sufix 832 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

sufix 832

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• sufix 832

någon som testat sufix 832 på haspel rulle, och har något omödme och dela ut.
    ska byta flät på min arenos 2500 rulle.
    har idaxläget en spole med spidewire invisibel 0,12 och en med nanofil 0.19. tycker båda linorna är riktigt dåliga.
    men är helt vilsen om vad som funkar bäst till haspel.

vilken är annars den bästa haspel flätlinan?

Jag har testat Sufix 832 på en UL haspel rulle och jag hade stora problem med trassel. Det kan ha varit min rulle som var dålig på att hantera linupplägget men samtidigt så hade jag aldrig det problemet med fireline.
    Jag har dock hört om folk som har varit mycket nöjda med Sufix 832 så det kan ha varit strul med min lina eller med min rulle som sagt

Kommentera

Har du testat vanlig fireline? Jag tycker att det är den linan som gör sig bäst på haspelrulle i och med att den är lite styvare. Sufix 832 är väldigt mjuk, powerpros nya super 8 slick skulle kanske kunna vara något för haspel. Den känns ganska styv, men vet ej om den mjuknar efter att man har använt en ett tag. Jag hoppas att den gör det då jag har lagt den på två av mina multirullar inför säsongen.
      Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Jag kör 832 på en Penn Sargus 4000 och det funkar fint. Gillar den linan skarpt.

Kommentera

Ursprungligen postat av jlarss Visa inlägg
          Jag har testat Sufix 832 på en UL haspel rulle och jag hade stora problem med trassel. Det kan ha varit min rulle som var dålig på att hantera linupplägget men samtidigt så hade jag aldrig det problemet med fireline.
          Jag har dock hört om folk som har varit mycket nöjda med Sufix 832 så det kan ha varit strul med min lina eller med min rulle som sagt
          den främsta anledningen till att jag undrar är för att jag älskar linan. specielt goast. har goast, lime o grön på div ambor. och den ända linan jag köper till multi. men det skilljer ju en del i vad som passar multi och vad som passar haspel.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rubik Visa inlägg
            Har du testat vanlig fireline? Jag tycker att det är den linan som gör sig bäst på haspelrulle i och med att den är lite styvare. Sufix 832 är väldigt mjuk, powerpros nya super 8 slick skulle kanske kunna vara något för haspel. Den känns ganska styv, men vet ej om den mjuknar efter att man har använt en ett tag. Jag hoppas att den gör det då jag har lagt den på två av mina multirullar inför säsongen.
            jag har inte köpt fireline på säkert 15 år. då vill jag minnas att den var riktigt dålig. har den blivit bättre nu?

Kommentera

832 är en sjukt trevlig lina EN STUND. Aldrig varit med om en lina som fransar mer däremot, förutom möjligtvis DAM Imperial Braid, men fram tills dess är den riktigt bra.

Krokodiljägaren, ja, Fireline har blivit rejält mkt bättre än för 15 år sedan.

Kommentera

Ursprungligen postat av Lozz Visa inlägg
                832 är en sjukt trevlig lina EN STUND. Aldrig varit med om en lina som fransar mer däremot, förutom möjligtvis DAM Imperial Braid, men fram tills dess är den riktigt bra.

Krokodiljägaren, ja, Fireline har blivit rejält mkt bättre än för 15 år sedan.
                jag har aldrig varit med om att 832an fransar. har kört den sen den kom till svenska marknaden. och har i daxläget den på 4 rullar. .

får helt enkelt köra 832 på en spole o fireline på den andre.

Kommentera

Jag kör 0,15 832 på en Stradic 2500 och det har funkat bra men har kanske inte lagt tillräckligt med tid på den för att ge ett bra omdöme, men min har inte fransat sig eller krånglat nämnvärt vid kast !?
                  Gillar att den är så tyst !!!!!!!!!
                  Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
                    jag har aldrig varit med om att 832an fransar. har kört den sen den kom till svenska marknaden. och har i daxläget den på 4 rullar. .

får helt enkelt köra 832 på en spole o fireline på den andre.
                    Jag har kört den på ett helt gäng rullar och har upplevt att de tunnare dimensionerna fransar något fruktansvärt efter ett tag. Fireline Tracer Braid är en väldigt trevlig lina om inte annat

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 764 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04