Sitter och tittar på Abus hemsida om Record bla. Finns det någon anledning till varför spolen ser ut som en schweizerost? Allt onödigt vatten som hittat in kanske trycks ut vid kast, vad vet jag.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Rulle till gäddspinn medtyngre gummibeten
Collapse
X
-
Record HC har jag totalt missat. Vad menas med HC? Vill helst inte ha för hög utväxling som 6.3:1 exempelvis.
Du har inte den sönderborrade spolen utan en som ser ut en vanlig spole fast du har ett nållager inne i den.
Lundgrens har haft Gunnar och den gröna Raketen , det borde finnas någon butik som har den hemma,
Kromraketen för Japan kan du känna igen på att den har en annan vevknopp en dom fula plastknopparna vi har....
Kommentera
-
Spolen är lättad med många borrhål.
De lärda tvistar om att det är bra eller dåligt då vattnet lätt kan rinna in i rullen..
Jag tycker inte det är någon höjdare att saltvatten blir stående med tanke på att det sitter ett kullager i gaveln på dom.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
Kromraketen för Japan kan du känna igen på att den har en annan vevknopp en dom fula plastknopparna vi har....
Riktigt överkomligt pris iaf.
Till TS kan tilläggas att en 7000 nog får anses vara onödigt stor. En 6000 lär räcka gott och väl.
Kommentera
-
Kan det vara denna du tänker på: http://www.olssonsfiske.se/amb-6500c...479-c-728.aspx
Den rullen är ingen kromraket, den du ser där är en C Raket för den Japanska marknade, ungefär samma rulle som vår CS Rocket fast andra lager och annan färg.
Här har du bilder på dom men texten är obegriplig för mig.
釣具の総合メーカー ピュア・フィッシング・ジャパン。最新の釣具製品からお知らせ、イベント情報、動画などをお届けいたします。Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-04-10, 20:44.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggJag äger 2 record , vattnet kommer inte in i spolen, däremot blir vatten stående i den kupade gaveln på icke vevsida, ända sättet att få torrt där är att torka med något typ papper eller trasa.
Jag tycker inte det är någon höjdare att saltvatten blir stående med tanke på att det sitter ett kullager i gaveln på dom.
Att det inte sitter sånt original i Recorden har jag såklart koll på.
Kommentera
-
Ja 7k är ju rätt bastanta och väger en del. Ska tilläggas att jag inte fiskar varenda dag, är mer av en weekend warrior. Är mest fundersam vad som händer vid ev. bakslag med dessa elefantbeten.
Ursprungligen postat av Träben Visa inläggKan det vara denna du tänker på: http://www.olssonsfiske.se/amb-6500c...479-c-728.aspx
Riktigt överkomligt pris iaf.
Till TS kan tilläggas att en 7000 nog får anses vara onödigt stor. En 6000 lär räcka gott och väl.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av snybs Visa inläggJa 7k är ju rätt bastanta och väger en del. Ska tilläggas att jag inte fiskar varenda dag, är mer av en weekend warrior. Är mest fundersam vad som händer vid ev. bakslag med dessa elefantbeten.
Kommentera
-
Ja att linan är en svar punkt är jag med på. Men jag antar att rullen inte kan vara gjord av vad som helst heller, därav frågan. Är det bara tycke och smak som avgör i slutändan? Försöker bara förstå vad man ska titta efter (mässingstativ eller liknande?).
Jänkare verkar gilla Toro och Calcutta för gummifiske.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 707 visningar
0 gillar