Jerk - Revo Premier eller 6501 Amba? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerk - Revo Premier eller 6501 Amba?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerk - Revo Premier eller 6501 Amba?

Hej! Ska köpa ett jerkspö och prova det fisket. Undrar nu om jag ska använda min Abu Revo Premier eller 6501 Pro Rocket Ambassadeur till detta?

Min gissning är att Amban är för tung kanske och att Revon blir utmärkt, eller?

Min gissning är att Amban är för tung kanske och att Revon blir utmärkt, eller?
    Du gissade fel

Kommentera

Dessvärre är väl kanske ingen av dem ultimat... Din Pro Rocket är ju stark och bra, men för stor, om du inte har rejäla labbar eller om du använder en teknik där du håller framför rullen när du jerkar. Revo Premier är väl inte riktigt gjord för att palla tungt jerkfiske, men om du kör med lättare beten (säg upp till 70 gram?) bör det nog funka.

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
        Dessvärre är väl kanske ingen av dem ultimat... Din Pro Rocket är ju stark och bra, men för stor, om du inte har rejäla labbar eller om du använder en teknik där du håller framför rullen när du jerkar. Revo Premier är väl inte riktigt gjord för att palla tungt jerkfiske, men om du kör med lättare beten (säg upp till 70 gram?) bör det nog funka.
        det är inga problem o jerka med en 6000 rulle. den är bara lite breddare än en 5000. kör själv med en 5601 JB och en record 61 och dom ligger lika dant i näven. nu har jag å andra sidan inte glytta nävar.

Kommentera

Hej och tack för alla bra svar, fortsätt gärna bjuda på fler åsikter. Men okej, om ni måste välja en av dem så blir det den stora?

Jag kommer nog inte att jerkfiska alltför mycket så frågan är om det är värt att handla på sig ett helt nytt set. Kanske kan byta Revon mot någonting i 5000-serien eller något.

Kommentera

Ursprungligen postat av Snäckan Visa inlägg
            Hej och tack för alla bra svar, fortsätt gärna bjuda på fler åsikter. Men okej, om ni måste välja en av dem så blir det den stora?

Jag kommer nog inte att jerkfiska alltför mycket så frågan är om det är värt att handla på sig ett helt nytt set. Kanske kan byta Revon mot någonting i 5000-serien eller något.
            kör på det du har.
            ska du byta revon mot en 5000 rulle. så kommer du få en sämre rulle till lättare fiske..

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
              kör på det du har.
              ska du byta revon mot en 5000 rulle. så kommer du få en sämre rulle till lättare fiske..
              Tack! Jo jag provar med rullarna jag har, lägger krutet på ett fint spö istället. Krokodiljägaren, vilken rulle hade du valt? Har ny lina men måste bestämma var jag ska spola på den.

Har tänkt fiska med tex Slider 12 och som tyngst Big Bandit 98g typ.

Kommentera

Okej, har nu bestämt mig för att köpa ett 160g Roots-spö. Får se vilken rulle som passar bäst, men förmodligen Ambassadeuren då? Att den är några millimeter bredare än en 5000-rulle får jag leva med.

Kommentera

Några mm = minst 1cm bredare.
                  Kommer i vilket fall att funka ypperligt !

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
                    Några mm = minst 1cm bredare.
                    Kommer i vilket fall att funka ypperligt !
                    Ok härligt, tack! Blir nog iaf bara några turer om året, bra att det duger!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 707 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04