Hej svejs!
Köpte en Shimano Citica 200DSV i Juni förra året tillsammans med ett savage gear jerk spö upp till 150gram.
Betena jag kört med är buster II upp till Savage Gear Freestyler 17cm, dvs. 37 gram upp till runt 100 gram.
Mest har nog vanlig buster och shallow varit den som svingats messt.
Nu har rullen börjat föra oljud från spolen när jag svingar ut ett bete...
Har jag överbellastat den?
Har letat i pappren som kom med rullen om rekomenderade kastvikter, hittar inget! Det är ju helt sjukt att man inte får reda på det i instruktions pappren!
Har fortfarande garanti kvar så jag får väll lämna in den på koll.
Men nu undrar jag, vilka vikter är den kapabel att arbeta med egentligen min-max? (Så jag inte pajjar den igen...)
Så får jag köpa ett annat spö och ha den som spinn-rulle ist för jerk.
Tips på spö? (samma här vilka kastvikter?) runt 8 fot gärna.
Läste även vilken lina man skall använda, just nu har den 0,28 tracer braid, kankse behöver gå ner i dimmension till spinnspöet?
Har läst igenom lite som tonyex har skrivit men det är messt om curado'n.
Är det mycket skillnad mellan dessa rullar och generationerna dvs. D, E etc. av curado och citica?
Överlag tycker jag att den ligger bra i handen, kastade väldigt bra före oljuden och har bara fått ett skatbo som uppstod när jag höll på att lära mig hur man ställer in den.
Köpte en Shimano Citica 200DSV i Juni förra året tillsammans med ett savage gear jerk spö upp till 150gram.
Betena jag kört med är buster II upp till Savage Gear Freestyler 17cm, dvs. 37 gram upp till runt 100 gram.
Mest har nog vanlig buster och shallow varit den som svingats messt.
Nu har rullen börjat föra oljud från spolen när jag svingar ut ett bete...
Har jag överbellastat den?
Har letat i pappren som kom med rullen om rekomenderade kastvikter, hittar inget! Det är ju helt sjukt att man inte får reda på det i instruktions pappren!
Har fortfarande garanti kvar så jag får väll lämna in den på koll.
Men nu undrar jag, vilka vikter är den kapabel att arbeta med egentligen min-max? (Så jag inte pajjar den igen...)
Så får jag köpa ett annat spö och ha den som spinn-rulle ist för jerk.
Tips på spö? (samma här vilka kastvikter?) runt 8 fot gärna.
Läste även vilken lina man skall använda, just nu har den 0,28 tracer braid, kankse behöver gå ner i dimmension till spinnspöet?
Har läst igenom lite som tonyex har skrivit men det är messt om curado'n.
Är det mycket skillnad mellan dessa rullar och generationerna dvs. D, E etc. av curado och citica?
Överlag tycker jag att den ligger bra i handen, kastade väldigt bra före oljuden och har bara fått ett skatbo som uppstod när jag höll på att lära mig hur man ställer in den.
Kommentera