Behöver hjälp med lättare haspel utrustning. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver hjälp med lättare haspel utrustning.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Du får Penn Battle till samma pris som Sargusen som du hittat här:

Har precis skaffat en själv och provfiskade den idag....känns riktigt bra.

Kör den med ett Edge Dynamic Spin 8 fot som också skulle kunna vara ett alternativ för dig. Jag köpte mitt till bra pris på Happyangler.

Ett annat alternativ på spösidan som jag kan slå ett slag för är Shimano Speedmaster...finns till bra pris på Jagtogfiskerimagasinet.dk

/S
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Hur kan jag se skillnaden
      Om det är IF Momentum så heter det just så och har lite lila aktiga färger på klingan.Värkar troligt att det är ett sådant med tanke på priset...

Sedan finns även Quadrant 4 delat , det är ett Momentum som dom gjort 4-delat, även det har lila-aktiga inslag på klingan och är en ny modell.

Sedan finns det Ironfether och Ironfether II vilka är något helt annat i positiv bemärkelse dock är det utgångna modeller, därför tvivlar jag på det är dom, men om det mot förmodan är någon av dom så KÖP..

Sedan finns det IF II 4 delat som är en riktig kastkanon helt överlägset dom andra spöna som nämnts här, dock utgången modell så jag tvivlar på du kan hitta ett , men om du hittar så är det bara att köpa även om det är dyrare en dom övriga som nämnts här.

Det finns även ett Momentum som bara dök upp på marknaden i skarven mellan IF/IF II och dom nya spöna med lila inslag, det spöet är ett bombardaspö som jag inte tycker om riktigt...

Hoppas detta hjälper dig att hitta rätt.

Kommentera

Tips på spö + rulle.

Jag tycker om att köra med ett "Zirca combo" där ligger det en kastvikt på 7-27g och det är riktigt roligt att få t.ex en regnbåge på. Här länkar jag en bild. http://www.google.se/url?sa=i&rct=j&...62756219982403

Markera den här långa saken så kommer det en bild på den. Hoppas du hittar ett bra spö nu!
        Skitfiske!
        http://www.youtube.com/user/Allround...n?feature=mhee

Fishing for life!

Kommentera

Blir nog berkley chili 8 fot -15 gram. Frågan är nu bara vilken rulle? Penn battle 2000 funderar jag på. Är storleken lagom? kan få den för 1000 lappen

Kommentera

Ursprungligen postat av jerkbaitjämtland Visa inlägg
            Blir nog berkley chili 8 fot -15 gram. Frågan är nu bara vilken rulle? Penn battle 2000 funderar jag på. Är storleken lagom? kan få den för 1000 lappen
            Ja större än så ska du då inte ha till ett så lätt spö.

Kommentera

Har själv satt Penn-rullar i 2000-storlek på två 8-fotsspön, det ena10-30 g o det andra 7-20 g, och tycker att de matchar dom spöna klockrent.

Till ett spö klassat upp till 15 g kan du dock överväga om det inte räcker med en rulle i 1000 strlk....t.ex en Shimano Exage 1000 FC eller Technium 1000 FC

/S
              [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
              [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

köpte berkley chili 15 gram, 8 fot med penn battle 2000. Fick detta paket för 2200 kr. Bra pris känns det som. Beställde från happyangler. Känns bra i handen också, rullen var inte för stor

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                6 svar
                1 724 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Benjamin S  
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04