Ambassadeur 1500 & 2500 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur 1500 & 2500

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av geddfish Visa inlägg
    Ingen som har en vänstervevad 2500 att byta med?
    Vänstervevade heter då 2501.
    Tillgången på dessa är mycket liten och priset är därefter om du hittar någon.
    ...så att någon skulle vilja byta rakt av är väl tveksamt.
    Jag föreslår att du försöker vänja dig med högervevat.

Kommentera

Lär dig högerveva! Om du inte har obegränsade resurser... Efte att tidigare ha fiskat haspel och sedan kört vänstervevade ambor så är jag inbiten vänstervevare. Men tre 25:or och en äldre ofiskad 6000 classic har fått mig att lära om - eller snarare komplettera mina kunskaper och även om det kan kännas lite avigt till en början så är det värt det...

Kommentera

är det värt det
        Håller med, finns alldeles för många bra Amb: som enbart finns i högervev för man ska begränsa sig.
        (om man inte har funktionshinder)

Kommentera

Ok, jag förstår. Skickar ner dem i fiskelådan igen. Om inget annat kanske grabben visar sig bli högervevare om tio år.

Kommentera

Ursprungligen postat av geddfish Visa inlägg
            Ok, jag förstår. Skickar ner dem i fiskelådan igen. Om inget annat kanske grabben visar sig bli högervevare om tio år.
            Suck..
            Spara dom då, din grabb kanske kommer uppskatta dom mer än dig!
            "Skicka" inte ner dom i fiskelådan (låter vårdslöst). Låt dom inte bli skrapade av krokar och annan skit.
            Om du gör det så har du fortfarande inte förstått vad det är för rullar du har....och när din grabb inser det om 10 år så kommer han bli skitförbannad för att du har misshandlat "klenoderna"

Kommentera

Två av mina 25:or står i finskåpet tillsammans med ett par 50-talsambor och en fyrskruvs 5000 C (samlarrullar). Så var rädd o. dina! De är som Keba säger klenoder...

Kommentera

Någon som kan berätta vilka betesvikter och vilket fiskesätt har abu tänkt från början med 1500 och 2500 modellerna?

Och hur är det med delar och trimm?

Ifall man kommer över någon på tradera tex så behöver jag veta vilken modell som jag söker.

Mvh Ronny

Kommentera

Ursprungligen postat av trigger Visa inlägg
                  Någon som kan berätta vilka betesvikter och vilket fiskesätt har abu tänkt från början med 1500 och 2500 modellerna?

Och hur är det med delar och trimm?

Ifall man kommer över någon på tradera tex så behöver jag veta vilken modell som jag söker.

Mvh Ronny
                  Som nybliven ägare till både 2500 C och 1500 C kan jag inte komma med några expertutlåtanden och vilken typ av fiske ABU tänkt sig vet jag inte egentligen. Vad jag förstår är de väl tänkta för lättare spinnfiske. Själv håller jag på att lära mig högerveva min 1500 på ett abborrespö 5-20 gram och en 25:a på ett spö 15-40 gram och tycker det funkar kanon. 1500 kastar sjugrams Reflex i princip lika bra som mitt ul-kit... och om jag inte är fel underrättad finns det de här på FS som kastar betydligt tyngre beten än 40 gram med sina 25:or.
                  Beträffande trim kan jag väl säga att det inte är några problem att hitta trim till en 25:a. Det går att ruinera familjeekonomin i en handvändning med allt godis som finns till. Och för sju-åtta hundra har man ett budgettrim med nytt kromat mässingstativ, nya keramhybridlager och lättad linförare med keramisk knivbult. Reelman, Pike1 här på forumet, har svaret på alla trimfrågor och ABU i Svängsta kan också bistå med en del...

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
                    Som nybliven ägare till både 2500 C och 1500 C kan jag inte komma med några expertutlåtanden och vilken typ av fiske ABU tänkt sig vet jag inte egentligen. Vad jag förstår är de väl tänkta för lättare spinnfiske. Själv håller jag på att lära mig högerveva min 1500 på ett abborrespö 5-20 gram och en 25:a på ett spö 15-40 gram och tycker det funkar kanon. 1500 kastar sjugrams Reflex i princip lika bra som mitt ul-kit... och om jag inte är fel underrättad finns det de här på FS som kastar betydligt tyngre beten än 40 gram med sina 25:or.
                    Beträffande trim kan jag väl säga att det inte är några problem att hitta trim till en 25:a. Det går att ruinera familjeekonomin i en handvändning med allt godis som finns till. Och för sju-åtta hundra har man ett budgettrim med nytt kromat mässingstativ, nya keramhybridlager och lättad linförare med keramisk knivbult. Reelman, Pike1 här på forumet, har svaret på alla trimfrågor och ABU i Svängsta kan också bistå med en del...
                    Är 1500 rullen orginal och kastar så lätt?

Kommentera

Ursprungligen postat av trigger Visa inlägg
                      Är 1500 rullen orginal och kastar så lätt?
                      Har knappt haft isär den. Var som ny när jag klöv den. Men den låter som min fiske-25:a så det sitter kanske keramhybrider i. Bara en teori, annars är den standard... Måste säga att jag är förvånad själv!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 785 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04