Roots 8,6 110g - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Roots 8,6 110g

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Roots 8,6 110g

Hej funderar på att köpa detta spö. Var och kände på detta spö i den lokala butiken och tyckte det kändes mycket bra. Men då spöt kändes lite "svajigt" undrar jag om nån har testat fiskat med detta spö och om det verkligen klarar 110 gram? kommer kastas mycket beten runt just 100-110 gram nämligen.
    Mvh Johan

Roots är ganska svampiga spön.

Det finns inget som kan jämföra mig med Grim Reaper!
    Senast ändrad av Masken_Gurra; 2013-04-13, 08:25.

Kommentera

I roots-serien så har jag personligen bara känt på 6.7-160g och 6.9-190 gram. Och jag gick upp till 190 då jag upplever att spöt är ganska mjukt för sin klassning, dock riktigt skönt! Kanske är detta till ngn hjälp.

PS. Kastar mkt beten runt 100-130.

Detta kanske gäller hela spöserien, det vet jag inte. lycka till!

Kommentera

Varför köpa ett spö med kastvikt upp till 110 gram om det är det du ska dänga iväg? Den kastvikten du borde kolla på är ju minst 150.

Jag har Roots 6.7 jerk -160, jag fiskar aldrig jerkbeten över 100 gram. Då behöver jag ju inte oroa mej för att det inte ska palla eller svampa ( hoppas jag i alla fall ).

Om du ska kolla på SG i stället, så skulle jag inte rekomendera dig under 150 gram, svampar som bara den. Grim Reapern ska visst vara bra. Den har jag aldrig fiskat med, men med MP pro, och dom svampar som bara den, men sköna och fiska med. Men känns som att spöt ska gå av när man fiskar med 100 beten.

SG Big Lure jerk är klassat -150, själv skulle jag klassa det max 110. Testade i dag och fiska i min lägenhet med en Platypus 96 gram eller vad det är den väger, spöt pallar knappt den på ett behagligt sätt enligt mig. Bara egna åsikter.
        Senast ändrad av poppers man; 2013-04-12, 19:29.

Kommentera

Sv: Roots 8,6 110g

Ursprungligen postat av Masken_Gurra Visa inlägg
          Det finns inget som kan jämföra mig med Grim Reaper!
          Inget? Då har du inte testat många spön...
          Visst, Grim Reaper är ett grymt skönt spö, har ett själv, men att säga att inget går att jämföra med det är ju bara larvigt.
          St Croix har ju femtioelva modeller som, enligt mig, knäpper det på fingrarna. Men smaken är ju som baken och tur är väl det...

Gällande "Roots" har jag inget att säga. Snygga spön men vet inte vilken funktion de fyller på marknaden... känns som "ett i mängden"...!?

Kommentera

För mig blir det ett 6,9 -190g som får ersätta mitt contact 6,8 -180g.
            Jag har haft ett ont öga till bft spön sen jag genomskådade den usla kvalitén, men jag måste säga att roots känns riktigt sköna och har utmärkta komponenter.

Kommentera

Tack för era synpunkter. Dessa spön gör mig galen, tänk om det kunde räcka med ett spö för allt typ av gäddfiske

Kommentera

Ursprungligen postat av Tyran Visa inlägg
                Tack för era synpunkter. Dessa spön gör mig galen, tänk om det kunde räcka med ett spö för allt typ av gäddfiske
                Bah! Ett spö? Gud så tråkigt det skulle bli då för oss som gillar prylar!
                Nä, mer spön åt folket!

Kommentera

Ursprungligen postat av Tyran Visa inlägg
                  Du kan köpa ett spö och anpassa betena till det.

Kommentera

TS, köp inget spö som har max kastvikt om man ser till beten du ska fiska med. Jag vågar mer eller mindre påstå att du inte kommer att bli nöjd då. Jag vill alltid ha en 50 gram mer än vad jag kastar. Och ha i åtankte att många spön är överklassade.

På detta forum är det också "inne" att tycka att allt CWC gör är dåligt, och allt från USA är bäst.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 718 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04