vi får köra FS-kasttävling ngn dag då
    Jag är också med !

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 668 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 334 svar
266 223 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Nito, 2015-07-22, 18:53
15 svar
2 327 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Fisketrassel  
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
882 svar
141 819 visningar
16 gillar
Senaste inlägg Kulfisk
av Kulfisk
 
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
1 046 svar
196 162 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Villespinn91  
Arbetar...
X