Abassad. D6 (6600) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abassad. D6 (6600)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abassad. D6 (6600)

Vad tror ni om nya D6 rullen för Jerk?..funtar på en D6, har nu den omtvisstade PGS:n... tror ni den kommer hålla eller blir det en flopp?

Ursprungligen postat av Jonken
    Vad tror ni om nya D6 rullen för Jerk?..funtar på en D6, har nu den omtvisstade PGS:n... tror ni den kommer hålla eller blir det en flopp?
    Har man en svag missbldning(inte fattat att man skall veva med vänster hand ) så TROR jag det skulle kunna fungera. Kan bara säga att D5;orna sålde väldigt bra vilket borde betyda att dom presterade bra och att D6;orna knappast kan vara sämre.
    sigpic

Kommentera

jag har köpt mig en D& 6600. det lilla jag har hunnit prova den verkar den helt ok.
      som sagt inte allt för stor skillnad på D5 och D6 bara ett till lager och annan färg.
      men attans så fin!
      [FONT=Arial]Sol, fintväder och en öl.... ja då kan man ligga naken i båten i flera timmar utan hugg![/FONT]

http://frank3n5731n.dracula.nu

Kommentera

jag ahr en d5 6600 och är helnöjd med den och spöet som följde med.. perfekt HÖ-spö.. kastar lätt beten runt 40gram och har en skön aktion
        Fish On!

Kommentera

Men vad tycker ni egentligen om D6?

Tjena,

Jag har sökt efter inläggg om D5 i Fiskesnacks och det har varit tunnt om D5 så jag undrar om den är bra eller dålig? Skiljer det sig mycket från de övriga ambassadeur-rullar? Jag går nämligen i köptankar att köpa en multirulle och de rullar som står på min fundering-lista är: Amb. 5600 C5 Mag x och 5600 D5. Vore kul att få höra era erfarenheter om skillnad mellan dem. Att de är "bra" är inte tillräckligt svar tycker jag. Är det lättare att kasta D5 för att den är kompakt? Eller är C5 Mag X att föredra pga den är klassisk modell?

Farcula

Kommentera

Säker på att du inte skall ha en vänstervevad till Jerkfisket?
            sigpic

Kommentera

min d5:a är suveränt skön och kastar fin fint.. det enda som jag skulle vilja ändra på är att jag vill ha en synkroniserad linspridare.. men det är bara en vanesak
              Fish On!

Kommentera

De klassiska Amb-rullarna är mycket mer robusta än D-serien, Mörrum för att inte tala om EON.
                Konstruktionen i de klssiska är fri från barnsjukdomar, lätt och billig att laga och enkel att uppgradera eller modifiera.
                Det enda dåliga är kullagren som rostar om de inte sköts ordentligt, och C5ornas linspridare tål knappt vatten, kullagren rostar, men det går att få dem att fungera och överleva med ständiga smörjinsatser och användning av ett bra fett i kullagren (det snurrar inte så fort i linspridaren).

D serierna har viktiga kontruktionsdetaljer av plast, det räcker för att avskräcka mig, men jag är väl en 1900tals människa. Sen gillar även jag synkad linspridare.
                www.utreel.com

Kommentera

ingen som vet var man kan få tag på daiwa millionaire s 250 i Sverige? är jäkligt sugen på en sån.. hittar bara 300-storleken
                  Fish On!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                  6 svar
                  1 724 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Benjamin S