Jerk - Revo Premier eller 6501 Amba? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerk - Revo Premier eller 6501 Amba?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Snäckan Visa inlägg
    Tack! Jo jag provar med rullarna jag har, lägger krutet på ett fint spö istället. Krokodiljägaren, vilken rulle hade du valt? Har ny lina men måste bestämma var jag ska spola på den.

Har tänkt fiska med tex Slider 12 och som tyngst Big Bandit 98g typ.

jag hade kört på 6000 rullen. revo preimer är en mer finlirar rulle.

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
      jag hade kört på 6000 rullen. revo preimer är en mer finlirar rulle.
      Var helt klar med att spola på linan på Ambassadeuren men så läste jag under sektionen Jerkbaitrullar på Dogger och de har ju himla massa Revos där. Varför funkar inte min? Är Revo Premier en riktig mesvariant av Revo? Mer anpassad för typ vertikalfiske eller bara vanligt spinn kanske?

Kommentera

Revo Premier är precis som du säger en finlirarrulle, gjord för det lättaste spinnfisket. Tänkt att användas för beten upp till ca 30-35g. Absolut inte en "ryck och slit-rulle". Blir lite som att köra grus med en Ferrari istället för med lämplig traktor. Sen kan jag tycka att det är något omdömeslöst av olika åf att lista Revo S, STX etc som jerkrullar. Visst, de kanske klarar av det ett tag - kanske för alltid utan problem, beroende på teknik och betesvikter. Men det är klart onödigt att chansa.

Så i ditt fall skulle jag absolut köra på 6000-rullen till jerk/tungspinn.

Kommentera

Ursprungligen postat av Snäckan Visa inlägg
          Var helt klar med att spola på linan på Ambassadeuren men så läste jag under sektionen Jerkbaitrullar på Dogger och de har ju himla massa Revos där. Varför funkar inte min? Är Revo Premier en riktig mesvariant av Revo? Mer anpassad för typ vertikalfiske eller bara vanligt spinn kanske?
          Premier är en nätt och lätt variant av revo-rullarna. Anpassad för nätt och lätt fiske med andra ord - vertikal och spinnfiske upp till ca 40-50 gram är den alldeles utmärkt till.

De enda revo-rullar som är lämpliga för jerk-fiske (om vi pratar normaltungt jerkande, inte någon lätt-jerksvariant) är Revo Toro (både den gamla silverfärgade och den nya NaCl-versionen) och möjligen även den numera utgångna Revo Inshore (det råder delade meningar kring den).

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
            Premier är en nätt och lätt variant av revo-rullarna. Anpassad för nätt och lätt fiske med andra ord - vertikal och spinnfiske upp till ca 40-50 gram är den alldeles utmärkt till.

De enda revo-rullar som är lämpliga för jerk-fiske (om vi pratar normaltungt jerkande, inte någon lätt-jerksvariant) är Revo Toro (både den gamla silverfärgade och den nya NaCl-versionen) och möjligen även den numera utgångna Revo Inshore (det råder delade meningar kring den).
            Okej, tack för ett klockrent svar, nu vet jag hur det ligger till!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
            6 svar
            1 741 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Benjamin S  
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04