Ursprungligen postat av M.Stenborg
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Import och entusiastprylar!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggNej, nej, nej, det är som att man kör en fyrhjulsdriven bil och man ger mer gas när sladden kommer ..... Man får inte glömma att min första Daiwa rulle köpte jag för snart 8 år sen ....
Att jag behåller min TE DC version 1 är just för att den känns så rå, när man kastar med den. Ibland ställer jag DC bromsen lite för aggressivt för att se om min tumme "hänger me' ". Det känns härligt!
//T
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggHar hittills använt ett Team Dragon Pro Selection 7,6 -25 g till min CQ51:a....
Spöna är ganska rappa i actionen vilket kanske inte rimmar med dina önskemål....kan du tänka om finns det här till kanonpris just nu om du skall hålla dig inom de kastvikter du angav:
Sweetspoten på dessa spön ligger nära angiven maxvikt.
/S
Kommentera
-
Ursprungligen postat av M.Stenborg Visa inläggHar faktiskt varit inne och kikat på dem spöna tidigare. Anledningen till att jag inte vill ha lika toppig aktion är att jag tenderar till att "snärta" iväg betet med sånna spön, vilket gör att att jag måste ha ganska mycket c-vikt aktiverat. Får för mig att det spöt skulle ladda bättre med halv/helaktion utan snärt? Hur har du din CQ inställd vid kast med lättare beten? Själv kör jag för det mesta 2 vikter aktiverade, vid gynnsamma förhållanden.
Skall jag vara ärlig så har jag inte skruvat isär CQ51:an och kollat hur många vikter som är aktiverade.....tyckte rullen kastade så bra direkt ur boxen så jag har inte funderat mer på det...har kastat allt från 2,5 tums Relax jigg med 7g skalle, 20 g Vicke till 35 g Atom och 47 g Salmo Sliders (för de två sista satt rullen dock på ett LF Tailchaser Light-spö) med rullen och tycker det funkar kanon....
Hur många vikter är aktiverade när rullen är NIB?
/S
Edit: Ett spö som är lite mjukare i aktionen är RST / LF Suncaster Light -25 g.....lite över din viktönskemål...men funkar bra att kasta 2,5 o 3 tums Relax jigg med 7/10 g skalle iaf...
/SSenast ändrad av Silverbågen; 2014-04-11, 08:30.
Kommentera
-
Jag snärtar iväg jiggar och andra beten och jag har två st vikter aktiverade. Det gäller att träna lite kastteknik.
Det är värt att nämnda att för att komma under 7g med den sådan rulle, så måste man såklart ändra på kasttekniken lite grann och göra lite mjukare kast. Rätt spö för ändamålet är en förutsättning såklart.
//TSenast ändrad av tonyex; 2014-04-11, 08:29.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av gabbu Visa inläggHur ställer man en te dc rulle för aggressivt? stödhjulen finns ju där ändå, fastän du cyklar utan händer
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggJag snärtar iväg jiggar och andra beten och jag har två st vikter aktiverade. Det gäller att träna lite kastteknik.
Det är värt att nämnda att för att komma under 7g med den sådan rulle, så måste man såklart ändra på kasttekniken lite grann och göra lite mjukare kast. Rätt spö för ändamålet är en förutsättning såklart.
//T
Kommentera
-
Ursprungligen postat av M.Stenborg Visa inläggOk, har du några tips på bra spön för 7-13g?
Och det jag menar med det är att du kanske kommer inte att gilla dom, med tanke på dina tidigare inlägg.
//TSenast ändrad av tonyex; 2014-04-11, 09:05.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggMina är alldeles för snabba och toppiga. Eller hur Silverbågen?
Och det jag menar med det är att du kanske kommer inte att gilla dom, med tanke på dina tidigare inlägg.
//T
/S
Kommentera
-
Precis , spöt är bara 3/4 oz. Det är den unika taperingen som gör den så roligt att fiska med det, enligt mina mått såklart.
... 750 pix för ett TD 7,3 -1oz är en mkt bra affär, det kan jag håller med om.
//TSenast ändrad av tonyex; 2014-04-11, 11:37.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 713 visningar
0 gillar